۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۹۰۷۶۹
مقدم فر مطرح کرد؛

گسترش موج اسلام گرایی در غرب|لیبرالیسم و اومانیسم به پایان رسیده اند

گسترش موج اسلام گرایی در غرب|لیبرالیسم و اومانیسم به پایان رسیده اند
مشاور فرهنگی فرمانده سپاه با بیان این که امروز مکاتب غربی به بن بست رسیده اند، دنیا را تشنه معارف قرآنی دانست و گفت: غرب از گسترش اسلام نگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه ظهر امروز در اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که دنیا در حال تحول اساسی است، گفت: درک این پیچ بزرگ تاریخ بصیرت می خواهد و امروز دنیا تشنه معارف قرآنی و معنوی است.

وی افزود: اومانیسم و مکاتب غربی خدا را از جامعه گرفتند و کشورهای غربی بر این مدار حرکت کردند، انسان امروز گمشده ای در دنیا به ویژه در مجامع غربی دارد، بسیاری از اندیشمندان این مکاتب به بن بست خورده اند و کویری از مادی گرایی آن ها را احاطه کرده است.

این فعال رسانه ای با بیان این که غربی ها چند قرن با لیبرالیسم و اومانیسم بشر را نگه داشتند اما امروز به بن بست رسیدند، اظهار داشت: امروز مراکز مطالعاتی آنها اعتراف به بن بست می کنند و باید بشر با بن بست مواجه شده را به قرآن دعوت کرد.

وی ادامه داد: موج اسلام گرایی در غرب در حال گسترش است و یکی از دلایل خلق داعش همین بود، غربی ها از افزایش موج اسلام گرایی احساس نگرانی کردند و داعش را راه انداختند تا مردم را به اسلام بد بین کنند اما با وجود خرج های سرسام آور و  میلیاردی نتوانستند جلوی اسلام گرایی را بگیرند.

مقدم فر با اشاره به تأثیرات مهم نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی ابراز داشت: دو نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی، تهدیدات دشمن علیه اسلام را به فرصت تبدیل کرد و مردم را متوجه ساخت که اسلامی دیگری وجود دارد که باید آن را شناخت نه اسلامی که سیاستمداران غربی می گویند، رهبری فرمودند می گویم آنچه که اعتقاد داریم را بپذیرید اما از شما جوانان غربی می خواهم اسلام را از منابع اصلی مانند قرآن مطالعه کنید.

وی عنوان کرد: ریشه تمام تحولات زندگی فردی و اجتماعی در قرآن است و اگر بخواهیم تحولی صورت گیرد رویکردها باید قرآنی باشد، امروز یاران و اصحاب قرآن باید پیام قرآن را در داخل و خارج گسترش دهند.

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: همانگونه که قرآن توانست عصر جاهلیت را خاتمه دهد امروز هم قرآن می تواند جاهلیت مدرن را خاتمه دهد، نور معنویت قرآن است که جاهلیت مدرن را از بین می برد.

وی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این 40 سال خیلی تلاش کردند که معارف اسلام و انقلاب را منکوب کنند اما انقلاب چهل ساله شد، در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی چند وظیفه داریم که باید پیگیری کنیم.

مقدم فر با بیان این که علوم انسانی باید متحول شود، گفت: امروز مبنای اصلی علوم انسانی اومانیسم است که باید به مبنای علوم قرآنی و وحیانی تغییر داده شود، بسیاری تلاش می کنند که علوم انسانی غربی را مانند بت بپرستند.

وی افزود: قرآن باید از مهجوریت خارج شده و سبک زندگی قرآنی در جامعه نهادینه شود، غرب چند دهه تلاش می کند که سبک جامعه را زندگی را تغییر دهد و سبک زندگی غربی را جایگزین کند، اصحاب قرآن باید تربیت قرآنی را در جامعه در ابعاد فردی و اجتماعی بسط دهند.

این فعال رسانه ای اظهار داشت: در زمینه فردی باید عبودت، معادباوری، درک حضور خداوند متعال، اخلاق و تقوا مدنظر باشد و ترویج داده شود، در زمینه زندگی اجتماعی و جمعی نیز باید خدا محوری، خانواده محوری، برادری، وحدت، اطاعت از امام جامعه، دشمن شناسی و دشمن ستیزی مطرح باشد، یکی از بزرگترین عوامل فروپاشی غرب فروپاشی خانواده است.

وی ادامه داد: برای ارتقای جامعه و از بن بست خارج کردن دنیای امروز که خلأ معنوی دارد باید متمسک به قرآن شویم./1323/پ202/ق

ارسال نظرات