۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۷۰۶۹۸
آیت‌الله بطحائی:

بنیه نظامی کشور برای از بین بردن خیال خام دشمن تقویت شود

نماینده خبرگان ارزش‌های دینی، اقتصاد، قدرت نظامی و وحدت را از ارکان اقتدار ملی برشمرد و گفت: باید به سطحی از اقتدار دست یابیم که دشمن خیال جسارت به جمهوری اسلامی را در ذهن نپروراند.
آیت الله بطحائی

آیت‌الله سید هاشم بطحائی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ارزش‌های دینی را از مؤلفه‌های اقتدار ملی جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و گفت: انگیزه و علت انقلاب اسلامی پیاده شدن احکام قرآن، سیره پیامبر و ائمه(ع) در بخش‌های مختلف اخلاقی، خانوادگی، سیاسی و فرهنگی بود تا جامعه‌ای منور از قرآن و سنت داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری دومین مؤلفه اقتدار ملی را مسائل اقتصادی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی بیشتر به شعار تبدیل شده است و از نظر عملی آن طور که باید و شاید که کاری کنیم که ما دیگر نیازی به واردات روزمره مردم نداشته باشیم که متأسفانه هنوز هم اعلام می‌کنند که ذرت و دانه‌های طیوری را از خارج وارد می‌کنیم؛ سؤال این است که ما هنوز نمی‌توانیم ساده‌ترین محصولات کشاورزی را خودمان تولید کنیم؟

وی سومین مؤلفه در اقتدار ملی را قدرت نظامی کشور دانست و ابراز داشت: ما از نظر نظامی و تجهیزات نظامی، در هوا، دریا و زمین باید به گونه‌ای باشیم که دشمن به خود اجازه ندهد که برای ما خیالی در فکر بپروارند چه بسا که بخواهد وارد عمل شود و این هم از ضروریاتی است که نیروهای مسلح و وزارت دفاع باید در تولید و به روز کردن تجهیزات نظامی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

آیت‌الله بطحائی جمهوری اسلامی را اهل دفاع توصیف و تصریح کرد: با استناد به آیه 194 سوره بقره « فَاعْتَدُواْ عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ؛ هر نوع به شما تعدی کردند شما مقابله به مثل کنید» اگر روزی دشمن آنقدر جسور شد و ما را با هر نوع ابزاری تهدید کرد ما هم باید آمادگی داشته باشیم و پاسخ لازم را بدهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری وحدت، هماهنگی، همدلی و همکاری را از دیگر ارکان و مؤلفه‌های اقتدار ملی برشمرد و گفت: همانطور که روزگاری با وحدت مردم تحت رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید امروز هم قوای سه‌گانه با اتحاد مردم می‌توانند تحت رهبری رهبر معظم انقلاب به موفقیت‌های خوبی دست یابند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات