۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۹۳۳۹۰
معاون پژوهش مدرسه علمیه رفیعةالمصطفی:

بی‌اخلاقی‌ در فضای مجازی معضلی اجتماعی است

بی‌اخلاقی‌ در فضای مجازی معضلی اجتماعی است
روشنی دوست، امانت داری و اخلاق مداری را در فضای مجازی بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: بی‌اخلاقی‌ در فضای مجازی معضلی اجتماعی است.

حوریه روشنی دوست معاون پژوهش مدرسه علمیه رفیعةالمصطفی(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، امانت‌داری را یکی از شاخصه‌های مهم اخلاقی و رفتاری حضرت زینب کبری(س) بیان کرد و گفت: اسلام به امانت و امانت داری توجه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: یکی از نیازهای ضروری زندگی امروز بحث امانت‌داری است که باید موردتوجه همگان قرار گیرد.

روشنی دوست با اشاره به نام‌گذاری روز پرستار، ابراز کرد: هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت زینب(س) این روز را روز پرستار نام‌گذاری کردند؛ پرفسور فرهود پدر طب ژنتیک ایران در کتاب خود به پزشکان و پرستاران توصیه می‌کند که نه‌تنها با درمان جسمی و فیزیولوژی بلکه بااخلاق خوب خود به بهبودی بیمار کمک کنید، بیمار امانت‌هایی هستند که نباید به مباحث مادی و جسمی محدود شوند؛ بنابراین امانت‌داری حضرت زینب(س) راز بقای کربلا بود و این بیانگر اهمیت مساله امانت‌داری است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه رفیعةالمصطفی(ع) ادامه داد: اگر تنها در این زمینه به حضرت زینب(س) تأسی شود و این شاخصه اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی برجسته شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در زندگی روزمره رفع می‌شود.

وی یکی از مصادیق امانت‌داری را در انتقال اخلاق در فضای مجازی دانست و ابراز کرد: متأسفانه امروز برخی بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی به یک معضل اجتماعی تبدیل‌شده که می‌توان با تأسی به الگوی رفتاری حضرت زینب(س) شاهد رفع این آسیب‌ها در عرصه خانواده و اجتماع باشیم.

روشنی دوست بابیان اینکه بانوان باید با الگو گیری از حضرت زینب(س) امانت‌دار اسرار همسر خویش باشند، گفت: مهم‌ترین وظیفه زن همسرداری نیکو و تربیت بنده صالح خداوند است./813/ت302/ب1

ارسال نظرات