۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۹۵۴۷۹
آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج:

فرهنگ در جامعه مظلوم است| اختلاس و سوء استفاده های مالی نتیجه بی تقوایی است

فرهنگ در جامعه مظلوم است| اختلاس و سوء استفاده های مالی نتیجه بی تقوایی است
حضرت آیت الله مکارم بی تقوایی را منشأ اختلاس و سوء استفاده های مالی دانست و از این که فرهنگ در جامعه مظلوم واقع شده ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با استناد به حدیثی از حضرت محمد مصطفی(ص) «أخلصْ دِینک یکفیک القلیلُ مِنَ الْعملِ» به بیان نکات اخلاقی پرداخت.

این مرجع تقلید با بیان این که کیفیت کار انسان مهم است نه کمیت، گفت: گاهی انسان کار کوچکی را خالصانه انجام می دهد و همین اقدام او منشا آثار و برکات بسیار در جامعه می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: در تاریخ مکرر آمده است کسانی که کارهای کوچکی کردند و منشا تحولاتی برای خودشان و جامعه شدند، علت این کار نیز داشتن خلوص نیت در عمل شان بود؛ البته خلوص نیت کار آسانی نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که ریا عمل انسان را تباه می کند، اضافه کرد: ریا در عمل همچون حرکت مورچه سیاه در شب تاریک روی سنگ سیاه است؛ امیدواریم همه سعی کنیم اعمال فردی و اجتماعی خود را خالصانه انجام دهیم.

این مرجع تقلید در ادامه یکی از مسائل مظلوم در شرایط فعلی کشور را مسائل فرهنگی بویژه فرهنگ دینی و مذهبی دانست و گفت: ما جمهوری اسلامی هستیم و باید فرهنگ اسلام را زنده کنیم؛ مسائل فرهنگی در مسائل اجتماعی، قضایی و سیاسی تاثیرگذار است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: اگر فرهنگ دینی و اسلامی زنده باشد، مسائل اقتصادی و قضایی نیز حل می شود، این همه پرونده تشکیل می شود بسیاری از اینها ناشی از نبود تقوا و فرهنگ مذهبی است.

این مرجع تقلید با بیان این که متاسفانه فرهنگ مذهبی در جامعه مظلوم واقع شده است، ابراز داشت: شرایط مردم به گونه ای است که کتاب نمی توانند بخرند، کاغذ و کتاب بیش از چهار برابر شده است، چه کسی می تواند کتاب مذهبی بخرد؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: وقتی به فرهنگ اهمیت داده نشود برای برخی امور ارز ارزان قیمت اختصاص می یابد و برای این مسائل باید با قیمت بالا تهیه شود و متاسفانه روز به روز نیز ضربه های آن را می خوریم.

این مرجع تقلید بیان داشت: بی تقوایی ها سبب اختلاس، دزدی ها، سوء استفاده ها و قاچاق ها می شود؛ اگر تقوا باشد که این طور نمی شود؛ ما نگران کمرنگ شدن فرهنگ دینی و حاکم شدن فرهنگ غربی هستیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: همه مسؤولان، مردم و حوزه ها ان شاءالله از خواب غفلت بیدار شوند و اهمیت به فرهنگ مذهبی را لازم و واجب بدانند و برای زنده شدن آن در جامعه تلاش کنند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید محمد حسین
United States
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
باسلام به مرجع عالیقدر واهل بحث اما روی سخن من بامسولین سایت حوزه میباشد دین اسلام ومعجزه پیامبر اسلام قرآن ومنطق است متاسفانه درگذشته درسایت حوزه مجال بحث نبود واکنون ی مشت رمز هم گذاشته شد آسان بگیرید ازنظرات متفاوت ومخالف استفاده کنید مثل سایت الف یک نام کافی باشد واگر اونهم حذف شود بهتراست باب مباحثه وجدل علمی را باز نگهدارید سخت گیری وترس از مخالف به ضرر اسلام وحوزه های علمیه میباشد
0
0