۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۹۲۵۷۴

لحن عربستان در قبال دمشق تغییر کرده است

لحن عربستان در قبال دمشق تغییر کرده است
در پی اعلام بازگشایی سفارت امارات و بحرین در دمشق و اظهارات وزیر خارجه بحرین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه، لحن سعودی‌ها در قبال دمشق نیز تغییر کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، بعد از موضعگیری وزیر خارجه بحرین در قبال ازسرگیری روابط با سوریه و لزوم حفظ تمامیت ارضی این کشور، منابع عربی از تغییر لحن عربستان همپیمان غربی بحرین خبر می دهند.

روزنامه العربی الجدید در خبری نوشت که لحن عربستان سعودی در قبال نظام سوریه تغییر کرده است و این مسأله از دور جدید ازسرگیری روابط کشورهای عربی مانند تونس و کویت حکایت دارد.

بعد از اعلام بازگشایی مجدد سفارت دو کشور بحرین و امارات در دمشق، عربستان لحن پیشین خود را در قبال نظام سوریه تغییر داد و محافل عربی از ایجاد تحرکات جدید درباره ازسرگیری روابط میان کشورهای عربی و دمشق خبر می دهند.

در حالی‌که برخی کشورهای عربی به طور آشکارا اقدام به بازگشایی سفارت خود در سوریه کرده اند، برخی از مقامات عربی نیز به دمشق سفر کرده‌اند.

پارلمان عربی اخیرا خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد و کمی بعد نیز عمر البشر رییس‌جمهور سودان به عنوان اولین رهبر عربی پس از آغاز بحران به دمشق رفت و با بشار اسد دیدار کرد./983/ب902/ف

ارسال نظرات