۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۹۵۰۹۶
رییس جمعیت علمای صور لبنان در گفت‎وگو با رسا:

ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل استکبار، پیروزی‌های محور مقاومت را رقم زد

ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل استکبار، پیروزی‌های محور مقاومت را رقم زد
رییس جمعیت علمای صور لبنان با اشاره به تبدیل شدن محور مقاومت به نیرویی قوی در منطقه بیان داشت که ایستادگی جمهوری اسلامی پیروزی‌های این محور را رقم زد.

حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا بیان داشت: امام خمینی (ره) یک شخصیت الهی بود همانگونه که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی بود و طبق این روایت شریف که «هر آنچه که خدایی باشد، رشد می کند»، انقلاب اسلامی ایران توانست ضمن گسترش یافتن، امید را در دل همه مستضعفان و محرومان جهان بویژه مسلمانانی که در حال دست و پنجه با قدرت های های استکباری هستند، زنده کند. بحمدالله این انقلاب توانست در مواجهه با توطئه های استکبار مانند جنگ عراق علیه ایران و محاصره علیه این کشور طی 40 سال گذشته سربلند بیرون آید.

شیخ علی یاسین افزود: پیروزی انقلاب اسلامی طی دهه ها گذشته در مقابل استکبار جهانی مرهون فضل الهی و اخلاصی است که در این انقلاب وجود دارد و با توکل به خدای متعال و آمادگی رهبران جمهوری اسلامی، این انقلاب همانطوری که توانست بر توطئه های آمریکا و حامیانش پیروز شود، محور مقاومت منطقه را چه در عراق و سوریه و چه در یمن، لبنان و فلسطین به نیرویی قوی تبدیل کرده است. همین ایستادگی جمهوری  اسلامی موجب شده است تا محور مقاومت در سوریه و در سایر مناطق شاهد پیروزی هایی باشد که بازگشت برخی از سفارت های عربی به دمشق در راستای این پیروزی هاست تا بلکه بتوانند جایی برای خود در منطقه پیدا کنند ولی حمایت های جمهوری اسلامی و ایستادگی محور مقاومت مانع از تحقق اهداف این کشورها خواهد شد.

رییس جمعیت علمای صور لبنان اظهار داشت: سران عرب حاکمان وابسته ای هستند که حکومت هایشان ساخته و پرداخته استکبار جهانی است. آنها در زمان شاه مقبور که علیه فلسطین بودند، با ایران رابطه داشتند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) سفیر رژیم صهیونیستی را بیرون کرد و پرچم فلسطین را بر فراز این سفارت برافراشت. مکتب امام خمینی بر پایه اسلام اصیل محمدی است بر خلاف سران عرب که خط مشی آنها بر پایه اسلام آمریکایی است و واقعا میان این دو فرق وجود دارد و نمی توان امام خمینی را با حاکمانی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی هستند، مقایسه کرد.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی برخاسته از عمق قرآن کریم و سنّت شریف نبوی است ولی رژیم های عربی گرچه تظاهر به اسلام می کنند، ولی خط آمریکا طبق منافعش خطی مشی آنها را تعیین می کند تا با تفرقه انداختن در امت اسلامی بتواند بر کشورها سیطره پیدا کند. جمهوری اسلامی اینک منشأ اقتدار اسلام و مسلمانان است و امام خمینی هم تلاش خود را بر وحدت آنها و حمایت از مسأله فلسطین متمرکز کرد و طبق وصیت امام علی (ع) به مالک اشتر عمل کرد که فرمودند: مردم دو نوع هستند؛ یا برادر ایمانی یا هم نوع تو".

شیخ علی یاسین  گفت: امام خمینی (ره) در طول زندگی خود تلاش کرد که مسلمانان و دیگر ملت ها را با هم متحد کند. حال اگر یک حاکم اسلامی اراده خود را در خدمت اهداف استکبار جهانی قرار دهد، تلاشش را برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان متمرکز می کند مانند کاری که حاکمان سعودی و دنباله روهای آنان انجام می دهند./983/ب921/ف

ارسال نظرات