۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۹۰۵۷۱
سلیمانی:

غربگرایان زمینه ساز نفوذ دشمن هستند|همان شعار‌های برجامی درFATF مطرح می‌شود

غربگرایان زمینه ساز نفوذ دشمن هستند|همان شعار‌های برجامی درFATF مطرح می‌شود
نماینده سابق مجلس غربگرایان را زمینه ساز نفوذ دشمنان به کشور دانست و گفت: هدف غربزدگان بازگشت سلطه دشمنان بر کشور و ضربه به انقلاب و مردم است.

محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه مسأله غرب زدگی در ایران سبقه تاریخی دارد، گفت: افرادی مانند تقی زاده و میرزا ملکم خان علم غرب زدگی را در ایران بلند کردند و کودتای رضا خان را شکل دادند و 57 سال ملت ایران تحت استعمار بیگانگان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب هم غرب گرایان با حمایت کشورهای سلطه طلب به فعالیت خود ادامه دادند، اظهار داشت: عمده فعالیت های مروجان غرب و فرهنگ غربی در کشورهای اسلامی به ویژه ایران است و در کشور به دنبال نابود کردن فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ایران به تشریح علل دشمنی کشورهای زورگو و سلطه طلب با ایران پرداخت و گفت: علت اصلی دشمنی با ایران این است که در زمان رژیم پهلوی عمده منابع و ثروت ایران به جیب آمریکا و انگلیس واریز می شد و از دست دادن این منافع عظیم برای آنها گران تمام شده است و از هر اقدامی برای باز گشت به ایران استفاده می کنند و یکی از ابزارهای آنها عوامل نفوذی غرب زده است.

وی عقب ماندگی کشور را در زمان پهلوی از تبعات وابستگی ایران به غرب دانست و خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی در عرصه های مختلف علمی و غیر علمی کشور دچار مشکلات جدی بود و عقب ماندگی های زیادی وجود داشت و علت وابستگی کشور به غرب بود.

سلیمانی با بیان اینکه با قیام امام خمینی(ره) و شکل گیری انقلاب اسلامی مردم ایران دوباره هویت ایرانی اسلامی خود را احیاء کردند، ابراز داشت: مردم با رهبری حکیمانه امام راحل توانستند از سلطه بیگانگان رهایی یابند و استقلال و آزادی حقیقی را تجربه کنند.

وی در ادامه غرب زدگان را ستون پنجم دشمن خواند و افزود: دشمنی غربی ها با ایران تمام شدنی نیست و آنها نمی خواهند منابع ایران را از دست دهند، بنابراین با حمایت از غرب گرایان موجود در کشور به دنبال نفوذ و تسلط به ایران هستند همانگونه که بر کشورهای مرتجع منطقه تسلط پیدا کردند و با وقاهت تمام آنها را گاو شیرده خود می خوانند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی مانند جلال آل احمد پیشگامان مبارزه با غربزدگی در دهه چهل و پنجاه بودند، خاطرنشان کرد: جلال آل احمد با انتشار کتابی با نام غربزدگی نقش مؤثری در شناخت جریان های غرب زده موجود در کشور داشت.

وی بر لزوم روشنگری رسانه ها نسبت به جریان های غرب زده تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی هم باید جریان های غرب زده و تفکرات غرب گرا که در میان گروه های مختلف وجود دارد را به مردم و نخبگان جامعه معرفی کرد چرا که در طول صد سال گذشته آسیب های فراوانی از ناحیه غرب زده ها بر پیکر کشورمان وارد شده است.

سلیمانی اضافه کرد: جریان های غرب زده به دنبال وابستگی کشور به غرب هستند و مردم را از ایستادگی و مقاومت در مقابل مستکبران عالم نا امید می کنند، غافل از اینکه برگشت به دوران استعماری گذشته امکان پذیر نیست چرا که مردم ایران به برکت انقلاب اسلامی طعم شیرین استقلال و آزادی را چشیده اند و هرگز از آرمان های انقلاب دست نخواهند کشید.

وی اساس شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه را رهایی از سلطه غرب دانست و بیان داشت: خوشبختانه در منطقه رویش های فکری جدیدی ایجاد شده و مردم کشورهای اسلامی به خود باوری لازم برای ایستادگی در مقابل کشورهای غربی رسیده اند و حوادث منطقه هم گویای تحولات تاریخی به نفع جبهه اسلام است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود به تجربه برجام اشاره کرد و اظهار داشت: باید از تجربه بد عهدی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا در مسأله برجام درس گرفت، تنها فایده برجام ارتقای ظرفیت فکری مردم در قبال آمریکا بود.

وی از عملکرد دولتمردان در مسأله  FATF و CFT  ابراز تأسف کرد و گفت: همان شعارهایی که در زمان تصویب برجام از دولتمردان شنیده می شد اکنون در مورد FATF  و CFT شنیده می شود و با همان حرف ها می خواهند مسائل جدیدی را بر کشور تحمیل کنند.

سلیمانی تصویب  FATF و CFT را به ضرر منافع ملی دانست و خاطرنشان کرد: این امر سبب خواهد شد که کشورهای غربی به ابزار جدیدی برای فشار به ایران دست پیدا کنند؛ بنابراین مسؤولان در ارکان مختلف نظام باید هوشیار باشند تا به دست خود کشور را دچار مشکل نکنند.

وی در پایان سخنان خود دولت را به شنیدن نقدهای سازنده دلسوزان نظام دعوت کرد و گفت: در زمان برجام نخبگان جامعه و دلسوزان نظام نسبت به پیامدهای منفی برجام هشدار دادند اما دولتمردان با بی توجهی به نظرات، منتقدان را متهم به سیاسی کاری کردند./842/ت302/ق

ارسال نظرات