۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۸۳۵۱۲
آیت الله سعیدی:

سیاستمدار جامعه اسلامی نان به نرخ روز خور و اهل زد و بند نیست| رستاخیز اربعین چشم دشمنان را کور می کند

امام جمعه قم با اشاره به شاخصه های تقوای سیاسی گفت: سیاستمدار اسلامی نباید نان به نرخ روز خور و اهل زد و بند با دشمن باشد،همچنین نباید به دلیل وابستگی به جناح خاص علیه منافع کشور و مردم اقدام کند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که وقتی امنیت اقتصادی به خطر افتاد مردم ناامید می شوند، گفت: در این صورت مردم به اقتصاد ملی و کسب حلال رغبت نخواهد کرد، به همین دلیل اسلام برای کسانی که مرتکب دزدی و دست درازی به امنیت مردم و کشور می شوند سخت ترین مجازات را در دنیا و آخرت در نظر گرفته است.

وی در خطبه دوم به شاخصه های تقوای سیاسی اشاره کرد و افزود: سیاستمدار اسلامی نباید نان به نرخ روز بخورد و اهل زد و بند با دشمنان باشد، چنین سیاستمداری نباید به دلیل وابستگی به جریان و جناح خاص، چیزی علیه منافع کشور و مردم را تصویب کند، سیاستمدار اسلامی نباید پیمان و معاهده ای را امضا و اجرا کند که مخالف اسلام و منافع مردم است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به افشاگری تاریخی حضرت امام علیه قرارداد استعماری و ننگین کاپیتولاسیون اظهار داشت: این قرارداد توسط شاه به مجلس سنا ارجاع داده شد و این مجلس قرارداد را تصویب کرد، این قانون برای تصویب نهایی به مجلس شورای مجلس فرستاده شد.

وی ادامه داد: حضرت امام به عنوان نائب امام زمان(عج) در برابر این قرارداد ظالمانه و استعماری ایستاد، امام در سخنرانی 4 آبان خود در سال 43 قم علیه شاه، آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین علیه نمایندگانی که این قانون تحمیلی و ذلت بار را امضا کردند فریاد زد که عزت و عظمت ایران از بین رفت.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: حضرت امام به نمایندگانی که درباره این قانون سکوت کردند فرمود معنای سکوت شما تأیید بود و شما دیگر نماینده مردم نیستید، ایشان فرمود مجلسی ها به ضد اسلام، قرآن و مردم رأی دادند و رأی آن ها غیرقانونی و مخالف نظر ملت مسلمان است.

وی عنوان کرد: این فرمایشات حضرت امام به عنوان ضابطه و قانون شامل همه اعصار می شود و هیچ مجلسی حق ندارد چیزی را که بر خلاف اسلام و برضرر مردم و کشور است تصویب کند، آمریکا همان آمریکا است بلکه زخم خورده تر و وحشی تر شده است، مسؤولان مراقب باشند دزد جنایتکاری را که ملت از در بیرون کردند از پنجره وارد نشود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حضرت امام با روحیه ای قوی و ایمان راسخ نیروهایی را تربیت کرد، برای تقوای سیاسی بر سر بی تقواها فریاد زد و آن ها را هوشیار کرد، حضرت امام بر تربیت نیرو اهتمام داشت و اگر نوجوانی مانند شهید فهمیده  ایثارگری کردند نتیجه تربیت الهی حضرت امام بوده است.

وی اضافه کرد: باید نام و یاد و سیره شهیدانی مانند شهید فهمیده و شهید بهنام محمدی در کتاب های درسی الهام بخش دانش آموزان عزیز برای پیشرفت و اعتلا باشد، همین نفس گرم و در سایه تربیت ایشان شخصیت های بزرگی مانند امامان جمعه که در محراب به شهادت رسیدند تربیت شدند، نفس امام نفسی ولایی بوده که به اذن الهی هست و خواهد بود.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن مراسم عظیم اربعین حسینی گفت: از جمله برنامه های مردم در مراسم بزرگ اربعین زیارت اربعین است که از علائم مؤمن شمرده می شود، زائران در این زیارت به بازخوانی اهداف قیام عاشورا می پردازند و مواضع خود را نسبت به امام و در برابر دشمنان مشخص می کنند.

وی با اشاره به درس هایی از زیارت اربعین افزود: هدف اصلی و اساسی از قیام عاشورا بیداری و هدایت بندگان خدا بود، امام حسین(ع) در راه بیداری امت سنگ تمام گذاشت و نهایت دعوت و نصیحت را داشتند، درس دوم این است که گاهی بیداری انسان ها، شکستن بت ها و بدعت ها، از بین بردن جو خفقان و مبارزه با سمتگران خون می خواهد و هرچه این خون با ارزش تر باشد نافذتر و مؤثرتر عمل می کند.

امام جمعه قم با بیان این که بنی امیه با مردم کاری کرد  که جهل و بی بصیرتی در بدترین و زشت ترین شکل ممکن جامعه اسلامی را تحت تأثیر قرار داده بود، اظهار داشت: باید به پای شجره طیبه دین خونی ریخته می شد که در جامعه زلزله به پا کرده و بنیان ستم بنی امیه را بلرزاند، امام حسین(ع) بر اساس همین تکلیف قیام کرد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای مبارزه با ستمگران سرمایه های مهمی را در حماسه کربلا به کار برد و خون پاک خود و یاران تا اسارت آل الله سرمایه های سنگینی بود که به پای شجره طیبه دین ریخته شد تا استوار بماند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت:  امام صادق(ع) در زیارت اربعین از عوامل دخیل در انحراف بزرگ و ظلمی که به سیدالشهدا شد پرده بر می دارد، عامل اول این بود که فریب خوردگان دنیا به کمک هم برخاستند و فاجعه را رقم زدند، عامل دوم فروختن آخرت به بهای ناچیز دنیا بود، این ها هشداری برای امروز هم هست و کسانی که زیارت اربعین را می خوانند به این فرمایشات باید دقت داشته باشند.

وی عنوان کرد: هوا پرستی و به خشم آوردن خدا و پیامبر از دیگر عوامل انحراف بود، عامل پنجم پیروی از تفرقه افکنان و منافقان بود، این عوامل جمع شدند تا آن ظلم و جنایت بزرگ در کربلا به وجود آمد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: درس چهارم از اربعین ابراز ارادت و تبعیت از امام حسین(ع) و دشمنی با دشمنان اهل بیت(ع) است، امروز زائران با حضور در حماسه راهپیمایی اربعین به ندای هل من ناصر سیدالشهدا لبیک می گویند.

وی با بیان توصیه هایی خطاب به خادمان و موکب های ایرانی اضافه کرد: موکب داران ایرانی مستقر در کشور عراق مراقب باشند و بدانند که نگه داشتن حرمت کشور میزبان به ویژه موکب داران عراقی بر همه ما لازم است و شکل پذیرایی ها نباید سبب رنجش آن عزیزان شود که ائمه طاهرین(ع) بر این موضوع پافشاری داشتند.

آیت الله سعیدی با بیان این که اربعین حسینی یک رستاخیز و سبب عزت امت اسلامی است، گفت: حماسه اربعین رزمایشی است که چشم دشمن را کور می کند بنابراین باید از حواشی به دور باشد.

وی با گرامیداشت سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال 89 افزود: مردم استان قم یاد این سفر پر خیر و برکت را گرامی می دارند و از رهبر معظم انقلاب درخواست دارند که مجددا شهر قم را به قدوم پر خیر و برکت خود مزین بفرمایند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت همچنین از راه اندازی قرارگاه مردمی اربعین قم در مصلای قدس برای سومین سال متوالی تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات