۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۸۸۸۹۸

آیت الله سید طاهر السلمان دارفانی را وداع گفت

یکی از علمای عربستان پس از سال ها تحمل درد و رنج بیماری دارفانی را وداع گفت.
آیت الله سید طاهر السلمان آیت الله سید طاهر السلمان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید طاهر السلمان از علمای عربستان پس تحمل سال ها درد و رنج بیماری روز گذشته دارفانی را وداع گفت.

آیت الله سید طاهر السلمان در سال 1345 هجری قمری در الاحساء عربستان به دنیا آمد و تحصیلات علوم دینی خود را در این شهر در محضر پدر گرامیش آیت الله سید هاشم و شیخ صادق الخلیفة آغاز کرد و سپس در سال 1364 هجری قمری برای تکمیل تحصیلات خود به شهر نجف اشرف هجرت کرد.

وی در شهر نجف اشرف از محضر اساتید متعددی در مرحله سطوح نظیر سید سعید الحکیم، شیخ ابراهیم الکرباسی و شیخ حسین الخلیفه بهره برد.

آیت الله سید طاهر السلمان در مرحله دروس خارج از استادهای نظیر سید یوسف الحکیم، سید محسن الحکیم، سید ابوالقاسم الخوئی، سید نصر الله المستنبط، سيد باقر الشخص و شيخ علي ال عيثان استفاده کرد.

این عالم عربستانی اجازه اجتهاد خود را از آیت عظام سید یوسف الحکیم، شیخ إبراهيم الكرباسي، شيخ علي العيثان و سيد باقر الشخص گرفت و در سال 1403 هجری قمری برای انجام مسؤولیت های دینی خود به زادگاه خود بازگشت.

وی علاوه بر اینکه فقیه، استاد و محقق بود در زمینه های ادبیات و شعر نیز فعالیت های بسیاری داشت و به تقوا، پرهیزکاری، خدمت به مومنین و تواضع شهرت داشت.

ارسال نظرات