۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۷۷۸۲۳
آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

هدف تشیع انگلیسی، تغییر مسیر عزاداری ها و هیئت سکولار است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج گفت: تشیع انگلیسی تلاش می‌کند مسیر عزاداری و نوحه‌ها را تغییر دهد؛ افراد را خنثی و بی‌تفاوت نسبت به مسائل اجتماعی و هیئت و هیئتی را سکولار کند تا تربیت‌شدگان این هیئات هدف از عزاداری را نفهمند.
آیت الله حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و سوم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام عزاداری اباعبدالله الحسین و فلسفه بازخوانی قیام عاشورا، بیان داشت: امام حسین (ع) با عده کمی و فدا کردن همه‌چیزش در مقابل ظلم تا ابد ایستاد تا هر چه ظالم در دنیا است از امام حسین (ع) و پیروان امام حسین (ع) هراسان باشد.

وی در ادامه با اشاره به دلیل ناسازگاری استکبار جهانی با نظام اسلامی و ترویج شیعه هراسی، گفت: عده‌ای تربیت‌شده مکتب امام حسین (ع) دودمان ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را بر باد دادند و هیمنه پوشالی استکبار را در این منطقه و بلکه در جهان متزلزل و ملت‌ها را بیدار کردند لذا با یک عامل قوی انسان‌ساز و جامعه‌ساز مخالفت و عناد دارند.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: تشیع انگلیسی تلاش می‌کند مسیر عزاداری و نوحه‌ها را تغییر دهد؛ افراد را خنثی و بی‌تفاوت نسبت به مسائل اجتماعی و هیئت و هیئتی را سکولار کند تا تربیت‌شدگان این هیئات هدف از عزاداری را نفهمند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به قیام عاشورا تأکید کرد: اگر باایمان باشید می‌توانید جلوی سیل عظیم انسان‌های بی‌ایمان بایستید لذا بصیرت، معرفت، فداکاری و همه فضایل اخلاقی را فرهنگ امام حسین (ع) به ما آموزش می‌دهد.

وی در ادامه پیام زنده عاشورا بعد از گذشت ۱۳۸۰ را امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و عنوان کرد: برخی با عناوین مختلف سعی در کمرنگ کردن و بی‌اثر کردن این فریضه الهی دارند، درصورتی‌که تمام حرکت امام حسین (ع) برای احیای این فریضه بود که در رأس و قله این فریضه نظام اسلامی قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه محرم و عاشورا به ما نشان می‌دهد که کار برای خدا هرگز شکست ندارد، گفت: امام حسین (ع) عامل بقای اسلام است و شهادت امام حسین (ع) زمینه بندگی خدا را تا قیامت آسان کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به هم‌زمانی ایام محرم و ایام دفاع مقدس و بازگشت پیکر ۱۳۵ شهید به میهن اسلامی خاطرنشان کرد: اگر پرونده زندگانی این شهدا را ورق بزنید قطعاً ارتباط آن‌ها با سیدالشهدا را خواهید یافت که صداقت، وظیفه‌شناسی، ایثارگری و از همه مهم‌تر ولایت‌پذیری شاخصه‌ اصلی شهدا در طول تاریخ انقلاب اسلامی تاکنون است.

وی لازمه مقابله با طرح‌های دشمنان را هوشیاری و اقدام به‌موقع دانست و تأکید کرد: منافقان و رژیم صهیونیستی به همراه مرتجعین عرب منطقه به کمک استکبار آمدند تا فشاری اقتصادی علیه ایران را مؤثر کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب مبنی بر جنگ رسانه‌ای در دیدار خبرگان رهبری گفت: امروزه علاوه بر جنگ اقتصادی مهم‌ترین اقدام استکبار جهانی، جنگ روانی شدیدی است که علیه ما شروع کرده و به‌دروغ مطالبی را تکرار و به مخاطبان القا می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه را مفید دانست و اظهار داشت: یکی از آثار نشست پراهمیت ایران، روسیه و ترکیه ضمیمه‌های انزوا بیشتر صهیونیست‌ها، کوتاه شدن دست غرب از منطقه است و حذف دلار در نظام معاملاتی می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به نابودی مرکز آموزش تربیت تروریست‌ها با اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح گفت: این را بدانند در هرکجای عالم نسبت به ایران شرارتی صورت بگیرد، پاسخ ایران صریح و کوبنده خواهد بود./۱۳۲۵/

ارسال نظرات