۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۹۲۹۳۱
کارشناس مذهبی:

طلبه باید رسانه انقلاب باشد

طلبه باید رسانه انقلاب باشد
کارشناس مذهبی گفت: طلبه به عنوان یک رسانه در جامعه است و باید انقلابی عمل کند.

حجت الاسلام رضا رضایی فر، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که طلبه باید رسانه انقلاب باشد، گفت: طلبه به عنوان یک رسانه در جامعه است و باید به انقلابی عمل کند.

وی افزود: طلبه باید خود را از انقلاب جدا نداند و مشکلات جامعه دغدغه وی باشد، در این صورت هر جایی که بتواند، انقلابی و جهادی کار می کند و‌ حتی اگر مسؤولیتی دارد بیشتر از چارچوب تعیین ‌شده تلاش می کند.

حجت الاسلام رضایی فر عدم توجه به مسائل روز را از آسیب های نظام آموزشی حوزه علمیه دانست و گفت: اسلام در همه زمینه ها نظر دارد اما مسائل روز در جامعه از معدن روایات استخراج نشده است و به آن ها در حوزه پرداخته نمی شود بنابراین طلبه وقتی با این مسائل در جامعه روبرو می شود، علمی در این زمینه ندارد همچنین چون به طلبه روبرو شدن با مسائل روز جامعه آموزش داده نمی شود و این دغدغه در آن ها ایجاد نمی شود.

کارشناس مذهبی جدایی طلبه از مردم را سلاحی برای دشمن بیان کرد و افزود: هر چه قدر طلبه از مردم فاصله بگیرد، دغدغه مشکلات جامعه و مردم نیز برای آن ها کمتر می شود که این جدایی سبب می شود مردم طلبه را از خودشان ندانند و دشمن نیز از این فضا استفاده خواهد کرد.

وی در خصوص سنت های حوزوی مانند انتخاب آزادانه استاد مباحثه، گفت: انتخاب آزادانه استاد در گذشته برای طلبه فراهم بود اما اکنون این گونه نیست و این امر از آسیب های کنونی حوزه است، در صورتی که این امکان فراهم شود، استاد خوب مشخص شده و استاد ها و طلبه توانمندتر می شوند.

حجت الاسلام رضایی فر در خصوص هجرت برای تبلیغ  از دیگر سنت های حوزوی، اظهار کرد: این از سنت های خوب در حوزه است اما طلبه هر منطقه ای با توجه به این که به فرهنگ و اخلاق محله خود آشنایی دارد، باید بعد از استفاده از خدمات حوزوی به منطقه خود برگردد که این اتفاق رخ نمی دهد در حالی که هر کدام‌ از آن ها می توانند در شهر و منطقه خود به قطب فرهنگی تبدیل و مؤثر واقع شوند.

کارشناس مذهبی به کمبود امکانات برای مبلغین در طرح هجرت اشاره و بیان داشت: برای طلبه هایی که برای تبلیغ هجرت می کنند، امکانات مادی و رفاهی کمی در نظر گرفته می شود./864/ت302/ب1

ارسال نظرات