۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۶۰۸۱۶
آیت‌الله ری شهری:

حسد معادل شرک و مهمترین دام شیطان برای نابودی انسان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حسد بدترین خصلت انسانی و خلق ابلیس است، گفت: حسد معادل شرک و مهمترین دام شیطان برای نابودی انسان است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: حسد از القائات شیطان است.

وی افزود: بیماری حسد مشکل اصلی شیطان بود به همین جهت سعی می‌کند این بیماری را به دیگران نیز منتقل کند.

آیت‌الله محمدی ری شهری با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع)، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند: از بیماری حسد بترسید چرا که بدترین خصلت انسانی و خلق ابلیس است؛ امام صادق(ع) می‌فرمایند: زمانی که حضرت نوح پس از طوفان از کشتی پیاده شدند شیطان خدمت ایشان آمد و گفت: جناب نوح هیچ کس در این زمین به اندازه تو به من خدمت نکرد نفرین تو بسیاری از انسان‌ها را نابود کرد و تعداد آنان کاهش یافت و کار مرا سهل کرد از این رو تو را دو نصیحت می‌کنم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نخستین نصیحت شیطان، اظهار داشت: شیطان خطاب به حضرت نوح گفت: تو را هشدار می‌هم از حسادت پرهیز داشته باشی، دلیل اصلی اینکه من از درگاه خداوند رانده شدم حسادت بود زیرا نمی‌توانستم ببینم خداوند پس از شش هزار سال عبادت من، به حضرت آدم لطف داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: شیطان همچنین گفت: مراقب باش دچار حرص نشوی این مهمترین مشکل آدم بود زیرا با این حال که آزاد بود از همه خوراکی‌ها تناول کند اما به سبب حرصی که داشت به میوه ممنوعه نزدیک شد.

این مفسر قرآن کریم در پایان با بیان اینکه مهمترین دام شیطان برای انسان دام حسد است، خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: حسد معادل شرک است انسان اگر حسود شود کارش تمام است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات