۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۹۴۹۴۰
در بیانیه پایانی تجمع اعتراضی مردم قم مطرح شد؛

رأی گیری درباره کنوانسیون های استعماری به صورت شفاف و علنی برگزار شود

رأی گیری درباره کنوانسیون های استعماری به صورت شفاف و علنی برگزار شود
مردم قم اصرار برای تصویب لوایح استعماری را با توجه به تجربه گذشته ننگ دانستند و از رییس مجمع تشخیص خواستند که رأی گیری درباره آن به صورت علنی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مردم و طلاب انقلابی و نمازگزاران جمعه قم امروز پس از تجمع خود در اعتراض به فشارها برای تصویب لوایح استعماری در بیانیه ای اصرار برای تصویب این لوایح را ننگ دانستند و از رییس مجمع تشخیص خواستند که رأی گیری درباره این لوایح به صورت شفاف و علنی باشد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ

و اگر آنها سوگند خود را بعد از عهدی که بسته‌اند بشکنند و در دین شما تمسخر و طعن زنند در این صورت با آن پیشوایان کفر و ضلالت کارزار کنید که آنها را عهد و سوگند استواری نیست، باشد که بس کنند.    آیه 12 سوره توبه

در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، ما مردم شهید پرور و حوزه علمیه قم با تأسی به حضرت زهرا "س" در تجمع پرشور خودضمن حمایت از اوامر رهبری عزیز و مقتدر جمهوری اسلامی و تذکرات سایر مراجع بصیر و انقلابی، در اعتراض به اصرار و تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی بر لوایح استعماری اعلام می داریم:

1ـ از بصیرت، شجاعت و روحیه انقلابی مراجع معظم تقلید و دغدغه مندی ایشان نسبت به مصالح نظام و معیشت مردم تقدیر نموده و حمایت می کنیم.

2- مردم شهید پرور قم و حوزه های علمیه انقلابی دغدغه خود را پیگیری معیشت و دیانت مردم دانسته و به رییس جمهور، دولت و مجلس  شورای اسلامی نسبت به عدم توجه به معیشت مردم  و سوء استفاده بدخواهان از وضعیت اقتصادی فعلی هشدار می دهیم.

3- با دعوت همگان به عبرت گیری از عهد شکنی دشمن در عمل به برجام نافرجام، نامه هشت نفر از اعضای هیئت دولت خطاب به مقام معظم رهبری مد ظله العالی را عملیات فشار و خلاف قانون دانسته و قویا محکوم می‌کنیم.

4- ما معتقدیم به برکت عمل به آیه شریفه « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» هیچ سایه جنگی کشور و ملت قهرمان ایران را تهدید نمی‌کند و ادعای کسانی را که می‌گویند پذیرش برجام باعث دور کردن سایه جنگ شده؛ فریب افکار عمومی و دروغ محض می‌دانیم.

5- قرار دادهای استعماری پالرمو و سی اف تی را با توجه به نظر شورای نگهبان، نامه رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و مخالفت کمیسیون های تخصصی مجمع ؛خلاف شرع، خلاف قانون اساسی، سند بردگی ملت و ننگی ابدی دانسته و از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضاء محترم آن می خواهیم نگذارند ننگ تصویب آنها به نام ایشان در تاریخ ثبت شود.

6- از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام می خواهیم رای گیری در مورد این کنوانسیونهای استعماری، شفاف، علنی و مکتوب باشد تا مردم و تاریخ بهتر بتوانند در مورد خادمین و خائنین به ملت، قضاوت نمایند.

7- اظهارات اخیر رییس جمهور را عملیات روانی برای ردگم کردن و انحراف افکار عمومی  از تورم، گرانی و بی برنامگی دولت در مواجه با مشکلات می دانیم لذا از دولت و مجلس می خواهیم به جای پرداختن به این حواشی، با اطاعت از فرامین ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله تمام توان خود را جهت رفع مشکلات معیشتی مردم بسیج نمایند.

"والسلام علی من اتبع الهدی"

محمد قمین
ارسال نظرات