۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۸۳۲۰۶
آیت‌الله ری شهری:

اطاعت از خداوند ذکر است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اطاعت از خداوند ذکر است، گفت: کسی که نافرمانی خداوند می‌کند و به انجام معصیت اشتیاق دارد ذاکر نیست.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: در فرازی از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) از خداوند درخواست می‌کنند تا وسوسه‌های شیطان به ایشان اثر نکند.

وی افزود: همچنین فرمودند: یاری‌ام کن تا با تلاش خودم وقتم را وقف سخنان لغو و گناه‌آلود نکنم که منجر به آلودگی روحم شود و خسارت دنیا و آخرت در انتظارم باشد.

آیت‌الله ری شهری حمد و ستایش حضرت حق را بالاترین عمل دانست و ادامه داد: حضرت از خداوند درخواست می‌کنند به جای سخنان باطل به ایشان توفیق دهد تا حمد و ستایش حضرت حق را به جای آورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: اقرار به ثنای حضرت حق، بزرگ داشتن اقدامات خداوند، شکر نعمات و اعتراف به احسان حضرت حق از مصادیق حمد و ستایش پروردگار است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه انسان باید مدام به یاد خداوند باشد، ابراز کرد: مراد از این سخن آن نیست که انسان هر لحظه ذکر الحمدالله بگوید بلکه حقیقت یاد خدا آن است که انسان وظیفه‌اش را در همه امور بداند و به آن عمل کند.

وی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: اطاعت از خداوند ذکر است؛ کسی که به انجام دستورات الهی اهتمام دارد در اصل ذاکر است و کسی که نافرمانی خداوند می‌کند و به انجام معصیت اشتیاق دارد ذاکر نیست./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات