۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۷۸۴۵۰
واکنش آیت الله اعرافی به قتل روحانی مشهدی؛

مسؤولان نسبت به ایجاد ناامنی در جامعه حساس باشند و برخورد قاطع کنند| روحانیت همواره در کنار مردم بوده و خواهند ماند

امام جمعه قم با بیان این که روحانیت همواره در کنار مردم بوده و خواهند ماند، از مسؤولان خواست که برای تحکیم امنیت جامعه نسبت به ایجاد ناامنی ها به ویژه در جریان قتل روحانی مشهدی برخورد قاطع داشته باشند.
اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) و شهادت امام سجاد(ع) گفت: باید از همه عزاداران عزیزی که در ایران و بیش از 100 کشور جهان پرچم عزای حسین(ع) را بر افراشتند تشکر کرد و این حرکت عظیم را گرامی داشت.

وی افزود: در این ایام شیعه و سنی ابراز ارادت و محبت کردند، سالار شهیدان و مشعل پر فروغ عاشورا از آن همه امت اسلام و مستضعفان عالم است، در عاشورا برای همه راه های نجات قرار دارد، البته در این میان پیروان اهل بیت(ع) از یک اظهار محبت افزون تری برخوردار هستند.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: باید از همه کسانی که این مشعل را روشن تر کردند و سال به سال بر شکوه و فروغ عزای حسین(ع) و الهام گیری از این مکتب نورانی می افزایند تقدیر و تشکر کرد، مردم شریف قم پیشگام عزای حسین(ع) و درس های عاشورا هستند، امیدواریم که مکتب الهام بخش عاشورا سال به سال زنده تر شود و مایه حیات و بیداری ملت ها و انسجام امت اسلام در برابر دشمنان باشد.

وی با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها وارد یک سال جدید علمی و تحصیلی می شوند که این آغاز حرکت علمی نسل جوان کشور است، حوزه های علمیه نیز از اوایل شهریور سال تحصیلی خود را آغاز کردند و بعد از ایام تبلیغی محرم به ادامه تحصیل خواهند پرداخت.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که چشم ملت به نهادهایی که باید نیروهای عالم، فرهیخته، متعهد و خادم ملت تربیت کنند دوخته شده است، ابراز داشت: وظیفه این 3 نهاد بسیار سنگنی و مهم است، دانشگاه ما باید اسلامی، پیش رو، تولید کننده علم و دانش و پیش برنده کشور در مسیر سعادت و آرمان های انقلاب باشد.

وی عنوان کرد: سند تحول آموزش و پرورش یگانه سند راهنمایی است که باید در آموزش و پرورش مورد توجه باشد، حوزه ها هم مسؤولیت سنگینی دارند که امیدواریم همه این نهادها در مسیر خدمت به ملت و ارتقای علمی کشور موفق باشند.

امام جمعه قم هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و با بیان این که دفاع مقدس راهنمایی بزرگ برای امروز و فردای ما است،  خاطرنشان کرد: دفاع مقدس جنگی بسیار نابرابر بود اما ملت در دفاع مقدس از این جنگ کاملا نابرابر پیروز خارج شد و درس ماندگاری به دشمنان داد.

وی اضافه کرد: در طول 8 دفاع مقدس با انواع توطئه ها مانند ترور، نفوذ در ارکان قدرت و کودتا مواجه بودیم، دشمن بعثی به همه سلاح های مدرن دنیا مجهز بود و حتی از سلاح شیمیایی استفاده کرد و جز سلاح اتمی همه سلاح های مدرن دنیا علیه ایران اسلامی به کار گرفته شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که همه کشورها و قدرت های عالم پشتیبان صدام در این جنگ نابرابر بودند، گفت: کشورهای خلیج فارس چندین میلیارد دلار  از صدام حمایت کردند اما دست ما خالی بود.

وی افزود: ما به اصول انسانی در جنگ پایبند بودیم اما دشمن ما هیچ اصل انسانی را رعایت نمی کرد، در یک جنگ 8 ساله با دست خالی ایران و با وجود دشمن مجهز و حمایت  قدرت های زور نتوانستند به هدف شوم خود برسند، عظمت و شکوه ایمان و روح عاشورایی ملت تمام دسیسه ها را برطرف کرد و قدرت ها را کنار زد و شاهد الگویی جدید از مقاومت بودیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: این الگو بر ایمان، عقیده، اخلاق و الگوهای اسلامی استوار و جوانگرا بود، ویژگی های دیگر دفاع مقدس مدیریت جهادی جنگ و ابتکارات در تاکتیک های جنگی بود، هنوز هم در دنیا باید بر آن فنون و تاکتیک ها کار علمی شود که چگونه آن ها را خلق و دشمن را مبهوت کردند.

وی ادامه داد: پایه ریزی صنایع دفاعی و نظامی مستقل در جنگ و دفاع مقدس انجام شد، در جنگ شاهد بودیم بسیج سرافراز الگویی جدیدی از مقاومت در برابر دشمن خلق کرد، جنگ ما دفاع مشروع بود و ما امدادهای غیبی را در جنگ دیدیم و پرورش انسان ها بزرگ را مشاهده کردیم.

آیت الله اعرافی با بیان این که امروز الگویی که ملت ایران آفریده در همه عالم انتشار پیدا کرده است، ابراز داشت: این الگو تأکید می کند که حتی با دست خالی باید در راه خدا پایداری کرد و در برابر دشمنان عقب ننشست،  این الگو امروز در فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه و دیگر ملت ها خود را نشان داده است.

وی صدور انقلاب را به معنای تولید فکر دانست و عنوان کرد: عرضه الگوهای نو برای مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان مردم و خدا از مسائل مهمی بود که در جنگ شاهد بودیم و امواج دفاع مقدس در عالم منتشر شد، امام در پذیرش قطعنامه فرمودند که در دفاع مقدس شکست نخوردیم و در جنگ اندیشه انقلاب اسلامی را به همه عالم صادر کردیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امروز به ترامپ، بن سلمان و همه دشمنان آرمان ها و امت اسلامی می گوییم عاشورا و دفاع مقدس زنده است، امروز هم این ملت با وجود تمام مشکلات هرگاه که لازم باشد در برابر آنها سد محکم و پولادین تشکیل داده و طعم شکست را بار دیگر به مستکبران خواهند چشاند؛ ندای عاشورایی در ایران و منطقه زنده است و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی  با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه اضافه کرد: از اقدامات قوای  3 گانه و مسؤولان برای گره گشایی از مردم تشکر می کنیم اما مردم با موج گرانی و سختی در تأمین زندگی مواجه هستند، انتظار می رود که به این مسائل به شکل جدی تر توجه شود و مسؤولان بیش از امروز در گشودن گره و حل مشکلات تلاش کنند.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: ما مواجه با تحریم سنگین هستیم اما بخشی از مشکلات به خودمان باز می گردد که باید تدبیر کنیم؛ روابط خارجی، صنایع داخلی و اقتصاد مقاومتی و تأمین نیازهای مردم باید بیشتر مورد توجه باشد و مردم هم باید همراهی و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به قتل روحانی جوان مشهدی افزود: ما در مشهد بعد از چند حادثه مشابه، شاهد قتل یک روحانی جوان، عزیز و پاک بودیم، کسانی فکر می کنند با این اقدامات می توانند روحانیت را از ملت جدا کنند اما روحانیت و حوزه همواره در کنار مردم بوده و در کنار مردم خواهند ماند، ما هیچگاه از ملت و آرمان های ملت جدا نخواهیم شد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: این حوادث که برای ایجاد ناامنی است هرگز نمی تواند ملت، جوانان، دانشگاه و حوزه های علمیه را از پا در آورد، روحانیت، حوزه و دانشگاه در کنار مردم و در خدمت اسلام و انقلاب هستند و این حوادث نمی تواند در ملت شکاف ایجاد کرده و ترس و هراس در جبهه عظیم ملت ایجاد کند.

وی ادامه داد: از مسؤولان تقاضا داریم برای تحکیم پایه های امنیت جهت کشف و معالجه اینگونه مسائل اهتمام داشته باشند که متأسفانه در این زمینه شاهد مقداری تأخیر هستیم و امیدواریم جبران شود.

امام جمعه قم با اشاره به هزارمین روز حصر شیخ زکزاکی در نیجریه ابراز داشت: مانند همیشه تقاضا داریم که دولت نیجریه بر اساس قوانین به خواسته بخش بزرگی از ملت خود توجه کند و این عالم فرهیخته را به ملت بازگرداند./1323/

ارسال نظرات