۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۶۶۰۶۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی:

برخی تا کی می خواهند بر موج برجام سوار شوند| از راه رفاقت با دشمن مشکلات حل نمی شود

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که مسؤولان بدانند که اگر ایستادگی کنند دشمن به عقب می رود، گفت: از راه رفاقت با دشمنان نمی توانیم مشکلات را حل کنیم.
حجت ‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی حجت ‌الاسلام عبدالله حاج صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر به دست نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تنها یک حادثه برگزیده در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس نیست.

وی افزود: گرامیداشت سوم خرداد جهت دهنده و تضمین کننده راه آینده است، سوم خرداد تجلی آیات الهی است؛ سوم خرداد نشان دهنده غلبه جبهه خرداد بر جبهه شیطان است و نشان می دهد اگر ملتی اهل استقامت و مقاومت بود می تواند کارهای نشدنی را شدنی کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که دشمنان به این نتیجه رسیده اند که اگر ملت کاری را بخواهند می توانند انجام دهند، اظهار داشت: به همین دلیل می خواهند کاری کنند که مردم نخواهند و اراده نداشته باشند، اقدامات رژیم صدام در خرمشهر برای ماندن بود اما رزمندگان اجازه این کار را ندادند.

وی ادامه داد: حقیقتا خرمشهر را خدا آزاد کرد، هر جا خود را ندیدم و دنبال این نبودیم که ما چه کردیم  بلکه دنبال پیاده کردن اراده الهی بودیم نصرت خدا می آید، توکل باید بر خدا باشد نه بر دشمنان که هر گاه خواست الهی را در نظر گرفتیم موفق و پیروز شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی با بیان این که سوم خرداد پیام های شفاف و روشنی دارد، ابراز داشت: سالروز فتح خرمشهر نشان داد با ایمان راسخ، مقاومت و ایستادگی می تواند دشمنی دشمنان را به خودشان برگرداند و دنیایی را شکست داد.

وی عنوان کرد: سوم خرداد نشان داد که ادامه راه انقلاب تنها راه و گزینه مقابل استکبار مقاومت و ایستادگی است، امروز اگر خرمشهر جغرافیایی آزاد شده اما به فرموده رهبر انقلاب خرمشهرها در پیش داریم که در زمینه فکری، اعتقادی و باوری ملت است، دشمن به دنبال تصرف باورها است.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: دشمن دنبال این است که جوانان و جامعه بقای انقلاب و دین را نخواهند که این آرزو را به گور خواهد برد، دشمن می خواهد ذائقه فکری جوانان به سمت ایثار و دفاع از انقلاب نباشد و باورها عوض شود، دشمن به دنبال تغییر و تصرف ذهن ها و قلب ها است.

وی اضافه کرد: امروز دشمن می خواهد به نخبگان، مسؤولان و مدیران القا کند که دوران ایستادگی و مقابله با آمریکا و استکبار تمام شده و تنها راه تعامل است، رهبر انقلاب فرمودند که استکبار اهل مذاکره و تعامل نیست و نمی توان به آن اعتماد کرد چون گرگ صفت بوده و به دنبال اهداف و منافع خود هستند و به کمتر از بردگی راضی نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی با بیان این آیات قرآن تنها تبرک نبوده بلکه چراغ راه است، گفت: خدا می فرماید اگر کسی با استکبار و دشمنان دست بدهد و پیوند برقرار کند از مسلمین نیست و از دشمنان به شمار می رود، اگر کسی با آمریکا و دشمنان پیوند دوستی برقرار کند نباید خود را در جبهه انقلاب ببیند.

وی افزود: پیام شهدای خرمشهر این است که نباید در برابر دشمن کوتاه آمد، قرآن می فرماید آیا می خواهید در پیوند با دشمن می خواهید عزت را پیدا کرده و مشکلات را حل کنید؟ امروز حوزه های علمیه و علما به تبعیت از رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید باید این آیات را برای مردم بخوانند و تبیین کنند، قرآن سرباز فرمانبر می خواهد و تنها برای تقدس و قرائت نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: پیام سوم خرداد این است که خرمشهر با مقاومت آزاد شد نه با رفاقت با دشمنان، همان زمان هم عده ای سخن از دوستی با دشمن می گفتند اما مقاومت توانست انقلاب را در برابر دشمن پیروز کند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان بدانند جوانانی داریم که دفاع مقدس را ندیدند که اما بصیرت دینی و روحیه جهادی و انقلابی آن ها سبب می شود در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و هر جا که نیاز باشد حضور پیدا کنند، روزی جنگ اسلام و کفر در خرمشهر بود و پیروز شدیم اما امروز این جنگ را تا مرز کفر یعنی رژیم اشغالگر رسانده ایم، مقاومت امروز ما در سوریه و لبنان دفاع از خاک سوریه و بشار اسد نیست و ما جز برای خدا، دین خدا و اعتلای فرهنگ دینی جایی نمی جنگیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی ابراز داشت: امروز دشمنان و مستکبران اعتراف کردند که با وجود هزینه های بسیار در منطقه شکست خورده اند، جوانان در برابر فتنه ها، جریان انحراف، منافقان و بریدگان از انقلاب ایستاده اند، جبهه انقلاب با هرکس که امروز در جبهه انقلاب در زیر لوای فرماندهی ولایت حرکت نکند رودربایستی ندارد حال می خواهد از دولتمردان گذشته باشد یا از دولتمردان فعلی.

وی عنوان کرد: جوانان با شور انقلابی و بصیرت دینی و انگیزه ای مصمم تر ایستاده اند تا از انقلاب و دین با تمام وجود و قدرت دفاع کنند، امروز بیش از گذشته با صلابت و شجاعت قوی تر فریاد ملت و جوانان این است که استکبار بداند آرزوی سلطه بر ایران را به گور خواهد برد و نباید به برخی از جریان های نفاق و بریدگان از انقلاب دلخوش باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: ملت ایران مشکلات را تحمل می کنند و در برخی موارد بی عدالتی ها، تبعیض ها و فشارها را تحمل می کنند، البته مردم نسبت به مسؤولان مطالبه دارند و مسؤولان باید قدردان و قدرشناس آن ها باشند، در کنار مطالبات به حق، جایی که مردم چهره دشمن را ببینند فریاد استکبارستیزی و هیهات منالذله را سر می دهند.

وی اضافه کرد: جریان های بریده و خسته از انقلاب، دشمنان و کشورهای مزدور منطقه بدانند که جبهه انقلاب با وجود رهبر معظم انقلاب، مردم بزرگوار و نیروهای مسلح مقتدر با شادابی، نشاط و امید به راه خود ادامه می دهد و توطئه ها را از بین می برد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی با بیان این که امروز نیروهای مسلح آمادگی دارند در هر کجای دنیا که بخواهند به استکبار ضربه مرگ بار بزنند، گفت: در جریانات اخیر یک پیام از سوی مقاومت و انقلاب با واسطه ای به رژیم اشغالگرد قدس رسید که اگر در موضوعی کوچکترین خطایی انجام دهد باید منتظر عکس العمل قاطع باشد که فورا پاسخ داد هرگز این کار را نمی کنیم.

وی افزود: مسؤولان بدانند که اگر ایستادگی کنند دشمن به عقب می رود، رهبر انقلاب فرمودند که تجربه ما می گوید تعامل و ارتباط با آمریکا امکان ندارد و حلال مشکلات نیست، از راه رفاقت با دشمنان نمی توانیم مشکلات را حل کنیم، بس است دیگر؛ تا کی برخی می خواهند از راه برجام و برجام ها مشکلات را حل کنند؟ تا چند سال می خواهند حل مشکلات را منوط به برجام کنند و همین برجام چقدر مشکلات را حل کرد؟

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: روزی می گفتند روزی با کدخدا صحبت می کنیم و همه مسائل حل می شود اما کدخدا و وزیر امورخارجه چه غلطی کردند و چه گستاخی هایی انجام دادند؟ تجربه دیگری که رهبر انقلاب فرمودند این است که اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و باید مراقب باشیم نوچه های آمریکا با ما بازی نکنند.

وی ادامه داد: در جنگ هرگز تکیه بر دشمن نکردیم و همه پیروزی با مقاومت و حضور مردم بود، وقتی ما ثروت سرمایه داریم و ملت پشیبانی می کنند چرا برخی باور ندارند که می توانیم مشکلات را حل کنیم، امروز روز بیداری و هوشیاری در برابر دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج صادقی خطاب به مسؤولان و نخبگان جامعه ابراز داشت: باید نسبت به وجود رهبری بصیر، حکیم، شجاع و صریح که استکبار را به ستوه آورده شکرگزار باشیم و قدرشناسی کنیم، قدرشناسی از این نعمت به اطاعت کردن است، مسؤولان ببینند که نافرمانی های گذشته چه خسارت هایی برای انقلاب و ملت به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: مطالبه مردم و نیروهای مسلح این است که هر چه داریم از پیوند امت و فرمانبری مطلق مدیران و مسؤولان از مقام ولایت است و مطالبات و شرایط رهبری باید عمل شود نه این که دشمنان از چه چیزی خوششان می آید، رهبر انقلاب شرایطی را بیان کردند که محقق نشد البته مسؤولان تلاش خود را کردند اما امروز نتیجه محقق نشدن این شرایط را می بینیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: مطالبه مردم و روحانیت این است که مسؤولان با ولایتمداری و اجرای دستورات رهبر انقلاب با دنیا صحبت کنند تا نتیجه بگیرند؛ همچنین مسؤولان باید قدرشناس ملت باشند که در هر شرایط پای انقلاب ایستاده اند و از آن کوتاه نمی آیند، مسؤولان نوکری و خدمتگزاری ملت را برای خود عبادت باشند؛ خدمتگزاری به مردم دم زدن از آن ها در تریبون ها نیست بلکه باید اقدام عملی برای حل مشکلات انجام دهند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات