۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۹۴۴۹۹
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مطرح کرد؛

دلیل تأکید قرآن بر صفت کوثر درباره حضرت زهرا

دلیل تأکید قرآن بر صفت کوثر درباره حضرت زهرا
استاد حوزه علمیه با اشاره به تأکید قرآن برصفت کوثر در مورد حضرت زهرا(س) گفت: یکی از دلایل این مطلب نهضتی است که در مسیر ولایت و امامت به راه انداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) که در بیت آیت الله فقیهی از اعضاء جامعه مدرسین در قم برگزار شد، با اشاره به «کوثر» به عنوان یکی از القاب اصلی حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: حضرت دارای اسماء والقابی بودند، اما از بین این اسماء، قرآن بر صفت کوثر تأکید کرده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که همه مسلمان ها نسبت به این نعمت و موجود الهی ودینی یعنی کوثر رسالت و وظائفی دارند، افزود: از جمله این رسالت ها قدردانی کردن، به یاد آوردن، شکر کردن نعمت و حق آن نعمت را به جای آوردن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که انسان باید مواظب توجه به عبادت و ترک گناه باشد، گفت: اهمیت توجه به ترک گناه برای این است که انجام آن باعث عادت نشود که اگر بشود، باعث سقوط و خسران می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی اضافه کرد: مفید ترین لحظه عبادت این است که انسان در محراب عبادت و بندگی خدا قرار بگیرد و همین باعث می شود که انسان به عالی ترین مقام عالی نفسانی برسد.

وی با بیان این که تسلیم نبودن باعث می شود که نعمت از دست برود، تأکید کرد: خدای متعال به پیغمبر خاتم(ص) خیر کثیر یعنی فاطمه(س) عنایت کرد که نمونه ای از آثار خیر کثیر این بود که حضرت فاطمه(س) در کنار وحی الهی است.

سخنران این مراسم بیان داشت: این سخن که بعضی می گویند حضرت علی(ع) در مقابل ظالمین و غاصبات سکوت کرد حرف نادرستی است، چراکه ایشان درمقابل ظالمین سکوت نکرد بلکه صبر کرد تا اسلام بماند و همین طور هشداری که حضرت زهرا(س) در مسجد النبی به مهاجرین می دهد از باب رهبری نیست بلکه خیرکثیر بودن است.

وی افزود: حضرت با نهضت و سخنان خود می خواستند مردم را به خاطر پشت کردن به ولایت مورد مؤاخذه قرار دهند و همین کار را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به بعد دیگر خیر کثیر بودن حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: یکی از دلایل این مطلب این است که با نهضتی که ایشان به راه انداخت مردم در مسیر امامت و ولایت قرار گرفتند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات