۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۹۳۱۳۷
صفار هرندی:

هدف دشمن بدعت گذاری در حرکت انقلاب است| 2.6 درصد از بودجه برای فرهنگ است

هدف دشمن بدعت گذاری در حرکت انقلاب است| 2.6 درصد از بودجه برای فرهنگ است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که هدف دشمن بدعت گذاری در حرکت انقلاب است، گفت: دشمنان برای یکایک آرمان های انقلاب ضد آرمان تدارک دیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در همایش  بصیرتی با عنوان «چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران» که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به این که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: اگر ایام الله را حفظ نکرده و آن ها را برپا نکنیم، خطرات بسیاری انقلاب اسلامی را تهدید خواهد کرد، زیرا جریاناتی هستند که می خواهند تابلوهای انقلاب را به زیر کشیده و تابلوهای جعلی و انحرافی را بالا ببرند.

وی به ویژگی های قیام 19 دی اشاره و اظهار کرد: دفاع و پاسداری از نایب امام زمان(عج) یکی از شاخصه های برجسته این قیام است و ما باید نسبت به این ویژگی توجه داشته باشیم؛ قیام 19 دی زمینه پیروزی انقاب اسلامی در 22 بهمن را فراهم کرد، از همین جهت جریاناتی همواره درصدد بوده اند تا نشانه هایی را که روحیه انقلابی گری مردم را زنده می کند، از بین ببرند.

صفارهرندی با اشاره به اغتشاشات دی ماه سال گذشته عنوان کرد: در دی ماه سال گذشته برخی مردم نسبت به گرانی ها اعتراض داشتند، اما کسانی که درصدد فتنه گری بوده و مهره دشمنان نظام بودند با بهانه های ظاهراً موجه بر موج اعتراضات مردم سوار شده و فاجعه آفریدند؛ بدون شک هدف دشمنان خارجی و داخلی انقلاب از راه اندازی این اغتشاشات آن بود که تابلوی 9 دی به عنوان مظهر ولایتمداری مردم که تصویر منحوس فتنه گران را پاک و جلوه ای روشن را بر جای گذاشت و به همگان اعلام کرد که رابطه مردم و اهل بیت(ع) ناگسستنی بوده و این مردم از نایب امام زمان(عج) دست برنمی دارند را غبارآلود کرده و به زیر بکشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که اگر فاجعه دی ماه سال گذشته مطابق اهداف طراحان اغتشاشات پیش می رفت، بدون شک حماسه 9 دی رو به حاشیه می رفت، افزود: دشمن در تلاش است تا همه روزهای پرافتخار انقلاب اسلامی را از میان ببرد.

یکی از سران فتنه چوب لجاجت و دیگری چوب جهالت خود را می خورد

وی در ادامه با اشاره به این که یکی از سران فتنه چوب لجاجت و یکی دیگر چوب جهالت خود را می خورد، بیان کرد: سران فتنه برای مخدوش سازی  پدیده بیداری اسلامی که از سال 89 کلید خورد که دست ردی بر نظام سلطه و تمدن غرب بود نامه ای به وزارت کشور نوشتند که به ما اجازه دهید تا یک راهپیمایی در دفاع از حرکت بیداری اسلامی از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی راه اندازی کنیم؛ اظهاراتی که این دو نفر در نامه خود در مورد سوریه داشتند، نقشه آن ها را برملا کرد، زیرا در حقیقت می خواستند از سوریه به عنوان یکی از پشتیبانان محور مقاومت انتقام بگیرند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: دشمن با تفرقه افکنی میان مردم عراق و سوریه کار را به جایی رساند که قوم شیعه و سنی که سالیان سال با یکدیگر در صلح و آرامش زندگی می کردند با یکدیگر درگیر شده و کودکان همدیگر را می ربودند و به قتل می رساندند؛ مردم بصیر ایران نقشه سران فتنه را فهمیدند و فتنه 25 بهمن را خنثی کردند؛ اگر تابلوی 25 بهمن ماه بالا می رفت، بدون شک 22 بهمن رو به حاشیه رفته و سرنوشت نظام عوض می شد، زیرا این کار استقلال طلبی مردم را دچار اختلال می کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از مخالفت برخی مسؤولان با راه اندازی راهپیمایی و تجمع در ایامی همچون 9 دی مطرح کرد: برخی مقامات و مسؤولان می خواستند جلوی حماسه 9 دی را بگیرند؛ همچنین برخی جریانات با آدرس غلط دادن و فراخوان های انحرافی نیز به دنبال آن بودند تا تابلوی 17 دی را خدشه دار کنند.

وی با اشاره به توطئه دشمن برای راه اندازی «تابستان داغ» در ایران ابراز کرد: دشمن با این نوع رفتارها، روزهای تداعی کننده ایام پر افتخاری همانند روز هفتم تیر را رو به حاشیه می برد و قصد دارد وقایع جدیدی را ثبت کند، اما خوشبختانه تا کنون موفق نشده و در این هدف خود ناکام مانده است.

هدف دشمن بدعت گذاری در حرکت انقلاب است

صفار هرندی با تأکید بر این که هدف دشمن بدعت گذاری در حرکت انقلاب است، تصریح کرد: در دوره اصلاحات، بالا بردن تابلوی اصلاحات  موجه است، اما هنگامی که به نام اصلاحات فساد صورت می گیرد، قابل توجیه نیست؛ دشمن با بدعت گذاری روزهایی که مظهر تبری ملت از آمریکا است را به روز ابراز علاقه به استکبار تبدیل می کند؛ به عنوان مثال فتنه گران در سال 88 در یوم الله 13 آبان که مظهر برائت از استکبار است، از شعار «مرگ بر آمریکا» ابراز برائت کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مردم امروز عناصر مرموز، رند و دغل باز را به خوبی می شناسند، افزود: روزنامه ایران در روز 9 دی حتی یک کلمه درباره حماسه 9 دی ننوشته بود، اما به جای این از اغتشاشات دی ماه سال گشته یاد کرده بود.

دشمنان برای یکایک آرمان های انقلاب ضد آرمان تدارک دیده اند

وی با اشاره به این که امروز همه ما باید بدانیم که دشمنان برای یکایک آرمان های انقلاب ضد آرمان تدارک دیده اند، گفت: آن چیزی که به عنوان دستور همیشگی باید مد نظرمان باشد این است که همواره به تابلوهای انقلاب سر زده و به آن رنگ و جلا ببخشیم، بر این اساس همه باید تلاش کنیم به شبهات پاسخ داده و دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنیم.

صفارهرندی با بیان این که با کسانی که روزگاری در مسیر انقلاب بوده اند، اما امروز شروط انقلابی گری را زیر پا گذاشته اند پیمانی نداریم و با آن ها همراهی نخواهیم کرد، تأکید کرد: معیار و ملاک مردم انقلابی گری و پیروی از ولی فقیه است؛ توده های مردم نگاهشان به اقلیت تأثیرگذار انقلاب است، بنابراین اگر ما درست عمل کنیم با ما همراه شده و اگر درست عمل نکرده و جذابیت لازم را نداشته باشیم، جذب نسخه های جعلی خواهند شد و نسخه های شفا بخش را تشخیص نخواهند داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که دشمن زخم های کوچک در بدنه آحاد مختلف مردم را رصد کرده و از همان طریق در جامعه نفوذ می کند، یادآور شد: دولت و مسؤولان باید مراقب باشند که زخمی در پیکر جامعه ایجاد نشود تا مگس ها روی آن بنشینند.

تنها 2.6 درصد از کل بودجه کشور به مقوله فرهنگ اختصاص می یابد

وی در ادامه با بیان این که تنها 2.6 درصد از کل بودجه کشور به مقوله فرهنگ اختصاص می یابد، تصریح کرد: این رقم باید میان وزارت ارشاد و همه مؤسسات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تقسیم شود؛ آن وقت مشاور رییس جمهور همواره می گوید همه بودجه ها را مؤسسات فرهنگی و جامعة المصطفی(ص) می خورند؛ بنده نمی دانم جامعة المصطفی(ص) با یک بودجه ناچیز، جز این که در ده ها کشور دنیا جای پای فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی را باز کرده است، چه کار دیگری با این افراد کرده است؟ برخی از دانش آموختگان جامعة المصطفی(ص) به مقامات عالی کشورهای دیگر دست پیدا کرده اند، آیا این بد است؟ همین جماعت که به جامعة المصطفی(ص) خرده می گیرند، هنگامی که آمریکا کارهای اینچنینی انجام می دهد، آن را تحسین می کنند.

صفارهرندی به طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تأکید کرد: استانی شدن یک آثار مثبت و یک آثار منفی دارد؛ این طرح از یک سو مردم را به سوی فضیلت گرایی سوق می دهد و از سویی دیگر راه افراد با نفوذ برای ورود به مجلس را بازتر می کند و این یعنی افراد حری که وابستگی به جریانات حزبی نداشته باشند، ممکن است از ورود  به مجلس محروم شوند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 13

/841/پ201/ق

ارسال نظرات