۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۶۵۴۲۶
پرسش و پاسخ؛

شیطان پرستان به"زنان" چگونه نگاه می کنند

مدیر موسسه بهداشت معنوی تفاوت‌های شیطان پرستی و فراماسونری را بیان کرده و به تفاوت دیدگاه این دو فرقه به زن اشاره کرده است.
فراماسونری

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دیدگاه فراماسونری و شیطانپرستی نسبت به زن چیست؟ یهودیان در طراحی و خط‌دهی به این جریانات چه نقشی دارد؟ حجت الاسلام حسین عرب، پژوهشگر عرصه عرفان های نوظهور و مدیر موسسه بهداشت معنوی به این سؤالات پاسخ می‌دهد که متن آن در زیر تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

بزرگترین تفاوت میان شیطان پرستی و فراماسونری در توصیفی ساده از این دو جریان روشن می شود.

فراماسونری در واقع یک تشکیلات مخفی می باشد که با رویکرد نخبه گرایی در طول سالیان متمادی فعالیت هایی را در نقاط مختلف جهان (عمدتا در حوزه مدیریت و جهت دهی حوادث جهانی در راستای مطامع مستکبرین) فعالیت داشته، ولی شیطان پرستی عنوانی است که به بسیاری از فرقه ها در طول تاریخ، که با محوریت دین ستیزی، شکل گرفته اند اطلاق شده است؛ همانطور که در دوران معاصر ما چندین و چند فرقه شیطان پرستی وجود دارد.

بنابراین، این که فراماسونری را یک فرقه ببینیم تا حدودی در نوع نگاه به این جریان مخفی تشکیلاتی دچار اشتباه شده ایم و از طرفی این که شیطان پرستی را یک فرقه واحد و مشخص در دنیای امروز در نظر بگیریم، اشتباهی دیگر است؛ چرا که فرقه های متعددی با رویکرد شیطان گرایی و دین ستیزی وجود دارند.

با این توضیح اخیر روشن شد که مقایسه این دو مقوله با یکدیگر، قیاسی مع الفارق است. بنابراین شاید نتوان نگاه این دو جریان به مساله زن را مورد بررسی قرار داد.

منتهی وقتی با دقت نظر در ریشه های شکل گیری تاریخی دو جریان مذکور بنگریم(۱)، یکی از ارکان مشترک در شکل گیری این دو جریان، حضور یهودیان کابالیست(۲)در طراحی و خط دهی به این جریانات است.

با توجه به این مطلب مشابهت هایی در برخی روش ها و گرایش های این دو جریان نسبت به یکدیگر مشاهده می شود که صد البته ریشه در آموزه های تحریف شده دین یهودیت و با برداشت های کابالیسمی دارد. بنابراین دستیابی به ریشه نگاه های این دو جریان به مساله زن را بهتر است در اندیشه های کابالا جستجو کنید، خصوصا از زاویه نگاه برخی رهبران کابالیست همچون اسحاق لوریا، شابتای زوی، یعقوب فرانک(۳)./۸۷۶/ت۳۰۳/س

پی‌نوشت

۱. جهت مطالعه بیشتر در این زمینه به مقاله “شیطان گرایی در دوران قرون وسطی” نوشته حجت الاسلام حسین عرب در آدرس سایت harab.ir مراجعه فرمائید.

۲ . کابالا عنوانی است که بر اندیشه های عرفانی یهودیت اطلاق می شود و پیروان آن را کابالیست می نامند. این اندیشه شبه عرفانی هیچ ریشه ای در آموزه های وحیانی دین یهود نداشته و در واقع ملغمه ای است از اندیشه های الحادی رسوخ کرده در یهود که توسط برخی رهبران یهودی رسما در دوران قرون وسطی تدوین و ارائه گردید.

۳ . جهت مطالعه در این زمینه به جلد دوم کتاب “زرسالاران یهودی و پارسی” نوشته عبدالله شهبازی و همچنین کتاب “باورها و آئین های یهودی” نوشته آلن آنترمن مراجعه فرمائید.

 

ارسال نظرات