۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۹۵۶۲۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

ولایت فقیه مانع گمراهی جامعه می شود | لزوم تقویت اندیشه مهدویت در جامعه

ولایت فقیه مانع گمراهی جامعه می شود | لزوم تقویت اندیشه مهدویت در جامعه
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شبکه امامت به ترویج بیشتر اندیشه مهدوی بپردازد، گفت: امروز شبکه امامت باید به شبهات موجود در این زمینه پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران صبح امروز در نخستین اجلاس ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ولایت فقیه در روزگار پر از آشفتگی و دشواری به نیابت از وجود نورانی امام زمان(عج) نورافشانی می کند، گفت: ولایت فقیه در دوران غیبت در مسیر دینداری و مکتب اهل بیت(ع) نورافشانی می کند تا بشریت دچار گمراهی نشده و مسیر را بیابد.

وی با بیان اینکه امروز به بخش اصلی هدایت بشریت در عصر غیبت رسیده ایم، اظهار داشت: کسانی که عهده دار هدایت مردمان در عصر غیبت هستند در روایات مورد ستایش قرار گرفته اند، زیرا این افراد همانند خورشید از جان مایه می گذارند تا مسیر مردم روشن شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در طول سالیان طولانی به نیابت از امام زمان(عج) میان مردم امیدآفرینی کرده است؛ فقها و مراجع تقلید در دوران پیش از انقلاب مردم را هدایت می کردند و منتظر بودند تا زمینه ای آماده شود تا علیه طواغیت زمان قیام کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، عنوان کرد: دهه فجر آن دهه ای است که امام خمینی(ره) وارد ایران شده و با نهضت خود بساط ظلم و جور را با همراهی مردم برچیدند.

وی با تأکید بر این که امروز در اوج عظمت و اقتدار قرار داریم، ابراز کرد: انقلاب اسلامی با پیروی از اندیشه ناب مهدویت راه خود را با شتاب طی کرده و امروز به نقطه اوج رسیده و توانسته است شاخصه های مهدویت را در سراسر جهان طنین انداز کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های مهدوی ناب طراحی شده است، گفت: انقلاب اسلامی گفتمان تمدنی دارد و با شاخصه های مهدوی منطبق است، بر این اساس خواهد توانست زمینه ظهور را فراهم کند، زیرا در برابر دشمنان مقاوم بوده و استکبار ستیز است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه شبکه امامت باید به ترویج بیشتر اندیشه مهدوی بپردازد، یادآور شد: امروز شبکه امامت باید به تبیین و ترویج مبانی مهدویت پرداخته و به شبهات موجود در این زمینه پاسخ دهد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات