۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۶۶۷۶۰
دنیای کوچک سلبریتی­‌ها؛

یادداشت | ساخت "دهکده ناامیدی" در کرمانشاه

این‌که فرد یا افرادی مصیبت و زجر مردمی را شاهد باشند و نه تنها برای کمک به آنها اقدامی نکنند که از زجر و آوارگی آنها کیسه­ ای برای خود بدوزند نشانه نهایت رذالت است.
نویسندگی و قلم زلزله

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، زلزله کرمانشاه تلخی­ها و مصیبت­های زیادی را برای اهالی آن دیار به همراه آورد اما آنچه که این تلخکامی­ ها را دوچندان کرد و غم و اندوهی افزون بر مصیبت ­های بلایای طبیعی شد رفتارهایی بود که از سوی مسؤولان و برخی سلبریتی­ها صورت گرفت. مردم باغیرت کرمانشاه شاید به مرور زمان سختی و مصیبت زلزله را فراموش کنند؛ اما بدقولی­ های مسئولین و بدتر از آن خیانت در امانت برخی سلبریتی­ ها را هرگز!

سلبریتی­ های فرصت طلب

لازم به یادآوری است که مخاطب سخن این نوشتار همه چهره ­ها نیستند، چه اینکه بسیاری از آنان در حد استطاعت برای کمک به مردم آسیب دیده تلاش کرده و می­ کنند، بلکه روی سخن با آن عده از سلبریتی­‌هایی است که فرصت‌­طلبانه به بهانه کمک به مردم زلزله زده و با استفاده از احساسات و البته غفلت و سادگی برخی از هوادارانشان وارد میدان شده، مبالغ کلانی را جمع آوری و در حساب‌های شخصی نگه داری می­‌کنند. مبالغی که قرار بوده به گوشه­ای از زخمهای آسیب دیدگان زده شود، اما به کام عده­ای فرصت طلب فرو رفت.

سلبریتی­ هایی که نقاب خیّر بودن بر چهره زده و با ژست­‌های بعضا روشن­فکری و با شعارهای انسان دوستانه عوام فریبی می ­کردند و یا در سخنرانی­ های خویش وعده­ های رنگانگی چون احداث دهکده امید می­ دادند اینک نقاب از چهره آنان برگرفته شده و مردم با چهره­ایی کریه روبرو می­گردند که حقیقت پشت نقاب آنان بوده و تنها حدف آنها سوء استفاده از احساسات مردم و حال و روز مصیبت زده مردم زلزله زده بوده است. این عمل آنها مصداق بارز خیانت در امانت است که در آیه شریفه: «اِنَّ الله یأ مُرکـُم اَن تُودُّوا الاَمانات اِلی اهلِها» نهی شده و طبق قوانین حقوقی مجازات دارد. در حدیثی از پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله مى‏ خوانیم که فرمود: «لا ایْمانَ لِمَنْ لا امانَةَ لَهُ؛ کسى که امانت را رعایت نمی کند ایمان ندارد».

این سلبریتی­ های فرصت طلب که به زعم خویش از آب گل آلود ماهی صید کرده ­اند اینک باید به خاطر اقدام غیر شرعی بلکه غیرانسانی خود در برابر مردم و هوادارانشان و به خصوص مردم زجر دیده کرمانشاه که به بهانه کمک به آنها و از مصیبت آنها به نفع خویش سوء استفاده کرده ­اند جوابگو باشند.

لااقل آزادمرد باشید!

آقایان سلبریتی لااقل حرّیت داشته باشید! این عمل شما نه تنها منافی شرع مقدس و تقواست که منافی انسانیت، حرّیت و آزادگی است. اینکه فرد یا افرادی مصیبت و زجر مردمی را شاهد باشند و نه تنها برای کمک به آنها اقدامی نکنند که از زجر و آوارگی آنها کیسه­ ای برای خود بدوزند نشانه نهایت رذالت است.

اما این اتفاق که متأسفانه از سوی عده­ ای مسبوق به سابقه بوده باید درس عبرتی برای مردمی شود که فریب سخنان برخی سلبریتی ­ها را خورده و مبالغ خویش را به دست آنان می­ سپارند. همچنین مردم از مسئولین امر و قوه قضاییه به جد انتظار دارند که با اینگونه افراد بدون هیچ مماشاتی برخورد کرده و مجازات شوند تا درس عبرتی باشد برای فرصت طلبان دیگر./۸۴۱/ز۵۰۴/س

حجت الاسلام داود موذنیان، پژوهشگر حوزه علمیه قم

ارسال نظرات