۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۲۸۳۰
وزیر ارشاد:

وقف یک پایگاه تمدنی است|  بازخوانی ۱۶ هزار سند وقفی

وقف یک پایگاه تمدنی است|  بازخوانی ۱۶ هزار سند وقفی
سید عباس صالحی در صحن علنی پارلمان گفت: در حال حاضر حدود ۱۶ هزار سند وقفی مورد بازخوانی قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، سید عباس صالحی وزیر ارشاد امروز سه‎شنبه ۱۸ دی ماه سال ۹۷ با حضور در صحن علنی پارلمان به سوال خانم سمیه محمودی نماینده شهرضا درباره «عدم وجود شفافیت در سازمان اوقاف» پاسخ گفت.

بر اساس این گزارش سید عباس صالحی در بخش نخست سخنان خود بیان داشت: تلاش کرده‌ایم که موضوع شفافیت در امر وقف را در دستور کار خود قرار دهیم. بر همین اساس نیز موضوع دولت الکترونیک در زمینه وقف را پیگیری کرده‌ایم.

وی افزود: شفافیت در حوزه‌هایی همچون نظام اسنادی اوقاف، نظام قرارداد‌های وقف، نظام پرداخت‌های مطابق با قراردادها، نظام اجرای نیات واقفین و نظام حسابرسی پیوسته و آشکار جزو مواردی بود که از روز نخست آن‌ها را دنبال کرده‌ایم.

وی وقف را یک پایگاه تمدنی معرفی کرد که باید در راه احیای آن قدم برداشت.

صالحی با مثبت ارزیابی کردن تغییرات ایجاد شده در سازمان اوقاف و امور خیریه، ابراز داشت: با حضور حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در راس هرم سازمان اوقاف امیدواریم تغییرات بیشتری را شاهد باشیم.

وزیر ارشاد در بخش دوم سخنان خود نیز تاکید کرد: در مسیر شفاف سازی عملکرد سازمان اوقاف تا کنون حدود ۱۶ هزار سند وقفی را بازخوانی کرده و آن‌ها را در دسترس عموم نیز قرار داده‌ایم.

وی در پایان تاکید کرد: نظام وقف بر پایه اعتماد است و می‌توان با اعتمادسازی بیشتر مردم را به این کار خداپسندانه سوق داد.

لزوم ترویج فرهنگ وقف از طریق رسانه‌ها

پس از استماع سخنان وزیر خانم محمودی با ارائه چند پیشنهاد، بیان داشت: باید موضوع وقف را از طریق رسانه‌ها ترویج دهیم، همچنین زمینه‌هایی را ایجاد کنیم که مردم بتوانند به صورت دسته جمعی نیز وقف کنند.

وی در پایان گفت: ایجاد زمینه برای وقف‌های جدید، ارتباط بیشتر سازمان اوقاف با مراکز علمی و دینی و همچنین ترویج وقف‌های علمی و صنعتی جزو مواردی است که امیدوار هستیم از سوی وزارت ارشاد پیگیری شود.

لازم به ذکر که خانم محمودی به نمایندگی از ۱۶ نماینده سوال کننده از پاسخ‌های وزیر قانع شد. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات