۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۷۳۸۴۶
حجت الاسلام بهشتی:

قیامت باوری مانع دزدی و اختلاس از بیت المال می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دست درازی به بیت المال نشانه بی رحمی افراد است، گفت: قیامت باوری مانع دزدی و اختلاس از بیت المال می‌شود.
بهشتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجواد بهشتی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم گفت: دسترسی شیعیان به امامان معصوم از دوران امام هفتم تا زمان امام یازدهم به سبب زندانی بودن و یا در محاصره بودن آن بزرگان بسیار سخت بود از این رو امامان معصوم برای آن که بتوانند مشکلات مردم را رفع کنند سیستمی با عنوان وکالت طراحی کردند.

وی افزود: بنابراین هر منطقه‌ای یک وکیل داشت و عالمانی نیز زیر نظر آن وکیل به سوالات مردم پاسخ می‌دادند و مشکلات امت اسلامی را رفع می‌کردند و اگر امام معصوم می‌خواستند به مردم توصیه‌ای داشته باشند از طریق وکلا توصیه و کلام معصوم به مردم ابلاغ می‌شد.

حجت الاسلام بهشتی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) وکیل سه امام معصوم در منطقه ایران بودند، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شخصیت کمی نبودند امام هادی(ع) درباره ایشان می‌فرمایند: حقیقتان تو دوست ما هستی؛ ایشان از طرف امامان معصوم تایید شده بودند از این رو امام رضا(ع) مطلبی را به حضرت می‌فرمایند تا آن را به شیعیان ابلاغ کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام رضا(ع) می‌فرمایند: «ای عبدالعظیم از سوی من به یارانم سلام برسان و به ایشان بگو که شیطان را به خود راه ندهند؛ نام شیطان 99 بار در قرآن بیان شده است، بارها خداوند او را دشمن خوانده است بنابراین شناخت شیطان و اینکه او با چه ابزار و حیله‌ای انسان را گمراه می‌کند امری لازم و ضروری است.

وی امانتداری و راستگویی را بسیار ارزشمند دانست و عنوان کرد: حضرت فرمودند: به شیعیان من فرمان ده به راستی در گفتار و ادای امانت و آنها را فرمان ده در آنچه به کارشان نمی‌آید، خاموشی ورزند و ستیزه‌جویی کنار نهند؛ قرآن بارها می‌فرماید شیطان می‌خواهد بین شما کدورت و جدایی ایجاد کند بنابراین عزت امت اسلامی در گرو اتحاد و هبستگی است. امروز استکبار جهانی همه هم و غم خودش را گذاشته تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کند.

حجت الاسلام بهشتی بیان داشت: حضرت فرمودند: به یکدیگر روی آورند و به دیدار هم روند که موجب نزدیک شدن به من است و به در افتادن با یکدیگر خود را مشغول نسازند که من با خود عهد کرده‌ام هر که چنین کند و یاری از یاران مرا به خشم آورد از خدا بخواهم در دنیا سخت‌ترین عذاب را بدو رساند و در آخرت در شمار زیانکاران باشد؛ شیعیان باید اهل رحم و مروت نسبت به یکدیگر باشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز کسانی که پول بیت المال را بر می‌دارند و می‌خورند رحم و مروت ندارند، این افراد نمی‌توانند در آخرت پاسخ دهند. در گرانی اخیر ازدواجهای بسیاری به تاخیر افتاد طلاق‌ها و جدایی‌های بسیاری صورت گرفت همه این دست درازی‌ها ناشی از عدم قیامت باوری است. امروز برخی پول مردم را می‌دزدند و فکر می‌کنند کسی آنان را نمی‌بیند امام رضا(ع) می‌فرمایند: من نفرین می‌کنم کسی را که دوستان ما را آزار دهند بنابراین غارت گران بیت المال مورد نفرت امامان معصوم هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام در ادامه می‌فرمایند: عبدالعظیم ایشان را آگاه ساز که خداوند نیکوکار آنها را خواهد بخشید و از بدکارشان در خواهد گذشت مگر کسی که به خدا شرک ورزیده یا دوستی از دوستان مرا بیازارد یا بدخواهی او به دل گیرد که اگر چنین کند خداوند او را نبخشاید تا از این اندیشه بد باز نگردد، اگر بازگشت (چه بهتر) و گرنه روح ایمان از دلش رخت بر بندد و از ولایت من بیرون رود و او را از ولایت ما بهره‌ای نخواهد بود و از این سرنوشت بد به خدا پناه می‌برم.»/813/پ202/ب1

ارسال نظرات