۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۸۰۲۸۳
سردار نقدی:

مشکلات امروز کشور به دلیل دوری از ارزش های انقلاب است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با بیان این که هرگاه بر اساس ارزش های انقلاب عمل کردیم موفق بودیم، گفت: مشکلات امروز به دلیل دوری از ارزش های انقلاب است.
سردار نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: دفاع مقدس درخشان ترین مقطع تاریخ ملت ایران بلکه یک حادثه استثنایی در تاریخ بشر است.

وی افزود: در دفاع مقدس یک ملت تنها در برابر تمام ابر قدرت ها ایستاد و از معرکه 8 ساله سربلند بیرون آمد، در آن دوران در شرق کشور اتحاد جماهیر شوروی با بزرگترین ارتش بشر که فقط 55 هزار تانک داشت افغانستان را اشغال کرد و مرزهای ایران از آن ناحیه تهدید می شد، وظیفه و تکلیف دینی ما بود که در حمایت از مظلومان افغان حضور داشته باشند.

سردار نقدی با بیان این که در داخل کشور هم هرکدام از ابرقدرت ها یک شاخه تروریستی ایجاد کرده بودند، اظهار داشت: روزهایی را می گذراندیم که روزی 40 شهید می دادیم و هرکس اهل انقلاب، مسجد و امام بود را ترور می کردند.

وی ادامه داد: دشمن بعثی در چنین شرایطی با حمایت آمریکا از غرب کشور حمله کرد، حضرت امام در آن زمان فرمودند صدام آمریکایی به ایران حمله کرده است، صدام ابتدا ژست ضد آمریکایی گرفت اما بعد اعتراف کرد که دستور و هدایت حمله از سوی آمریکا بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با بیان این که همه قدرت ها متعهد شدند که انقلاب را از بین ببرند و در نهایت تحریم قرار داشتیم، ابراز داشت: همه رسانه ها و سلاح های پیشرفته در اختیار صدام بود که جمهوری اسلامی را از بین ببرد.

وی عنوان کرد: در طول تاریخ هرگاه دشمن به ایران حمله کرد یا بخشی از ایران را تجزیه کردند یا دست به اشغال کشور زدند، در دوران حکومت هخامنشیان وقتی اسکندر به ایران حمله کرد ایران را اشغال کرد و تا مرز هند رفت، در زمان ساسانیان وقتی که از غرب کشور به ایران هجوم آوردند در برابر سپاهی کوچک شکست خوردند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: وقتی سپاه عرب به ایران حمله کرد سپاه ساسانی شکست خورد، 10 سال خلفا حاکم ایران بودند و بعد از آن پادشاهان عرب اموی و عباسی بر ایران حکومت کردند، کسانی که به 2 هزار و 500 سال شاهنشاهی افتخار می کنند بدانند که معاویه، یزید، حجاج بن یوسف، هارون الرشید و مأمون بخشی از آن بودند.

وی اضافه کرد: در هر جنگی بخشی از خاک کشور از ایران جدا شد اما در دفاع مقدس با عنایت الهی یک وجب از خاک کشور جدا نشد، در زمان رضاخان بزدل وقتی که دشمنان حمله کردند کسی مقابله نکرد و به راحتی تا مرکز کشور آمدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با بیان این که نعمت ولایت و رشادت ملت سبب پیروزی در دفاع مقدس شد، گفت: وقتی طاغوت حاکم باشد کشور شکست می خورد اما زمانی که ولایت حاکم شد و انقلاب به وجود آمد ملت مردانه در برابر همه ابرقدرت ها ایستاد و پیروز شد.

وی افزود: اگر در مسیری ولایت الهی حاکم شود تحولات بزرگی به نفع آن ملت اتفاق می افتد، در 40 سال انقلاب هر جایی که ولایت الهی حاکم شد و فرمان های ولایت را دنبال کردیم پیروز شدیم، در مسائل علمی، امنیتی و نظامی از ولایت پیروی کردیم که جهان از پیشرفت ها متعجب شده است.

سردار نقدی با بیان این که انقلاب اسلامی نعمت بی بدیل الهی است، اظهار داشت: در هر مسیری که راه انقلاب دنبال شود شگفتی ساز خواهد بود، در 40 سال انقلاب در عرصه های گوناگون اتفاقات عظیمی افتاده و این آمارها باید مرور و تبیین شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز حرف اول را در منطقه می زند، این که بدون داشتن سلاح اتمی در برابر قدرت های اتمی بازدارندگی ایجاد کردیم و جرأت نگاه چپ ندارند و به برکت تبعیت از ولایت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با بیان این که نمره انقلاب در طول 40 گذشته 20 است، ابراز داشت: هرگاه بر اساس ارزش های انقلاب عمل کردیم موفق بودیم و مشکلات امروز به دلیل دوری از ارزش های انقلاب است.

وی عنوان کرد: گاهی گفته می شود که چرا رهبری فکری برای مشکلات نمی کنند و اقدامی انجام نمی دهند، این نظام شاهنشاهی نبوده بلکه نظام الهی است که به مردم شخصیت و حق رأی  داده تا خودشان رییس اداره کشور، نماینده مجلس و دیگر مسؤولان را انتخاب کنند.

سردار نقدی با بیان این که انقلاب اسلامی به مردم استقلال و شخصیت داده است، خاطرنشان کرد: چه ظلمی بالاتر از این که در دوران شاهنشاهی رضا خان بی سواد بر مردم ایران حکومت می کرد؟ انقلاب به مردم شخصیت داد تا خود انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: حضرت امام و رهبر انقلاب بارها راهنمایی کردند که مسؤولان را از افراد ساده زیست و کسانی که تکیه بر ظرفیت های داخلی دارند و چشمشان به خارج نیست انتخاب کنید، اگر خودمان در انتخاب اشتباه کردیم نباید بگوییم رهبری موضوع را حل کند، باید در زمان انتخابات هوشیار بوده و دنباله رو برخی هنرپیشه ها، خواننده ها و فوتبالیست ها که به چه کسانی رأی می دهند نباشیم بلکه باید از افراد آگاه و فضلا بپرسیم تا راه را پیدا کنیم.

معاون فرهنگی سپاه گفت: انتخابات بازی نیست که شعار دهیم بلکه در انتخابات می خواهیم سرنوشت کشور را مشخص کنیم و مناصب مهم را به دست افراد بسپاریم، قرار نیست مسائل را یک نفر حل کند بلکه خود مردم باید به میدان آمده و مشکلات را حل کنند، با درس هایی که در این سال ها گرفتیم حتما ملت مسیر درست را بهتر شناخته و از طریق مردم سالارانه مشکلات برطرف شده و راه باز می شود.

وی افزود: امیدی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند و بر آن تأکید دارند مبتنی بر واقعیات است، محاسابات می گوید ظرفیت عظیمی که در کشور از نیروهای انسانی، تخصص و در شئون مختلف وجود دارد می تواند تحولات بزرگی را رقم بزند، البته باید کسانی در کشور مدیریت کنند که به ظرفیت های داخلی متکی باشند و به خارج چشم ندوزند، اگر چنین شد تحولات چشم گیرتر به وجود خواهد آمد.

سردار نقدی در پایان تأکید کرد: درس دفاع مقدس این است که خود باور، با اعتمادبه نفس و ولایتمدار باشیم تا به پیروزی های چشم گیر در عرصه های گوناگون برسیم./1323/

ارسال نظرات