۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۵۶۸۶۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران:

کسب مال حلال انسان را سعادتمند می‌کند

مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران با بیان اینکه کسب مال حلال انسان را سعادتمند می‌کند، گفت: یاد مرگ انسان را از دلبستگی به ظواهر دنیا باز می‌دارد.
نوری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نوری زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران و متولی حوزه علمیه کوثر تهران در پانزدهمین جلسه سلسله مباحث گفتمانی اخلاق در نهج البلاغه که در همین حوزه برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) برای کل بشریت اسوه و الگو است.

وی افزود: بهترین شیوه برای رسیدن به کمالات، معرفی الگوهای موفق است و از ناحیه بانوان حضرت زهرا(س) بهترین الگو و اسوه به شمار می‌رود.

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به ولایتمداری حضرت، ابراز کرد: ایشان مدافع ولایت بودند و در همین مسیر به شهارت رسیدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران با استناد به نامه 31 نهج البلاغه، اظهار داشت: در این بخش چنین آمده که موعظه قلب را احیا می‌کند و زهد در کاستن تعلقات دنیوی بسیار نقش آفرین است بنابراین زهد به گونه‌ای احیای قلب است.

وی افزود: منظور از زهد فقر و نداشتن نیست بلکه به معنای دل نبستن است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: زندگی را ساده بگیرید چرا که زیاد در این عالم نخواهید ماند؛ یاد مرگ انسان را از دلبستگی به ظواهر دنیا باز می‌دارد. یاد مرگ و معاد انسان را هوشیارتر و خالص‌تر می‌کند.

متولی حوزه علمیه کوثر تهران با اشاره به کلام امیر حکمت و بلاغت امیرمومنان علی(ع) که می‌فرمایند: خداوند انسان را عبث و بیهوده خلق نکرده و به حال خود وا نگذاشته و بین انسان و دوزخ فاصله‌ای اندک جز مرگ وجود ندارد، گفت: یاد مرگ انسان را از گناه باز می‌دارد.

حجت الاسلام نوری زاده با تاکید بر اینکه انسان هنگامی می‌تواند در راستای کسب رضای خدا گام بردارد که به مرحله یقین رسیده باشد، اظهار داشت: اسلام برای زندگی انسان چارچوب خاصی تعیین کرده که اگر انسان بر مبنای آن عمل کند سعادتمند می‌شود و یکی از آن امور کسب مال حلال است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات