۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۹۴۰۶۹
حجت الاسلام زارعان مطرح کرد؛

توجه به عنصر ولایت مداری در تدوین الگوی پیشرفت

توجه به عنصر ولایت مداری در تدوین الگوی پیشرفت
عضو انجمن تعلیم و تربیت با اشاره به لزوم توجه به عنصر ولایت مداری در تدوین الگوی پیشرفت، عدم توجه به فرامین ولی امر را یکی از مشکلات اساسی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تبیین فرایند تدوین و مزیت های نسبی سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت در سالن نشست های انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمد جواد زارعان عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی مؤسسه امام خمینی(ره) و عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه در این نشست با اشاره ضرورت اطلاع رسانی مستمر در مورد این گونه نشست ها خاطرنشان کرد: اگر این اطلاع رسانی ها صورت بگیرد یقینا انجمن های علمی نیز به صورت فردی و جمعی مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: به نظر می رسد برای انجمن های علمی باید یک نوع عضویت غیر مستقیم در فعالیت های مرکز الگوی پیشرفت در نظر گرفته شود تا پژوهشگران حوزوی این مرکز نیز در جریان امور قرار بگیرند و مشاوره بدهند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه سخنان خود در این نشست ابراز داشت: در ارتباط با تدوین سند الگوی پیشرفت به نظر می رسد مسائلی باید در آن مورد تأکید قرار بگیرد که از جمله آنها قانون مداری و نظارت است، چراکه ما در کشور هم از خلأ قانونی و هم قانون مداری و هم نظارت رنج می‌ بریم.

وی با بیان این که موضوع منابع انسانی برای آماده سازی و تربیت انسان های باورمد به ارزش های اسلامی نیز باید در این سند مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: نداشتن یک نگاه مطمئن به جایگاه تمدنی ایران که الگو از آن حکایت کند نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته که این نگاه نیز باید اصلاح شود.

حجت الاسلام زارعان تصریح کرد: عدم ولایت مداری و ولایت پذیری از مشکلات اصلی کشور ما است که ناشی از بی توجهی یا کم توجهی به اوامر ولایت و تبعیت محض در این زمینه است، از این رو در این سند بحث ولایت مداری باید در درجه اول مورد نظر محققان و تدوین کنندگان و گروه علمی باشد.

وی با اشاره به اخلاق و تربیت و همین ضعف اخلاقی در کشور به عنوان مسائل اصلی لازم به طرح در سند، گفت: یکی از گلایه ها ما این است که در ساختار الگو هنوز دو اندیشکده اخلاق و تربیت در آستانه شکل گیری است یا هنوز شکل نگرفته است  که همه این ها به نوعی نگاه اهمیت بخشی به قضیه است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات