۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۳۴۰۳
به مناسبت روز پرستار برگزار شد؛

تقدیر از مادر جانباز قطع نخاع مدافع حرم در قم

تقدیر از مادر جانباز قطع نخاع مدافع حرم در قم
مراسم سرکشی از خانواده جانباز قطع نخاع مدافع حرم حضرت زینب(س) و تقدیر از مادر این جانباز سرافراز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  مراسم سرکشی از خانواده سید محمدالله مرتضوی جانباز قطع نخاع مدافع حرم حضرت زینب(س) و تقدیر از مادر این جانباز سرافراز همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در قم برگزار شد.

این مراسم به همت قرارگاه مردمی راویان نور شهدا و با حضور حجت‌الاسلام تکیه‌ای نماینده آستان قدس رضوی در استان، حجت‌الاسلام رهبر قائم ‌مقام قرارگاه خاتم‌الاوصیا در استان قم، مادر شهید مالامیری از شهدای مدافع حرم، فرزندان و خواهران شهدا از جمله شهید کازرونی و جمعی از فعالان فرهنگی استان قم در منزل این جانباز والامقام برگزار شد.

در این مراسم پرچم متبرک آستان قدس رضوی به همراه برخی اقلام متبرکی حرم مطهر امام رضا(ع) به خانواده این جانباز گران‌قدر مدافع حرم اهدا شد.

سید محمدالله مرتضوی جانباز قطع نخاعی مدافع حرم بوده که در آخرین روزهای مأموریت خود در سوریه در سال 94 با اصابت گلوله به ناحیه سر به درجه رفیع جانبازی نائل شده است.

مادر این جانبار مدافع حرم در این مراسم اظهار داشت: فرزندم از کودکی خوش اخلاق، صبور و مهربان بود و در کارهای خانه کمک می کرد و اعتقاد زیادی به امام زمان(عج) داشت.

وی افزود: همان دفعه اول که به جبهه سوریه رفت در آخرین روزهای دوره سه ماهه به درجه جانبازی نائل شد؛ خیلی منتظر برگشتنش بودم ولی امروز ناراحت نیستم چون این مصائب در برابر مصیبت های حضرت زینب کبری(س) چیزی نیست و من فدای حضرت زینب کبری(س) هستم.

وی ادامه داد: فرزندم هیچ اختیاری در بدنش نیست و تنها با چشمهایش ارتباط برقرار می کند؛ سطح هوشیاری بالایی دارد، الان هم همیشه لبخند بر لب دارد همانطور که وقتی سالم بود همیشه لبخند می زد.

مادر شهید مالامیری نیز در این دیدار تأکید کرد که سختی این دنیا موجب به دست آوردن شیرینی آخرت است و کار ما در قبال حضرت زینب کبری(س) چیزی نیست و دعا کنید خانواده ها تا آخر پای شهدایشان بمانند.

حجت الاسلام رهبری نیز با بیان این که شهادت شهدا بستگی به رابطه با حضرت زینب کبری(س) دارد، گفت: یک بار توفیق شهادت بر دوش خود فرد و دیگری بردوش خانواده ها است و اگر خانواده ای آماده نباشد فرزندش توفیق شهادت و جانبازی نخواهد داشت.

در ادامه این دیدار برادر این جانبار مدافع حرم ضمن خوش آمد گویی به حاضران یادآور شد: برادرم 16 شهریور 94 به جبهه اعزام شد وقتی که تیر به سرش اصابت می کند، همه گمان می کنند که شهید شده و همراه با شهدا به عقب بر می گردد، موقع حمل به دمشق متوجه شدند که زنده است.

وی ادامه داد: کسی از او خبر نداشت تا این که فهمیدیم به نام دیگری در بیمارستان حضرت بقیه الله(عج) تهران بستری است، الان دکترها قطع امید کردند ولی به لطف امام زمان(عج) هنوز کنار ما است، نفس می کشد، لبخند می زند و ما هم به داشتن چنین برادری افتخار می کنیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات