۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۸۵۱۹۶
حسن بیگی در گفت‌وگو با رسا:

دلبستگی برخی مسؤولان به آمریکا مهمترین منشأ مشکلات اقتصادی کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دل بستن به آمریکای رو به افول را ساده لوحی دانست و گفت: دلبستگی برخی مسؤولان به آمریکا مهمترین منشأ مشکلات اقتصادی کشور است.
حسن بیگی

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه افول آمریکا شعار نیست بلکه یک واقعیت انکار ناپذیر است، گفت: در سال 1367 زمانی که شوروی در حال فروپاشی بود گروهی از نمایندگان مجلس علاقمند به شوروی با فرافکنی و ایجاد جنگ روانی سعی در القای این مطلب داشتند که وضعیت کنونی شوروی یک سیاست داخلی است و ربطی به فروپاشی این کشور ندارد.

وی افزود: بر اساس همین باور بود که دلایل بی‌ پایه‌ و اساسی را مطرح می‌کردند و می‌گفتند شوروی، کشورهای ضعیف را از خود جدا می‌کند و به یک قدرت جهانی تبدیل می‌شود؛ اما طولی نکشید که پیش‌بینی حضرت امام خمینی(ره) درباره شوروی محقق شد و نشان داد که کلام امام خمینی(ره) درباره شرایط آینده شوروی صادق بود.

حسن بیگی با استناد به کلام بنیانگذار کبیر انقلاب پیش از فروپاشی شوروی، عنوان کرد: رهبر کبیر انقلاب فرمودند کمونیست به زباله‌دان تاریخ می‌رود و یا در جایی دیگر فرمودند من صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیست را می‌شنوم، همچنین در نامه‌ای که توسط آیت الله جوادی آملی و تیم همراه ایشان به دست گورباچف رساندند به او هشدار داده بودند که شوروی در حال فروپاشی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه آمریکا در حال افول است، اظهار داشت: پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب درباره افول آمریکا همانند پیش‌بینی حضرت امام یک تحلیل حقیقی و عقلانی است که به زودی محقق خواهد شد.

وی فروپاشی آمریکا را یک واقعیت انکار ناپذیر دانست و گفت: در یک دهه اخیر کارترهای آمریکایی و تصمیم‌گیران پشت صحنه آمریکا تلاش داشتند به نحوی این واقعیت را که آمریکا در آستانه نابودی قرار دارد پنهان کنند؛ برای مثال زمانی که قیام مستضعفان و سیاه‌پوستان، آمریکا را درنوردید با سیاست بازی اوبامای سیاه‌پوست را روی کار آورند و در مقطعی دیگر زمانی که دوباره احساس خطر کردند دیوانه‌ای مانند ترامپ را بر سر کار آورند تا با شعار تک قطبی احساسات و غرور مردم آمریکا را تحریک کرده و از این طریق اهداف خود را دنبال کنند.

حسن بیگی افزود: آقای ترامپ اعلام می‌کند از 318 میلیون نفر جمعیت آمریکا بالغ بر 70 میلیون نفر در فقر مطلق به سر می‌برند و همچنین بیان می‌کند 6 تریلیون دلار هزینه ‌ای که دولت اوباما برای جنگ افغانستان و عراق صرف کرد و موجب بدبختی آمریکا شد می‌توانست با همان پول آمریکا را دو بار از نو بازسازی کرد؛ ترامپ سعی دارد با این فرافکنی‌ها احساسات مردم را تحریک کرده و چنین القا کند که آمریکا در آستانه فروپاشی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی گفته‌های اندیشمندان و سیاستمداران غربی درباه افول آمریکا، گفت: چامسکی که حدود 6 دهه درباره وضعیت آمریکا تحلیل ارائه می‌دهد و غالبا تحلیل‌هایش درست از آب در می‌آید چنین می‌گوید که آمریکا به دست آقای ترامپ رو به نابودی می‌رود و یا آقای برژینسکی با چشم گریان می‌گوید سیاست‌های ترامپ آمریکا را در جهان منزوی کرده و این کشور را رو به نابودی می‌برد.

وی ادامه داد: در جای دیگری ترامپ شعارهایی می‌دهد که مشخص است این شعارها حرفهای خود او نیست بلکه سیاست‌هایی از جانب کارترهای پشت صحنه است که سعی دارند به هر روشی  که شده صحنه‌سازی کرده و به او آموزش دهند که چه بگوید و چگونه رفتار کند. 

حسن بیگی شکست داعش را یکی دیگر از مصادیق رو به افول آمریکا دانست و ابراز کرد: در مسأله تشکیل گروه تروریستی داعش بیشترین ضرر را اروپایی‌ها متحمل شدند. شاید برخی تحلیل‌گران بگویند ناامن ساختن کشورهای منطقه بیشتر به نفع اروپایی‌ها است چرا که آنان از این طریق می‌توانند با جذب نیروی کار جوان از کشورهای عراق، سوریه و لیبی کمبودهای خودشان را در منفی بودن رشد جمعیت‌شان جبران کنند؛ البته این تحلیل درست است اما اروپا به نیروی جوان و کاری نیاز دارد نه زنان و کودکان که هزینه بالایی دارند، از طرفی داعش توانست در اروپا نفوذ کرده و امنیت اروپا را خدشه‌دار کند تا جایی که هتل‌های کشورهای اروپایی خالی از توریست و گردشگر خارجی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با این شرایطی که برای آمریکا به وجود آمده باز هم می‌آید و فیگور می‌گیرد و از معاهده آب و هوا خارج می‌‌شود.

وی مسأله مهاجران و معضلات و مشکلاتی که آمریکا برای آنان بوجود می‌آورد را یکی دیگر از مصادیق افول آمریکا بیان کرد و گفت: این مشکلات در حالی برای مهاجران پیش می‌آورد که خود در گذشته غیر از دامداری هیچ چیز دیگری نداشت و توسط مهاجران ساخته شد.

آمریکا بدهکارترین کشور جهان

حسن بیگی آمریکا را جزء بدهکارترین کشورهای جهان دانست و اظهار داشت: آمریکا بعد از جنگی که در افغانستان به راه انداخت برای اولین بار بدهکار شد و امروز حدود 20 تریلیون دلار بدهی دارد و پیش‌بینی‌ می‌شود بدهی آمریکا طی چند سال آینده به 30 تریلیون دلار برسد، در حقیقت آمریکای امروز آمریکای ورشکسته و بدهکار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه کسری بودجه 800 میلیون دلاری را از دیگر نشانه ها در زمینه افول آمریکا دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود سال آینده آمریکا 1 تریلیون و 100 میلیارد دلار کسری بودجه داشته باشد، بنابراین آمریکا از هر جهت در شرایط بسیار سختی قرار گرفته و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را از این منجلاب نجات دهد.

وی افزود: آمریکا در دهه گذشته نیز رو به ورشکستگی بود اما چین به دلیل اینکه بخشی از سرمایه‌اش در آمریکا بود مجبور شد طلب خود را از آمریکا دریافت نکند تا بتواند صادرات خود را به آمریکا ادامه دهد، اما امروز گردش مالی چین حدود 19 تریلیون دلار و صادارتش به آمریکا حدود 500 میلیارد دلار شده است، از طرفی چین بازارهای جدیدی مانند آفریقا، غرب آسیا و اروپا را به دست آورده و وابستگی‌اش به آمریکا تقریبا از بین رفته است و دیگر لزومی ندارد به آمریکا کمک کند به همین خاطر وقتی آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد هسته‌ای میان برد را آغاز کند اولین کشوری که کار را شروع کرد همین چین بود.

اقدامات بی نتیجه ترامپ در توقف فروپاشی آمریکا

حسن بیگی با بیان اینکه هیچ کدام از اقدامات ترامپ نتوانست روند فروپاشی آمریکا را متوقف کند، گفت: عملکرد ترامپ در رابطه با دو کره نیز موفقیت‌آمیز نبود امروز کره شمالی دست برتر دارد و آمریکا در حال از دست دادن کره جنوبی نیز هست، نتیجه ادغام دو کره ایجاد یک کره قدرتمند در منطقه است، روسیه و چین نیز از این سیاست حمایت می‌کنند، طبیعتا ژاپنی‌ها هم در آینده چنین شرایطی خواهند داشت؛ بنابراین تمام مؤلفه ها بیانگر این مطلب است که آمریکا رو به فروپاشی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: اوضاع امروز آمریکا نشان می‌دهد که سیاست‌ها و اقدامات ترامپ نمی‌تواند یکپارچگی و استحکام برای آمریکا ایجاد کند، امروز آمریکا از بعد سیاسی در افکار عمومی جهان افول کرده تا جایی که یکی از رییس‌جمهورهای جوان و ترسوی اروپایی و به دنبال او خانم مرکل در حضور ترامپ اعلام می‌کنند که در پی ایجاد یک ارتش اروپایی مستقل هستیم این تصمیم نشان می‌دهد که اروپا دیگر آمریکا را در آن حد نمی‌بیند که زیر سلطه او باقی بماند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا از درون نیز در حال فروپاشی است، گفت: برخی شعارهای آقای ترامپ جامعه آمریکا را بهم ریخت، برای مثال به مهاجرین توهین کرد و واژه سطل آشغال یا توالت را به کار برد، یا اینکه دیوار کشیدن در مکزیک را مطرح کرد در حالی که مکزیک کشور بزرگی است و قابل تفکیک از آمریکا نیست، ترامپ در این بخش نیز نتوانست به شعارهای تبلیغاتی خود عمل کند.

حسن بیگی ادامه داد: ترامپ در تبلیغات خود می‌گفت داعش را اوباما به وجود آورده و اگر من روی کار بیایم آن را از بین خواهم برد همچنین ترامپ گفت من عربستان را هم از بین می‌برم اما برای اینکه سالی 100 میلیارد دلار از عربستان پول بگیرد به هیچ کدام از وعده‌هایش عمل نکرد.

مستضعفان عالم به زودی متلاشی شدن آمریکا را خواهند دید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اکثر افراد کابینه آقای ترامپ را سرمایه‌دارهای بی‌درد و مرفه بیان کرد و اظهار داشت: آنان فقط برای افزایش ثروت شخصی خود دور ترامپ جمع شدند از این رو سیستم اداری و مدیریتی آمریکا عملا متلاشی شده و هیچ مسؤولی برای مردم این کشور دل نمی‌سوزاند و اساسا کسی راه خدمت‌رسانی به مردم آمریکا را بلد نیست، دولتمردان آمریکا افرادی محافظه‌کار، کهن‌سال و منفعت طلب هستند و هیچ گونه آموزش مدیریتی و خدمت‌رسانی به مردم را ندیدند، اکثر آنها کسانی هستند که در سالهای گذشته فرار مالیاتی داشتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام مؤلفه هایی که ذکر شد نشان می‌دهد پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب صحیح، دقیق، حساب شده و بر مبنای آمار و ارقام و حقایق است و به زودی آمریکا متلاشی خواهد شد و مستضعفان عالم از شر این گرگ خونخوار نجات پیدا خواهند کرد.

دلبستن به آمریکا ساده لوحی است

حسن بیگی با یادآوری فروپاشی شوروی، گفت: ما تجربه مجلس سوم و ماجرای شوروی را داریم آن کسانی که دل به شوروی بسته بودند به چشم خود دیدند که حکم خدا جاری شد و حکومت ظالم از بین رفت، امروز کسانی که آمریکا را قبله خود می‌دانند باید ساده‌لوحی را کنار بگذارند و نگاه خود را از آمریکا فرو ببندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهان، دنیای پهناوری است 225 کشور غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا وجود دارد، امیدواران به آمریکا دل از آمریکا بکنند و دل به خدا ببندند و به مردم خدمت کنند، به خصوص عناصری که در مسؤولیت‌های مختلف قرار دارند باید با توکل به خداوند تمام توان و تلاش خود را در جهت پیشرفت کشور و رهایی مردم از فشار و مشکلات اقتصادی به کار گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دلبستگی برخی از مسؤولان یا عناصر سیاسی اقتصادی به آمریکا مهمترین منشأ مشکلات اقتصادی کشور است، اگر بعد از تجربه برجام مسؤولان و دولتمردان به سرعت به سراغ دنیا می‌رفتند تحقیقا امروز آمریکا نمی‌توانست این فشارها را اعمال کند. مسؤولان فرصت‌سوزی کردند و مسیری را رفتند که نتیجه آن فشارها و تحریمهای مضاعف برای کشور بود، بنده از دولتمردان و مسؤولان محترم می‌خواهم که این دندان کرم‌خورده را دور بیاندازند و از آمریکا دل بکنند./813/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات