۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۵۵۰۶۶
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

طلاب در رفتار و گفتار خود سمبل نظم اسلامی باشند

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید براین که طلبه باید در گفتار، کردار و برخورد سمبل نظم باشد، گفت: امروز همه نگاه ها به سوی حوزه و روحانیت است و به همین دلیل باید به گونه ای رفتار کنیم که الگوی جامعه باشیم.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با تجلیل از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: این راهپیمایی نشان داد که مردم به اسلام و نظام اسلامی بسیار وابسته و علاقه مند و به رهبری انقلاب محبت، دلدادگی و عشق عجیبی دارند.

وی افزود: ما به عنوان طلبه و روحانی باید این درس را از این راهپیمایی ۲۲ بهمن بیاموزیم که مردم همچنان تشنه اسلام، حقایق و معارف دین هستند که وظیفه ما  نیز سنگین ‌می شود.

امام جمعه بهشهر، عشق جوانان به انقلاب را دومین درس راهپیمایی حماسی 22 بهمن امسال عنوان کرد و گفت: تفکر انقلابی جوانان گویای آن است که آینده کشور تضمین است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که استکبار جهانی با همه توان می خواهد این روحیه انقلابی را از ملت بگیرد، افزود: به همین دلیل دشمنان در تلاش هستند گردوغبار یأس و ناامیدی در مردم بپاشد تا این روحیه انقلابی را در مردم تضعیف کنند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید براین که راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که مردم به روحانیت علاقه مند هستند و این قشر اثرگذار جامعه همچنان در دل های مردم جای دارد، تصریح کرد: باید این جایگاه نسبت به گذشته هر روز بیشتر تقویت شود تا شاهد بالندگی جامعه اسلامی باشیم.

حجت الاسلام جباری با بیان این که در دعاهایمان از خدا می خواهیم بصیرت دینی به ما دهد و مصیبت را در دین قرار ندهد، خاطرنشان کرد: بصیرت دینی موجب هوشیاری در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان خواهد شد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که طلاب اگر بخواهند پیشرفت کنند بای در زندگی، تحصیل و عبادت، پوشش و بینش نظم داشته باشند، تصریح کرد: امام راحل به طوری منظم بود که حتی مردم ‌نجف هنگام حرم رفتن امام راحل ساعت هایشان را تنظیم ‌می کردند.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که طلبه باید در گفتار،کردار و برخورد سمبل نظم باشد، خاطرنشان کرد: امروز همه نگاه ها به سوی حوزه و روحانیت است و به همین دلیل باید به گونه ای رفتار کنیم که الگوی جامعه باشیم.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که طلاب جوان حوزه نیازمند الگو برای تأمین آینده خود هستند، تصریح کرد: سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی بهترین الگو برای طلاب حوزه های علمیه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید سیره علمای بزرگ حوزه را مطالعه کنند و آن را الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: اگر طلبه جوان حوزه در زندگی الگویی چون امام راحل، مقام معظم رهبری و دیگر شخصیت های بنام حوزه داشته باشند به حتم می تواند در زندگی فردی و اجتماعی خود موفقیت های بزرگی را کسب کند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که باید در طلبگی الگو داشته باشیم تا به اهداف متعالی طلبگی دست پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: اگر یک طلبه از داشتن یک الگو و اسوه در زندگی بی بهره باشد به سختی می تواند به اهداف پیش روی خود دست پیدا کند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امام خمینی(ره) یک الگوی تکرار ناشدنی و بی نظیر در جهان اسلام هستند، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اقتدار و صلابتی که داشتند توانستند همه دنیا را به خود معطوف کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با روحیه ای قوی و با صلابت در برابر حکام زورگوی عالم ایستادند، گفت: ایشان با تکیه بر نیروی ایمان و همچنین حمایت ها و پشتیبانی های مردم یک رژیم طاغوتی چند هزار ساله را نابود کردند.

وی با اشاره به این که هرکسی نمی تواند الگو پیدا کند و کسی که به رحمت خدا و مبدا و معاد امیدوار باشد می تواند پیغمبر را الگو قرار دهد، خاطرنشان کرد: الگوها انواع و اقسامی دارند بعضی از الگوها شایسته نیستند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که هر الگویی نمی تواند انسان را به سعادت و رستگاری سوق دهد، تصریح کرد: برخی الگوها موجب انحراف و تباهی انسان نیز می شود و این ها الگوهای ناسالم هستند که باید از آنها دوری کرد.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلاب باید سطح ‌مطالعاتش را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: اگر طلاب حوزه می خواهند پاسخگوی نیاز جامعه امروز باشند باید از یک سطح معلومات بالایی برخوردار باشند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که یک طلبه همواره باید خود را بیازماید و در اعمال و رفتار خود تفکر کند، بیان داشت: حوزه های علمیه محور اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی هستند و طلاب حوزه باید توجه به اخلاق را جزء اولویت های خود قرار دهند./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات