۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۸۱۸۹۳

نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین برگزار شد

نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با موضوع «اربعین؛ نماد وحدت و عزت اسلامی» در قم برگزار شد.
جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب با موضوع «اربعین؛ نماد وحدت و عزت اسلامی» با حضور برخی اساتید عراقی حوزه علمیه قم در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد.

اربعین رمز وحدت و عزت امت اسلامی است

بر اساس این گزارش، آیت الله مروی با بیان این که حادثه کربلا قلوب همه عرفا و عقلای جهان را تسخیر کرده است، ابراز کرد: این حادثه از آنچنان عظمتی برخوردار است که حتی مسیحیان نیز سخن به مدح گشوده و حسرت می خورند که اینچنین ظرفیتی را در اختیار ندارند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به این که حادثه کربلا باید به نماد دعوت به اسلام و امت اسلامی تبدیل شود، بیان کرد: اربعین به وسیله علمای حوزه نجف و مردم مظلوم عراق و به همراهی آن ها مردم استکبارستیز ایران اسلامی به نماد بسیار عظیمی برای جذب جهانیان به اسلام تبدیل شده است.

وی اربعین را رمز وحدت و عزت امت اسلامی دانست و مطرح کرد: توجه به حادثه عاشورا بزرگترین پیروزی را در عصر حاضر برای تشیع در دنیا به ارمغان آورده است که سال ها باید بگذرد تا تحلیلگران جهانی، این فتح الفتوح تاریخ تشیع را تحلیل کنند.

آیت الله مروی ادامه داد: سلفیه تکفیری با یک عقبه فکری صد ساله و همه امکاناتی که نهادهای غربی، عبری و عربی برای آن ها فراهم کردند سعی داشتند در منطقه حکومت اسلامی با معیارهای خودشان برپا کنند، برای همین حرکت خود را از موصل آغاز کردند، به گونه ای که استراتژیست های آمریکایی می گفتند غلبه بر حاکمیت داعش چیزی حدود 25 تا 30 سال طول می کشد، اما 3 سال بیشتر طول نکشید که وحدت میان مردم عراق و ایران پرونده داعش را برای همیشه بست.

وحدت اسلامی سبب خنثی شدن توطئه های دشمن شده است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال نیز در این گردهمایی با تأکید بر این که دشمن در پی از بین بردت وحدت اسلامی است، ابراز کرد: دشمن درصدد آن است که حلقه های وصل و محبت میان امت های اسلامی را در هم بشکنند؛ مثلث شوم صهیونیسم، استکبار و ارتجاع در همه جریاناتی که علیه اسلام و مسلمین پایه ریزی می شوند، حضور فعال و آشکار دارند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: امروز صلابت، هوشیاری و ذکاوت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید به عنوان سکان داران معارف اسلام مانع حرکت های این مثلث شوم شده است.

وی با اشاره به این که وحدت اسلامی سبب خنثی شدن توطئه های دشمن شده است، بیان کرد: وحدت جمهوری اسلامی با عراق و سوریه در دهان مثلث شوم صهیونیسم، استکبار و ارتجاع زد و داعش را به زباله دان تاریخ فرستاد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تأکید بر این که اربعین نماد وحدت اسلامی است، یادآور شد: این حرکت عظیم همه جوامع شیعی و سنی را تحت لوای رهبری و مراجع تقلید در مسیر ارزش های اسلامی رهنمون می کند و می تواند همه خدعه ها و نیرنگ های دشمن را خنثی کند./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات