۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۹۰۷۷۴
امام جمعه موقت کاشان:

نظارت بر قیمت‌ها نیازمند مدیریت جهادی است

نظارت بر قیمت‌ها نیازمند مدیریت جهادی است
امام جمه موقت كاشان گفت: نظارت بر قيمت كالاها و اجناس بازار نيازمند مديريت جهادي است تا برخي فرصت طلب نتوانند از وضعيت موجود سوء استفاده كنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های نماز جمعه كاشان كه در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با اشاره به شهادت حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: وجود این بانوی بزرگوار در کشور منشأ بسیاری از خیرات و برکات است که یکی از این خیرات و برکات تشکیل حوزه علمیه قم است که این همه آثار و برکات درراه ترویج فرهنگ اسلام داشته و دارد.

وی همچنین به سالگرد شهادت شهید مفتح شخصیت حوزه و دانشگاه و نامگذای این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره كرد و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از دغدغه‌های شهید مفتح بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره افزایش نرخ ارز و  قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی، گفت: همانگونه که با افزایش نرخ ارز با افزایش قیمت‌ها روبرو هستیم، چرا با کاهش نرخ ارز شاهد کاهش قیمت‌ها نیستیم و همچنان قیمت‌ها به روال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ برخی از کالا‌ها و اجناس هیچ ارتباطی با افزایش نرخ ارز ندارد، اما برخی به بهانه افزایش نرخ ارز قیمت‌ها را افزایش دادند از مسؤولان خواست تا بر قیمت‌ها نظارت جدی و قوی داشته باشند و در مسائل اقتصادی کشورکوتاهی نکنند.

به گفته وی یکی از عرصه‌هایی که نیاز به مدیریت جهادی دارد نظارت قوی و جدی بر قیمت کالا‌ها و اجناس بازار است تا برخی فرصت طلب نتوانند از وضعیت موجود سو استفاده کنند.

امام جمعه موقت کاشان همچنین از مردم خواست تا در مشکلات اقتصادی حقوق یکدیگر را رعایت کنند و به یکدیگر رحم کنند و از بی انصافی که شرط ایمان است پرهیز کنند و از هرگونه اقدامي كه مشکلات اقتصادی را مضاعف مي كند خودداري كنند. 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: فرهنگ اسلامی به مسلمانان هشدار داده است اگر به یکدیگر رحم نکنند خدا هم به آنهارحم نخواهد کرد، از این رو اگر خواستار رحمت الهی هستیم باید با بندگان خدا منصفانه رفتار کنیم تا رحمت خدا نیز بر ما نازل شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با تذکر به مسؤولان به ویژه وزیر نیرو در عدالت تعرفه‌های برق در منطقه گرمسیری، ابراز کرد: کاشان از مناطق گرمسیری است که برخی اوقات گرمای این شهرستان در تابستان به بیش از ۵۰ درجه افزایش داشته و سبب افزایش مصرف برق می‌شود.

وی افزود: شهر‌های با شدت گرمای بالا براساس قانون باید تعرفه برق آن‌ها کاهش داشته باشد و این درحالی است که کاشان با گرمای شدید، اما با تعرفه‌های برق بالا اين قانون رعايت نمي شود، اما قم شهر همجوار کاشان که گرمای تابستان آن کمتر از کاشان است این قانون اعمال می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان اجرای قانون کاهش تعرفه برق برای قم و عدم اجرای این قانون برای کاشان را بی عدالتی خواند و افزود: قوانین را برای همه اجرا کنید و با مردم با عدالت رفتار کنید، از این رو تعرفه برق در کاشان به واسطه گرمای شدید تابستان این شهرستان براساس قانون باید کاهش داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین به مسؤولان شهرستان کاشان فرمانداری، اداره ارشاد، نیروی انتظامی، شورای شهر، شورای فرهنگ عمومی شهر، دادگاه و دادستان این شهرستان برای برخی هنجار شکنی‌ها  هشدار داد و گفت: اگر با هنجارشکنی‌ها برخورد جدی نشود در آینده شاهد هنجارشکنی‌های بیشتری در کاشان خواهیم بود.

وی از کاشان به عنوان یک شهر ویژه مذهبی دارالمومنین، انقلابی، ولایی، شهر علمای بزرگ دین، شهر شهیدان و ۱۷۰۰ شهید، و پادگان امام حسین (ع) نام برد و این شهر را نیازمند توجه بیشتر مسؤولان دانست و افزود: یکی از اهداف دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی تسخیر مناطق فرهنگی و دینی است که یکی از شهر‌های دینی و فرهنگی کاشان است تا با هنجار شکنی کاشان را به تسخیر خود در آورند که مصداق آن خانه خای تاریخی که پیش از این هشدار داده شده و امروز هم ترویج دوچرخه سواری بانوان در کاشان و کشف حجاب بانوان در خودرو‌ها در شأن شهری مانند کاشان نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبا از مسؤولان شهرستان کاشان خواستار برخورد جدی با هنجار شکنی‌ها درکاشان شد و گفت: شورای فرهنگ عمومی کاشان بعد از سال‌ها فعالیت برای برای ارتقا فرهنگی و اخلاقی شهر چه اقدامی کرده است که وضعیت شهرستان بدتر از گذشته شده است.

وی تأکید کرد: اگر مسؤولان کاشان با هنجارشکنی برخورد جدی نکنند در آینده نزديك با مشکل جدی تراز امروز روبرو خواهیم شد و در پیشگاه خدا باید پاسخگو باشیم.

امام جمعه موقت کاشان خواستار برگزاری جلسات هفتگی شورای فرهنگ عمومی کاشان شد و گفت: در شورای فرهنگ عمومی کاشان باید قانون و تبصره تصویب كنند تا براساس قانون با هرگونه اقدام خلافی برخورد جدی شود./۱۳۰۷/پ602/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات