۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۹۵۱۵۱
سعیدی در گفت‌وگو با رسا:

اولویت مسؤولان حل مشکلات معیشتی باشد | نسبت به مسائل فرهنگی بی اعتنا نباشیم

اولویت مسؤولان حل مشکلات معیشتی باشد | نسبت به مسائل فرهنگی بی اعتنا نباشیم
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توجه به زیرساخت های فرهنگی را ضروری دانست و گفت: کاهش بودجه فرهنگی اثرات نامطلوبی در جامعه خواهد داشت.

زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دشمن، توجه به مباحث فرهنگی را بسیار مهم دانست و گفت: توجه به مباحث فرهنگی سبب می‌شود سیاه نمایی‌ها و سخنان بی‌پایه و اساس دشمنان تأثیری بر روح و روان مردم نداشته باشد. 

وی با بیان اینکه اولویت ما بحث معیشت و دغدغه‌های اقتصادی مردم است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بودجه سال باید دیده شود بحث فرهنگی است. بودجه فرهنگی در کشور می‌تواند به هر تصمیمی که گرفته می‌شود کمک زیربنایی کند. 

سعیدی با بیان اینکه بیشتر مسؤولان بر فعالیت‌های قرآنی و مساجد تمرکز دارند و به فعالیت‌های فرهنگی و مردمی توجهی نمی‌کنند، افزود: مردمی که در شرایط سخت زندگی می‌کنند و بیشتر از طبقه متوسط رو به ضعیف جامعه هستند در بحث‌های فرهنگی، قرآنی، مذهبی و مساجد فعالیت‌های خوبی دارند ولی این قشر تحت‌فشار هستند و نمی‌توانند از جیب خودشان هزینه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که داریم کاهش بودجه فرهنگی می‌تواند موجب التهاباتی در مباحث فرهنگی شود لذا بودجه فرهنگی باید متناسب با نیاز کشور در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر تقویت مباحث دینی و معنوی بیان کرد: مهم‌ترین مسأله‌ای که باید روی آن کار شود بحث اخلاق است همان‌گونه که پیامبر(ص) فرمودند ایشان برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شدند؛ بنابراین مباحث فرهنگی نیاز به یک بودجه ابتدایی زیرساختی دارد.

سعیدی با اشاره به اینکه متأسفانه در بحث حوزه‌های علمیه خواهران نیز کاهش 40درصدی بودجه را داشتیم، اظهار کرد: بسیاری از مبلغان که به‌عنوان مشاوران مذهبی در مدارس حضور پیدا می‌کنند طلبه‌های حوزه علمیه هستند که برحسب عشق و علاقه به دین این کار را انجام می‌دهند بر همین اساس ما باید تلاش کنیم سرمایه‌های اجتماعی حفظ شوند که لازمه آن توجه به تأمین بودجه مسائل فرهنگی است.

وی گفت: مباحث دینی و اعتقادی دانش آموزان دهه 80 که اکنون در سن نوجوانی هستند باید تقویت شود تا در التهابات فضای مجازی که محتوای آن را بیگانگان تأمین می کنند غرق نشوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: یکی از راهکارهای اصولی برای تقویت بعد معنوی دانش آموزان، تربیت مشاوران مذهبی است. این طلاب با عشق و علاقه به مدرسه می‌روند و وظیفه ما است که بتوانیم ابتدایی‌ترین نیاز آنها برای حضور در مدارس را فراهم کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: معامله باخدا ضرر ندارد و کسانی که در خط قرآن و ولایت و مکتب اسلام هستند می‌دانند که معامله باخدا پرسودترین تجارت است اما باید کاری کنیم که مردم احساس نکنند مورد کم‌لطفی واقع‌شده‌اند./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات