۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۶۷۸۷۰
حجت الاسلام ‌آخوندی مطرح کرد؛

فعالیت تبلیغی گروه شهید علی زکی صالحی در فرودگاه امام خمینی

حجت الاسلام آخوندی به تشریح ویژگی‌ها و شرایط لازم یک گروه تبلیغی برای موفقیت پرداخت و تعامل با بدنه، جهادی عمل کردن و داشتن شجاعت را شاخصه‌های ضروری یک گروه تبلیغی پویا عنوان کرد.
گروه تبلیغی شهید زکی صالحی در فرودگاه

حجت الاسلام مجتبی آخوندی مبلغ و فعال فرهنگی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نحوه تشکیل و فعالیت گروه تبلیغی شهید علی زکی صالحی در فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: با توجه به عدم برگزاری مراسم شب‌های قدر در برخی مکان‌های عمومی، تصمیم گرفته شد ماه مبارک رمضان در این مکان‌ها برنامه‌های تبلیغی برگزار شود، بنابراین گروهی تبلیغی با نام شهید علی زکی صالحی برای حضور در این مکان‌ها تشکیل شد.

این مبلغ و فعال فرهنگی ادامه داد: با توجه به این‌که هیچ‌گونه مراسمی در فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها مسافربری برگزار نمی‌شد، بنابراین اولویت گروه بر تبلیغ در فرودگاه گذاشته شد و سه سال قبل اولین بار برای این امر اقدام شد که متأسفانه با مخالفت برخی از مسئولان همراه شد، بنابراین دوستان مبلغ مصمم شدند که این طرح را به صورت جهادی برگزار کنند.

وی درباره آغاز فعالیت رسمی خود در فرودگاه بیان کرد: سال دوم به صورت جهادی و با وجود مشکلات گسترده، گروه فعالیت خود را آغاز کرده و با استقبال خوبی از سوی کارمندان فرودگاه و اقشار مختلف مردمی روبرو شد.

حجت الاسلام آخوندی به بیان شاخصه‌های یک گروه تبلیغی موفق پرداخت و عنوان کرد: یکی از شاخصه های گروه‌های تبلیغی جهادی عمل کردن آن است، شجاعت و جسارت ویژگی‌های یک گروه جهادی است، اگر گروهی تبلیغی به صورت جهادی وارد عمل شود و در اثر فشارها عقب نکشد، بلکه فشار آورده و بر تصمیم خود استوار بماند، می‌تواند مبنا و هدف خود را عملی کرده و تحقق بخشد.

وی اضافه کرد: اقتضای دیگر یک گروه تبلیغی عمل بر طبق قوانین و اقتضائات مکان است، از این رو با توجه به توقف‌های کوتاه مسافران و همراهان آنها، در شب‌های قدر سه مراسم 90دقیقه‌ای احیا در زمان‌های مختلف از ساعت 10 تا 3 نیمه شب برگزار شد تا همه کارمندان و مسافران فرصت حضور در این مراسم را پیدا کنند.

مسؤول گروه تبلیغی جهادی شهید علی زکی صالحی ابراز داشت: هرچند می‌توان مراسم احیا را در خانه خود برگزار کرد، اما به معنای درست آن در مکان‌های عمومی مانند فرودگاه حاصل می‌شود، بنابراین طلبه‌های توانمند بایستی در این مکان‌ها حضور یابند تا آثار تبلیغ گسترده بیش از پیش حاصل شود.

وی در پایان افزود: تعامل با بدنه و قوانین مکان‌هایی که برای تبلیغ در نظر گرفته می‌شود، یکی از عوامل پویایی و موفقیت گروه تبلیغی است، همچنین این گروه‌ها بایستی از روحیه پرصلابتی برای مقابله با مشکلات برخوردار باشند تا بتوانند موانع را از پیش‌روی خود کنار زده و پیشرفت در هدف داشته باشند./876/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات