۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۵۹۰۰۹
امام جمعه موقت بیرجند:

راه حل مشکلات کشور دل بستن و التماس به بیگانگان نیست

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مشکلات در کشور باید با دستان توانمند ملت برطرف شود، گفت: راه حل مشکلات کشور دل بستن و اعتماد به بیگانگان نیست بلکه میدان دادن به جوانان غیور و انقلابی برای فعال کردن موتور انقلاب اسلامی است.
مختاری

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: باید به ایمان و تقوا در زندگی خود عمق ببخشیم چراکه انسان‌ها در پایان سال کهنه و آغاز سال نو خانه‌تکانی می‌کنند اما واجب‌تر از خانه‌تکانی ظاهری، خانه‌تکانی قلب است.

وی با بیان اینکه باید دل خود را در آستانه سال جدید تطهیر و تمیز کنیم، گفت: تلاش کنیم تا کینه و نفاق‌ها را از زندگی دور و دل خود را پاکیزه کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: اگر این خانه‌تکانی و تطهیر را در جان و دل خود پیاده کنیم به آن آرامش، عزت و امید پایدار می‌رسیم که آرزوی هر انسان است، لذا باید از رستاخیز طبیعت درس بگیریم.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه از بهار طبیعت باید درس توحید را بیاموزیم، تصریح کرد: رجب، شعبان و رمضان بهار عبودیت هستند و اگر به عمق معارف دین برسیم از درون می‌توانیم شاد شویم.

وی ادامه داد: در بهار عبودیت یعنی ماه رجب باید بهترین‌ها را از خدا بخواهیم و نهایت استفاده را در این ماه ببریم، اگر کسی این سه ماه را به درستی سپری کند نتیجه آن را خداوند متعال می‌دهد.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: این بهار طبیعت با شادی‌ها و دین‌داری‌های ظاهری صورت نمی‌گیرد بلکه با تفقه شاد می‌شویم؛ فرصت‌های ماه رجب را از دست ندهیم زیرا اگر این فرصت را از دست بدهیم گرفتار یخبندان و خزان نفس و شهوات و خزان فرقه‌های انحرافی می‌شویم.

*حوزه‌های علمیه باید تقویت شوند

حجت الاسلام مختاری با اشاره به زمان ثبت‌نام حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز جامعه و بشریت تفقه است، آن چیزی که انسان‌ها را قانع می‌کند و به سعادت می‌رساند معارف ناب دینی است.

وی افزود: خانواده‌ها تلاش کنند تا جوانان و نوجوانان مستعد آن‌ها وارد حوزه‌های علمیه شوند و جوانان نیز با دلگرمی و جدیت به تحصیل در حوزه‌های علمیه بپردازند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حوزه‌های علمیه که ریشه طاغوت را برچید باید تقویت شوند، جوانان مستعد باید با حضور در حوزه‌ها زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه سال ۹۶ همراه با شیرینی و تلخی‌هایی بود، عنوان کرد:‌ باید از حوادث شیرین درس و از حوادث تلخ نیز عبرت بگیریم.

وی با بیان اینکه در سال جاری در عرصه داخلی و بین‌المللی به موفقیت‌هایی رسیدیم، بیان کرد: سال ۹۶، سال حماسه حضور مردم در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی بود و مردم با حضور ۷۳ درصدی در انتخابات، پایه‌های نظام اسلامی را مستحکم کردند.

امام جمعه موقت بیرجند اذعان داشت: همچنین مردم در اواخر دی‌ماه ۹۶ با حضور حماسی خود فتنه‌های کور دشمنان را خاموش کردند و در راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن حماسه آفریدند.

حجت الاسلام مختاری گفت: مسؤولان سر سفره انقلاب اسلامی هستند و نباید احساس سستی و ضعف کنند و از توده‌های مردم عقب نمانند.

*راه حل مشکلات کشور دل بستن و التماس به بیگانگان نیست

وی با بیان اینکه مشکلات در کشور باید با دستان توانمند ملت برطرف شود، افزود: راه حل مشکلات کشور دل بستن و اعتماد و التماس به بیگانگان و کشورهای خارجی نیست بلکه میدان دادن به جوانان غیور و انقلابی برای فعال کردن موتور انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نباید دل گروی بیگانگان داشته باشیم، گفت: این ملت و جوانان غیور با اتکای به فرهنگ غنی اسلامی که جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند و یک وجب خاک کشور را به دشمن ندادند لذا چطور نمی‌تواند مشکلات را حل کند؟!

حجت الاسلام مختاری ابراز کرد: مسؤولان کارها را به جوانان بسپارند تا ببینند چگونه مشکلات حل می‌شود، ما ارتباطات دوستانه و عزت‌مندانه را قبول داریم اما التماس خفت‌بار را قبول نمی‌کنیم.

وی گفت: در عرصه بین‌المللی نیز سال ۹۶ ملت‌ها با محوریت جمهوری اسلامی و کمک کشورهای منطقه موفق شدند تا فتنه داعش را از بین ببرند البته داعش را شکست ندادیم بلکه رژیم صهیونیستی، آمریکا و آل سعود را شکست دادیم.

*آمریکا دنبال منافع نامشروع در منطقه است/آمریکا را زیرپا می‌گذاریم نه آموزه‌های قرآن

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال این نظام اسلامی آن‌چنان رشد کرده که در منطقه حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: ترامپ دیوانه می‌گوید هر جا می‌رویم ایران هم است اما ترامپ بداند شما در منطقه خاورمیانه چه غلطی می‌کنید؟ چه منافع مشروعی دارید که ایران مشکل درست می‌کند؟ شما دنبال منافع نامشروع هستید و می‌خواهید همه کشورها مانند آل سعود نوکر سرسپرده شما باشند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه آل سعود خائن آیات قرآن را زیرپا می‌گذارد، بیان کرد: ملت ایران تن به ذلت آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیت نمی‌دهد، آمریکا را زیرپا می‌گذاریم اما آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) را زیرپا نمی‌گذاریم.

وی افزود: زلزله کرمانشاه، کشتی سانچی، هواپیمای تهران_یاسوج از جمله تلخی‌های سال ۹۶ بود، این حوادث برای همه عبرت باشد که دنیا قابل اعتماد نیست، نباید دین خود را به دلیل دنیا از دست بدهیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: همچنین در سطح بین‌المللی نیز خباثت‌ها و شیطنت‌های آمریکا و اروپا بعد از برجام کام ملت را تلخ کرد، ایران اسلامی به آن‌ها اعتماد کرد اما دشمن از برجام بهره‌مند شد و وقتی ایران می‌خواست از برجام استفاده کند، شیطنت کردند و تحریم‌های گذشته را تمدید کردند و امروز آمریکا جلودار و اروپا به صورت چراغ خاموش به مکر و حیله خود ادامه می‌دهند.

*ایران اسلامی اجازه امضای برجام دیگری به هیچ دولتی نمی‌دهد

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه دشمنان به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند، بیان کرد: مسؤولان نباید دوباره فریب دشمنان را بخورند، ایران اسلامی اجازه امضای برجام دیگری نه‌تنها به آمریکا و اروپا بلکه به هیچ دولتی نمی‌دهد.

وی گفت: ملت ایران باید مطالبه گر و حق‌طلب باشند، امروز سکوت بسیار ناروا در جامعه حکم‌فرما است و عده‌ای در مقابل بی‌تدبیری و بی‌عدالتی‌ها سکوت می‌کنند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: نه سکوت و نه اغتشاش بلکه باید به دنبال مطالبه‌گری فعال و اعتراض‌های قانونی و به‌حق در مقابل تصمیماتی که حاکمیت می‌گیرد باشیم.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: به دور از هر جناح و حزبی از هرگونه فساد، تبعیض، بی‌عدالتی و اشرافی‌گری اعلام برائت می‌کنیم و فریاد خود را علیه اشرافی‌گری و بی‌عدالتی بلند خواهیم کرد./۸۸۰//۱۰۳/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات