۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۸۷۰۲۱
نویسنده «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت»:

تدوین کتب مذهبی نیازمند تحول اساسی است

حاجی بابایی با تأکید بر این که باید در تدوین و نگارش کتب دینی و مذهبی یک تحول اساسی ایجاد شود، گفت: کتاب های دینی باید به گونه ای طراحی شود که جوانان به سوی آن جذب شده و آن را مطالعه کنند.
مرتضی حاجی بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی حاجی بابایی از نویسندگان «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» عصر امروز در مراسم رونمایی این کتاب جذاب و متفاوت که در سالن جلسات ساختمان خاتم(ص) قم برگزار شد، با بیان این که ما درصدد تخریب مسیحیت نیستیم، گفت: ما در حقیقت به هجمه هایی که مسیحیت به دین اسلام وارد می کند پاسخ گفته ایم.

وی با اشاره به ویژگی های «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» اظهار داشت: این کتب دو ویژگی ممتاز دارد که نخستین آن ها ارائه مطالب به صورت مستند و بالا نگه داشتن سطح علمی کتاب بوده و دیگری نیز این است که ارائه مطالب در قالبی جذاب صورت گرفته تا مانند بسیاری از کتاب های علمی و خشک با عدم استقبال عموم مردم مواجه نشود تا بدین وسیله عموم مردم نیز به مطالب ناب و علمی در موضوعات اعتقادی، رغبت و اشتیاق پیدا کنند.

حاجی بابایی با بیان این که ما در پاسخ به شبهات و تناقضات «کتاب مقدس» همه استدلال های کشیشان مسیحی را در نظر گرفته ایم، ابراز داشت: ما حتی جدیدترین استدلال ها و پاسخ های کشیشان را نیز در تدوین این مطالب در نظر گرفته ایم.

محقق و پژوهشگر و منتقد دین مسیحیت خاطرنشان کرد: در انتهای کتاب، همه منابعی که ذکر شده است از اندیشمندان غربی است و ما حتی یک منبع هم از منابع محققان اسلامی استفاده نکرده ایم؛ این کتاب قابل دفاع و ارائه است و از این جهت در انتهای کتاب از مسیحیان دعوت به مناظره به عمل آورده ایم تا به میدان آمده و به ما اشکال وارد کنند.

وی با تأکید بر این که باید در تدوین و نگارش کتب دینی و مذهبی یک تحول اساسی ایجاد شود، عنوان کرد: کتاب های دینی بایدبه گونه ای طراحی شود که جوانان به سوی آن جذب شده و آن را مطالعه کنند.

حاجی بابایی تأکید کرد: با توجه به این که جوانان جامعه ما در معرض شبهات فضای مجازی قرار دارند و مطالعه کتاب برای شان جذابیتی ندارد، سعی کرده ایم در این کتاب از طرح های گرافیکی، فتوشاپ، نقاشی و طرح های مرتبط با مطالب استفاده کرده و نوشته هایی مختصر و گویا در کتاب بگنجانیم.

نویسنده کتاب «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» در پایان خطاب به متولیان فرهنگی و دلسوزان جامعه گفت: دلسوزان فرهگی باید به میدان آمده و این کتاب را به دست جوانان جامعه برسانند تا تبلیغات دشمن ناکام بماند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات