۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۷
کد خبر: ۵۹۲۴۱۶
آیت الله صافی گلپایگانی:

مسؤولان با حل سریع مشکلات اقتصادی قدردان نجابت و صبر مردم باشند

مسؤولان با حل سریع مشکلات اقتصادی قدردان نجابت و صبر مردم باشند
حضرت آیت الله صافی با اشاره به نجابت و صبوری مردم ایران در مواجهه با مشکلات گفت: مردم وفادار هستند و باید با حل سریع مشکلات اقتصادی قدردان آنها باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار وزیر اقتصاد تقدیر معیشت و دقت و تدبیر در مسائل اقتصادی را از مطالب مهم اسلامی دانست و گفت: با وجود مشکلات زیاد اقتصاد کشور، امید داریم با عقلانیت، دلسوزی و تلاشِ بی‌وقفه، حل شوند و ان‌شاء الله همان‌طور که تا به حال کشور ما تحت عنایات حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف محفوظ بوده است، از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود ان‌شاء الله.

وی با اشاره به نجابت و صبوری مردم ایران، افزود: مردم عزیز ما، نجیب و شریف و وفادار هستند و به خاطر اسلام و ایمانی که دارند صبر کرده‌اند و می‌کنند. همه باید با حل سریع مشکلات اقتصادی قدردان آنها باشیم. باید افرادی دلسوز، بدونِ وقفه، به معیشت مردم رسیدگی کنند و آنها را از فشارهای اقتصادی موجود، نجات دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به گله‌مندی شدید مردم از بانک‌ها بیان داشت: یکی از مشکلات مهم کشور، مسأله بانک‌ها است که مردم خیلی شکایت دارند. آن‌طور که می‌خواستیم بانک‌ها اسلامی باشد نشد. آن زمان که در شورای نگهبان، قانون بانکداری اسلامی اصلاح و تأیید شد، تمام اهتمام ما این بود که احکام شرع، دقیق اجرا شود و در عین حال، مردم در رفاه و آسایش باشند، اما آن قانون اجرا نشد و در مقام عمل، مشکل پیدا شد. باید هر چه سریع‌تر و با تدبیر و دقت، در این مسأله، قوانین اسلام پیاده شود.

در ابتدای دیدار، آقای وزیر امور اقتصاد و دارایی، با بیان گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور، با اشاره به نامه مفصل چندین سال پیش حضرت آیت الله صافی درباره بودجه به مجلس، توصیه‌های این مرجع تقلید را کارساز و مفید دانست./1323/د102/ق

ارسال نظرات