۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۹۱۸۰۰
سرمقاله؛

ضرورت بازشناسی عناصر فتنه

ضرورت بازشناسی عناصر فتنه
در هر یک از توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه نظام رد کسانی که در توطئه‌های قبلی نیز دست داشته‌اند و از فرصتی که برای توبه به آنان داده شده سوءاستفاده کرده اند.
به گزارش خبرگزاری رسا، حوادث اخیر فرانسه به روشنی ثابت کرد که مدعیان دموکراسی با مخالفان خود شدیدترین برخورد‌ها را دارند و با شناسایی تمام کسانی که کوچکترین ارتباطی با مخالفان داشته‌اند، همگی را به شدت مجازات و سرکوب می‌نمایند، اما نظام اسلامی در برخورد با مخالفان به حداقل‌های ضروری و دانه‌درشت‌ها اکتفا می‌کند، چراکه هدفش حداکثر تلاش برای هدایت انسان‌ها و فرصت دادن به خطاکاران است تا شاید دست از خیانت و تخریب و توطئه بردارند.
 
شاهد این واقعیت عملکرد نظام اسلامی در برخورد با عموم خطاکاران و قانون‌شکنان بخصوص مخالفان نظام و براندازان و فتنه‌گران طی چهل سال گذشته است. کما اینکه در هر یک از توطئه‌ها و فتنه‌ها می‌توان رد پای کسانی را سراغ گرفت که در توطئه‌های قبلی نیز به نوعی دست داشته‌اند و از فرصتی که نظام اسلامی برای توبه به آنان داده و بسیاری از آنان را از سر اغماض تحت تعقیب و مجازات قرار نداده بود، سوءاستفاده کردند.
 
به عنوان آخرین نمونه باید به فتنه نهم دی‌ماه اشاره کرد که بازماندگان ضدانقلاب، منافقین، فتنه تیر ۷۸، فتنه سیدمهدی هاشمی و... در آن نقش فعال ایفا نمودند و با توطئه دشمن همصدا شدند؛ لذا از تجربیات سال‌های گذشته باید این درس را آموخت که لازمه پیشگیری از شکل‌گیری فتنه‌های آینده، رصد تحرکات سیاسی پیدا و پنهان اینگونه عوامل فتنه‌های گذشته و به طور خاص فتنه نهم دی‌ماه می‌باشد و ازجمله تحرکات آنان در شرایط کنونی، جوسازی و تبلیغات برای رفع حصر و زمینه‌سازی برای ورود سردمداران فتنه به صحنه سیاسی کشور می‌باشد و با نامه‌نگاری و سخنرانی و اشک تمساح ریختن می‌کوشند به افکار عمومی این مطالبه‌گری را القاء نمایند.
 
البته تجربه نشان داده است که هدف واقعی آنان دلسوزی برای سردمداران فتنه نیست، زیرا هرگاه زمینه‌ای در جهت ایجاد تخفیف مجازات برای آن سردمداران فراهم می‌شود، همین مدعیان مطالبه‌گر، اوضاع را برهم می‌زنند و مانع ایجاد می‌کنند بلکه هدفشان مظلوم‌نمایی و گسترش موج انتظار در جامعه برای رفع حصر و موانع است تا در نهایت با ایجاد نارضایتی به دلیل برآورده نشدن آن انتظارات، این موج را به نفع اهداف سیاسی خویش مصادره نمایند.
 
هدف بعدی چه‌بسا سازماندهی فتنه‌ای دیگر باشد، یعنی تکرار همان خیانتی که مقصدش ایجاد شکاف بین مردم و نظام و پیاده کردن الگوی انقلاب‌های رنگی مورد نظر آمریکا بود. البته برخی از کسانی که در شکل‌گیری فتنه ۸۸ نقش داشتند، پس از انتخابات دوره بعد بر مسند‌های قدرت تکیه زدند و صدالبته هیچگونه اعتراضی هم به صحت انتخاباتی که موجب پیروزی‌شان گشت، نکردند، اما اینک با گذشت چند سال از تصدی قدرت، طبیعی است که مردم کارنامه عملکرد این مسئولان را مورد ارزیابی و ملاک گزینش خود در انتخابات‌های آینده قرار می‌دهند.
 
بر همین اساس، یکی از مهم‌ترین اهداف مطالبه‌گران مور بحث هم فرار از پاسخگویی با تغییر صورت مسئله می‌باشد، یعنی به جای آن که صادقانه علت بسیاری از ناکارآمدی‌ها را ناتوانی و ضعف مدیریت خود بیان نمایند، راه حل مشکلات کشور را در موضوعاتی دیگر ازجمله تغییر ساختار نظام یا رفع حصر و نظایر آن عنوان می‌کنند.
 
به عنوان نمونه نظریه‌پرداز داخلی و مرد هزاردستان فتنه که سال‌هاست در جهت براندازی نرم نظام اسلامی و حاکمیت سکولاریسم و دموکراسی غربی در کشور ما تلاش می‌کند، اینک به جرات در جمع یاران خود بیان می‌دارد که ساختار‌های کشور را قبول ندارد و باید مدل‌های جدیدی را تعریف کرد، باید اصل ساختار (بخوانید ولایت فقیه) را هدف قرار داد، زیرا برای بعد ضمانتی وجود ندارد و دیکتاتوری پیش می‌آید.
 
همچنین نظریه‌پردازان داخلی فتنه که مشاهده می‌کنند مدیریت چندساله برخی عوامل وابسته به آنان فشار‌های اقتصادی کمرشکنی بر مردم وارد ساخته و نارضایتی‌های مردم را به اوج رسانیده است، با برنامه‌ریزی برای انتخابات آینده، تلاش می‌کنند از مسئولین مورد حمایت خود در انتخابات گذشته تبری بجویند و مدعی شوند که هیچ نقشی در اداره امور کشور نداشته‌اند و می‌گویند باید علیه وضع موجود، موضع بگیریم ومجلس را متحول و فضای کشور را در دست بگیریم.
 
به طور کلی تجربه چهل سال گذشته نشان می‌دهد که دشمنان و عناصر برانداز و مخالف با نظام اسلامی، منافقانه عمل می‌کنند یعنی در پوشش شعار‌های خوش‌آب و رنگی نظیر دموکراسی، آزادی، اصلاحات، حقوق زنان و نظایر آنها، اهداف براندازانه، قدرت‌طلبانه و سودجویانه خود را قبل از رسیدن به قدرت پنهان می‌نمایند و همین مسئله تشخیص حق را از باطل دشوار می‌سازد و زمینه گرایش عده‌ای ناآگاه به آنان و شکل‌گیری فتنه را فراهم می‌نماید.
 
بنابراین، رسانه‌ها مسئولیت سنگینی در روشنگری جامعه دارند و باید ریشه مشکلات جامعه و نقش مدیران غرب زده و منفعت‌طلب را در پیدایش این مشکلات، شفاف نمایند تا مردم همانند نهم دی‌ماه و دیگر لحظات حساس کشور، هوشیارانه و با بصیرت در صحنه حضور داشته باشند و نه‌تن‌ها فتنه‌ها را خاموش کنند، بلکه مانع شکل‌گیری زمینه‌های فتنه و تحقق اهداف شوم دشمن شوند. /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: رسالت
ارسال نظرات