۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۶۲۵۳۱

دوازدهمین نشست بررسی عرفان‌های نوظهور برگزار شد

دوازدهمین نشست از سلسله هم اندیشی علمی با موضوع عرفان های نوظهور، با حضور حجج اسلام مظاهری سیف و عرب در قم برگزار شد.
عرفان کاذب، عرفان نوظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوازدهمین نشست از سلسله هم اندیشی علمی با موضوع عرفان های نوظهور، با حضور حجج اسلام حمیدرضا مظاهری سیف و حسین عرب عصر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

از عضویت تا استعفای حجت الاسلام مظاهری سیف از کارگروه سلامت معنوی

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام مظاهری سیف در این جلسه به تبیین ماجرای استعفای خود از کارگروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی پرداخت و گفت: این فرهنگستان چند سالی است که کارگروه سلامت معنوی را تشکیل داده است و بعد از آن سالیانه یک همایش سلامت معنوی برپا می کند.

رییس مؤسسه بهداشت معنوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار این کارگروه تأکید کردند که سلامت معنوی وظیفه حوزه های علمیه است و این کارگروه باید در این مسیر از حوزه ها کمک بگیرد؛ به همین منظور کارگروه سلامت معنوی به قم آمدند و از حوزه درخواست کمک کردند و همچنین از آن پس همایش های سالیانه گروه سلامت معنوی را در قم تشکیل می دادند تا از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده کنند.

وی افزود: بنده از سال 93 به عضویت این کارگروه درآمدم و تقریباً دو هفته ای یک بار جلسات شان را شرکت می کردم و همچنین بسیاری از اساتید حوزوی را برای هم اندیشی به این کارگروه معرفی می کردیم.

حجت الاسلام مظاهری سیف خاطرنشان کرد: در آستانه همایش سال 95 خدمت آیت الله اعرافی رسیدیم و از ایشان خواستیم تا در زمینه سلامت معنوی راهنمایی مان کند؛ ایشان برای رشد این کارگروه پیشنهاد دادند که با انجمن های علمی همکاری کنیم و برای شروع هم انجمن علمی اخلاق را پیشنهاد دادند.

رییس مؤسسه بهداشت معنوی اضافه کرد: بعد از همایش سال 95 ساختار انجمن علمی اخلاق تغییر کرد و کارگروهی با عنوان سلامت معنوی در آن شکل گرفت و در سال 96 به منظور هماهنگی برای همایش سال 96 جلسه ای تشکیل شد که در آن جلسه 11 نکته در دستور کار قرار گرفت که یکی از آن ها انجام پژوهش در زمینه سلامت معنوی برای ارائه در همایش بود که با وجود کمبود وقت کارهای پژوهشی خوبی هم صورت گرفت، اما همایش سال 96 آنگونه که شایسته است برپا نشد.

وی ابراز کرد: آقای دکتر مرندی در اختتامیه همایش سلامت معنوی از مراجع، علما و روحانیون خواست تا به کارگروه سلامت معنوی کمک کنند و بنده از لحن ایشان اینگونه برداشت کردم که می خواهند حوزه را غیرپاسخگو معرفی کنند و یا حداقل اینکه بگوید «ما به سراغ حوزه آمدیم، اما همکاری لازم را با ما نداشتند»؛ از این رو برای ایشان نامه ای نوشتم که رسانه ای هم شد و در این نامه مراکز مهمی را هم که می تواند کارآمد باشد را معرفی کردم.

قانون جذب، مفسدان اقتصادی را نابغه معرفی می کند!

حجت الاسلام عرب با انتقاد از اینکه امروزه بسیاری از افرادی که سوادی ندارند خودشان را با عنوان استاد قانون جذب و الگوی موفقیت معرفی می کنند، ابراز کرد: باید گفت که اگر این رفتار کنترل نشود بی تردید جریان تفکر نوین در فرهنگ جامعه رسوب و رسوخ می کند که نمونه این رسوب را در توئیت های سلبریتی ها مشاهده می کنیم که چگونه با اطلاع و یا بی اطلاع جریان تفکر نوین را معرفی می کنند.

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی یکی از آسیب های جریان تفکر نوین را اینگونه توصیف کرد: این جریان سبب شده است که امروزه شهرام جزایری که فساد اقتصادی اش را همه می دانند به جای مفسد اقتصادی با عنوان «نابغه اقتصادی» معرفی شود؛ جالب است بدانیم که وی در پاسخ به سؤال «اگر شما موفق هستید پس چرا به زندان افتادید؟» پاسخ می دهد که «قوه قضائیه چند سؤال داشت و من رفتم به آن ها پاسخ بدهم»؛ باید از وی پرسید چرا در اوین پاسخ دادید و پاسخ تان هم چند سال طول کشید؟!

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که دشمن از طریق اقتصاد، سیاست و تغییر باورهای مردم به جنگ با ما پرداخته است، ابراز داشت: دشمن از طریق تغییر باورهای مردم به صورت کراهای استحاله گونه سعی می کند تا فرهنگ دینی را تغییر داده و مسیر معنویت را منحرف کند، بر این اساس مسؤولان باید بیش از پیش مراقب باشند.

حجت الاسلام عرب در ادامه به تشریح تاریخچه یوگا در جهان پرداخت و افزود: با بررسی هایی که داشته ایم متوجه شدیم که یوگا در کشور ما به عنوان یک ورزش ترویج نمی شود، بلکه جریاناتی درصدد هستند تا این بحث را به عنوان «مسیر معنوی» معرفی کنند./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات