۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۸۸۹۰۹
امام جمعه موقت تبریز:

جنبش دانشجویی همواره مطالبه‌گر و عدالت‌خواه بوده است

حجت‌الاسلام عالی گفت: جنبش دانشجویی پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ همواره در خط امام و رهبری؛ مطالبه‌گر و عدالت‌خواه بوده است.
حجت الاسلام مهدی عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این‌که ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو یادآور نهضت ضداستبدادی دانشگاهیان است، اظهار داشت: در چنین روزی دانشجوبان علیه استکبار اعتراض کردند و در این راه شهید دادند.

وی با بیان این‌که جنبش دانشجویی پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ همواره در خط امام و رهبری؛ مطالبه‌گر و عدالت‌خواه بوده است، خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید در مقابله با ظالم، استکبار و سلطه خارجی پیشگام باشد.

این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که جنبش دانشجویی عاشق آرمان‌های انقلابی بوده و برای رسیدن به آرمان‌های اسلامی مجاهدت می کند، تصریح کرد: دانشجو موتور متحرک جامعه بوده و زبان گویای مردم است، در حقیقت مطالبات و مشکلات جامعه باید از زبان دانشگاهیان بیان شود.

حجت‌الاسلام عالی دارا بودن روحیه انقلابی را از دیگر ویژگی‌های جنبش دانشجویی دانست و گفت: جنبش دانشجویی باید سیاست ورز باشد؛ ولی سیاست زده نباشد چراکه هدفش علم آموزی و پژوهش‌گری است؛ انتظار داریم مراکز حوزوی و دانشگاهی همواره در مسیر وحدت و یکدلی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بردارند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس در مورد ناموفق بودن برجام اظهار داشت: البته این آقا همیشه چشم را بسته و دهان می‌گشاید و اخیراً نیز در رابطه با برجام مبنی بر اینکه عوامل داخلی مانع شده تا برجام به طور کامل اجرا نشود، صحبت‌هایی کرده است.

وی افزود: ایمان به وعده الهی عامل هدایت می‌شود این چه حرف‌هایی هستند که می‌زنیم و کی می‌خواهیم درس عبرت بگیریم؟ باید در رابطه با اروپایی که شرط تصویب کنوانسیون‌ها اعم از FATF،CFT  را گذاشته نیز دقت کنیم و رهنمودهای ولی فقیه را نقشه راه خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: طبق آیات قرآنی؛ امت اسلام اگر در هر جهت تسلیم شود؛ باز دشمن دست بردار نخواهد بود، سؤالی که بنده از نمایندگان مجلس دارم این است که چه چیزی بود که در برجام ما انجام ندادیم که آن را عوامل داخلی می‌نامید؟

وی با بیان این‌که مشکل دشمن بحث برجام نیست بلکه آنها با اساس نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند، افزود: جنجال‌هایی که درخصوص مسأله پولشویی در کشور به وجود آمد، بیش از آنکه مشکلی را حل کند، یز بیشتر دشمنان را شاد کرد.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر توجه مسؤولان نظام اسلامی به تقوای کلامی، اظهار داشت: اگر انسان حدود الهی را رعایت کند، محبوب خدا و خلقش خواهد بود، مسؤولان در نظام اسلامی باید دارای تقوای باطنی باشند و بدانند که هر حرفی می‌زنند در داخل و عرصه بین‌الملل تاثیر دارد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات