۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۷۵۲۱۲
در چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مطرح شد؛

مهمترین مأموریت‌های شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران

مدیرکل حوزه ریاست دبیرخانه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران از قانون‌گذاری، نظارت بر حوزه‌های علمیه خواهران و پشتیبانی به عنوان سه مأموریت اصلی این شورا نام برد.
اجلاس سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هاشمی در دومین روز از چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد به بیان تاریخچه تشکیل شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، مأموریت‌ها و ارائه گزارشی از عملکرد این شورا پرداخت.

وی ساماندهی مدارس علمیه خواهران در راستای توسعه، هماهنگی و ارتقای مدارس علمیه را از وظایف شورا برشمرد  و گفت: شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با هدف ارتقای جایگاه و منزلت حوزه‌های علمیه خواهران و یکپارچه‌سازی و انسجام‌بخشی آن با عنایت رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۱ تشکیل شد.

وی در ادامه با بیان این‌که شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در دو دوره فعالیت کرده است، از آیات مقتدایی، حسینی بوشهری، اعرافی و حجج اسلام والمسلمین ربانی، بهجت‌پور، مدنی و خانم‌ها مصطفوی، علاسومند و راستی به عنوان اعضای دور دوم این شورای نام برد.

مدیرکل حوزه ریاست دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: وظایف و مأموریت‌های عمده شورا قانون‌گذاری، نظارت بر و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی با اشاره به مأموریت قانون‌گذاری شورا که با تمرکز بر سیاست‌گذاری و تصویب ضوابط کلان نسبت به امور مربوط به حوزه‌ها  اقدام کرده است، گفت: تصویب سیاست‌ها و امور اساسی شورای سیاست‌گذاری براساس اسناد بالادستی در کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، علمی فرهنگی و ساماندهی مقاطع و رشته‌های تحصیلی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام هاشمی یادآور شد: از ابتدای تشکیل شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران تاکنون ۳۸۹ جلسه در کمیسیون‌ها برگزار شده و ۵۲۹ مصوبه به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به دومین مأموریت شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای سیاست‌گذاری، انتخاب یا تأیید مدیران ارشد حوزه‌های علمیه خواهران و نظارت بر عملکرد مدیران منصوب صورت می‌گیرد.

مدیرکل حوزه ریاست دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: پشتیبانی از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان سومین مأموریت شورا است که با تأمین منابع مالی از طریق منابع مردمی و بودجه‌های عمومی انجام می‌شود./920/پ202/ب1

ارسال نظرات