۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۸۸۸۶۷
استاد حوزه علمیه:

حمله تروریستی در چابهار نشانه عجز و ناتوانی دشمنان است

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه هیچکس جرأت چپ نگاه کردن به انقلاب را ندارد، گفت: اگر امروز دشمن در خودرویی در چابهار بمب می‌گذارد و با حمله انتحاری چند نفر را شهید می‌کنند این نشان از عجز و ناتوانی آن‌ها دارد.
میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید حمید میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه امشب در یادواره 145 شهید گمنام و 76 شهید جاویدالاثر خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر نگاهی به مردم دنیا کنیم متوجه خواهیم شد که یک سری واژه‌ها و کلماتی در میان مردم دارای حرمت و قداست است و همه برای این واژه‌ها احترام قائل هستند.

وی با بیان اینکه قهرمان، استاد، دانشمند و معلم از جمله واژه‌هایی است که در تمام عالم قابل احترام هستند و قابل نفی نیست، گفت: همه برای این واژه‌ها احترام قائلند اما آن چیزی که در مکتب دینی ما است چیز دیگری غیر از این است و خانواده‌ها بهترین عزیز خود را برای وطن و ناموس تقدیم نظام می‌کنند و این در صورتی خوب است که برای رضای خدا باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهیدان با نیت پاک جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، افزود: امروز برخی در جامعه در ظاهر نفس می‌کشند اما در واقع مردند چرا که هیچ فایده‌ای نه برای خود و نه برای دیگران دارند اما شهید همیشه زنده است.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: شهدا مانند شمع هستند که ذره ذره آب می‌شوند اما به دیگران راه را نشان می‌دهند و سبب زمین نخوردن انسان‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهید بر حسب ظاهر آب می‌شود اما نورانیت به جامعه می‌دهد از این رو نباید هیچوقت شهید را مرده بپنداریم، ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز با 40 سال قبل قابل قیاس نیست و به برکت خون شهدا امروز دشمن جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچکس جرأت چپ نگاه کردن به انقلاب ندارد، خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمن در خودرویی در چابهار بمب می‌گذارد و با حمله انتحاری چند نفر را شهید می‌کنند این نشان از عجز و ناتوانی آن‌ها دارد.

حجت الاسلام میرباقری اظهار کرد: در گذشته سرباز ایرانی در پادگان جرأت خواندن نماز نداشت و اگر خون شهدا، سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان و فداکاری جانبازان و ایثارگران نبود امروز هیچکدام از نعمت‌ها در انقلاب را نداشتیم.

وی افزود: کسی قبل از انقلاب امیدی به شنیده شدن صدای اذان در کشور را نداشت و اگر نماز و اذان نباشد امروز تمام فحشا و منکرات در کشور بود اما به برکت خون شهدا این صدای اذان در مملکت شنیده می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: این خون‌های شهدا کشور را بیمه کرده و آن‌ها درخت انقلاب را آبیاری و تنومند کردند و زنده بودن انقلاب به دلیل این آبیاری با خون شهدا است.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه یادواره‌های شهدا باید برای ما محصول درخشان داشته باشد، بیان کرد: اهل بیت(ع) یاری کردنشان نسبت به دین یک ویژگی داشت و آن ویژگی نیز این بود که آن‌ها دین را خرج خود نکردند بلکه خود را خرج دین کردند و امروز هم ما باید این ویژگی را در خود داشته باشیم.

وی عنوان کرد: امروز معنای خرج کردن برای دین این است که از کالای ایرانی حمایت کنیم و با یک تحریم و خبر پول‌های خود را تبدیل به دلار نکنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا هر آنچه داشتن خرج دین کردند و امروز وظیفه ما است که خود را خرج دین کنیم، تصریح کرد: برخی‌ها خیلی خرج دین کردند و برای انقلاب فداکاری و ایثارگری انجام دادند اما به مرور زمان دلبستگی دنیا کاری کرد که آن‌ها در مقابل اسلام و انقلاب ایستادند./9314/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات