۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۵۴۴۲۱
امام‌جمعه موقت شیراز:

در کنار ضعف‌ها، خدمات گسترده انقلاب دیده شود

امام‌جمعه موقت شیراز با دعوت از مردم برای حضورگسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه گفت: در کنار ضعف‌ها باید خدمات انقلاب را نیز برجسته کرد و تنها نیمه‌خالی لیوان دیده نشود.
حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به دست آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در طول 39 سال سپری‌شده اظهار داشت: گرچه ضعف‌ها و مشکلاتی در کشور وجود دارد اما نباید تنها نیمه‌خالی لیوان را دید و خدمات بزرگ انقلاب را نادیده گرفت.

وی با اشاره به استقلال کشور در تمام عرصه‌ها پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: الآن 80 میلیون جمعیت داریم و واردات گندم نداریم درحالی‌که در زمان پهلوی با 36 میلیون جمعیت واردکننده گندم بودیم.

رضوی اردکانی خاطرنشان کرد: امروز 90 درصد مواد غذایی را خودمان تولید می‌کنیم درصورتی‌که در زمان شاه حتی کره نیز از کشورهای خارجی وارد می‌شد.

امام‌جمعه موقت شیراز افزود: در حال حاضر کسی منکر مشکلات و گرانی نیست اما باید توجه داشت که نعمت‌های فراوانی نیز از برکت انقلاب اسلامی نصیب ما شد که استقلال اقتصادی یکی از این نعمت‌ها بود

وی با اشاره به فساد خاندان پهلوی تصریح کرد: زمان شاه 300 سد داشتیم و پس از انقلاب تنها در این 39 سال 500 سد ساخته‌شده و جمهوری اسلامی برق صادر می‌کند، برقی که در آن زمان بیشتر روستاها از آن محروم بودند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی ادامه داد: باوجود تهدیدات و تحریم‌ها به لطف خدا کشور پیشرفت کرده و اگر الآن لیسانس و فوق بیکار داریم، باید این مسئله را هم مدنظر داشت که زمان شاه حتی دکتر را از هند باید می‌آوردیم.

امام‌جمعه شیراز آزادی را نیز ارمغان انقلاب عنوان کرد و گفت: امروز همگان در چهارچوب قانون اساسی در کشور آزادند و هر کس هر عقیده‌ای دارد به‌راحتی بیان می‌کند.

وی افزود: سالی یک انتخابات در کشور داریم و همه نظام حاکمیتی ما با انتخاب مردم شکل‌گرفته، البته وظیفه مسئولان است که به خواسته مردم توجه کنند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه برای حفظ انقلاب 300 هزار شهید داده‌شده و باید قدر این انقلاب را دانست، یادآور شد: خدمات نظام را در این 39 سال نباید نادیده گرفت گرچه مشکلات وجود دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گروهی دم از آزادی می‌زنند اما به دنبال ولنگاری هستند که نظام اجازه نمی‌دهد زنان و مردان پاک را بدنام کنند.

امام‌جمعه موقت شیراز افزود: شخصیت زن در علم و دانش و هنر خانه‌داری و. نهفته است نه کثافت‌کاری که یک اقلیت محدودی به دنبال آن هستند و همگان باید بدانند که پایه‌های نظام بر اساس پاکی جامعه است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی همچنین با دعوت مردم به یک حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه اظهار داشت: حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن لازم است و این حضور به معنای دفاع از انقلابی است که متعلق به خود مردم است.

وی در ادامه از موضع شجاعانه رئیس‌جمهور کشورمان در برابر آمریکا، تقدیر کرد.

امام‌جمعه موقت شیراز همچنین به وضعیت بافت فرسوده شیراز اشاره کرد و افزود: اطراف حرم وضع خطرناکی دارد و باید برای آن طرح جامع داشت و اینکه چند خانه را تخریب کنیم، اثری چشمگیری نخواهد داشت که شهرداری و شورای شهر باید در این زمینه ورود کرده و مشکل را حل کند.

حجت الاسلام پرضوی اردکانی اضافه کرد: وظیفه شهرداری است که فکری اساسی برای خیابان‌های تنگ شیراز بکند و باید گفت گره ترافیک حل‌شدنی است و تنها تدبیر مسؤولان را می‌طلبد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات