۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۷۷۰
آیت الله حسینی بوشهری:

جشن انقلاب باشکوه تر از قبل برگزار می شود | امام سیاست و معنویت را توام کرد

جشن انقلاب باشکوه تر از قبل برگزار می شود | امام سیاست و معنویت را توام کرد
امام جمعه قم با اشاره به شکست طراحی ها و محاسبات دشمن علیه انقلاب، تأکید کرد که ملت ایران جشن انقلاب اسلامی را با شکوه تر از گذشته برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: 12 بهمن روز بازگشت افتخار آفرین حضرت امام خمینی(ره) به ایران است که رهبر کبیر انقلاب و ملت ایران بر طاغوتیان پیروز شدند.

وی با اشاره به دستاوردهای نهضت امام راحل و مکتب سیاسی ایشان افزود: امام افزون بر نقش مهم هدایتگری، اندیشه حکومت اسلامی را پایه گذاری و در ذهن ها نهادینه کردند، امام در برابر مکاتب بلوک شرق و غرب که با دین رابطه نداشتند، سخن از دین و اسلام به میان آورد.

امام جمعه قم با تأکید بر تبیین وضعیت قبل از انقلاب و بیان دستاوردهای انقلاب اظهار داشت: در ایام دهه فجر سخنرانان و صاحبان تریبون باید گذشته کشور در قبل از انقلاب را تبیین کنند تا مردم بدانند در چه وضعیتی قرار داشتیم، امروز در فضای مجازی کسانی سعی دارند چهره بزک شده از رژیم ظالم پهلوی را به نسل جوان که آن شرایط را ندیده ارائه می دهند.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی کشور باید دوران تاریک حکومت پهلوی بر کشور را برای مردم به ویژه جوانان تبیین کنند، دستاوردهای 40 ساله انقلاب نیز باید برای مردم بیان شود، باید بدانیم که هنوز در آغاز راه هستیم و به ساحل نرسیده ایم و موانع راه را باید به جامعه گوشزد کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که دشمن پیوسته در برابر انقلاب جبهه گیری و هجمه می کند، ابراز داشت: دشمن از طرق محتلف کودتا، ترور، جنگ، محاصره اقتصادی، جنک اقتصادی و جنگ روانی اهداف خود را دنبال کرده و می کند و نبرد بین حق و باطل همواره ادامه دارد.

وی با اشاره به رهاورد نهضت امام راحل و مکتب سیاسی بنیانگذار انقلاب عنوان کرد:  توأم کردن معنویت با سیاست از دستاوردهای مهم حرکت امام راحل بود، سیاست حتی در حوزه ها و بین افراد متدین مورد تنفر بود اما امام به عنوان یک مرجع تقلید در اوج عرفان، معنویت و خداشاسی اندیشه سیاسی حکومت اسلامی را طراحی کرد و معنویت در کنار سیاست قرار گرفت.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حضرت امام وظیفه خود را عمل به تکلیف می دید از این رو دچار تردید، ترس و یأس و خستگی نمی شد، امام با قامت استوار توانست حرکت ملت ایران را مدیریت کند، خلوص، خداشناسی و خداباوری پیشتوانه انقلاب اسلامی است، روز 15 خرداد دشمن مسلط شد و به ظاهر انقلاب به اتمام رسید اما امام مأیوس نشد به تکلیف و وظیفه خود ادامه داد.

وی استقلال کشور را از ارمغان های مهم انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: ایران در دست بیگانگان دست به دست می شد و آن ها حاکم کشور را تعیین می کردند، مردم سالاری دینی دستاورد دیگر انقلاب است، در گذشته تصمیم گیرنده مردم نبودند بلکه خود حکومت نمایندگان و مسؤولان را انتخاب می کرد اما در انقلاب مردم تعیین کننده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وجود روحیه عدالت خواهی در انقلاب گفت: شاید به صورت مطلوب در برخی کارکرد ها در این زمینه گام لازم را برنداشته ایم اما در جهت گیری ها تردید و تغییری حاصل نشده است، جهت گیری های انقلاب عدالت خواهی، محرومیت زدایی و استکبار ستیزی  و مبارزه با ظلم بود که امروز عمده دشمنی ها به دلیل همین جهت گیری ها و هویت انقلاب است.

وی افزود: کار دشمن زورگویی است و امروز می بینیم که می خواهند چه بلایی بر سر ونزوئلا بیاورند، فردی که جاسوس آمریکا است را به عنوان رییس جمهور جدید این کشور معرفی از آن حمایت می کنند، کسی که مردم به آن رأی دادند و طبق قانون رییس جمهور است را می خواهند کنار بزنند تا کسی را که خود می خواهند روی کار بیاورند، انقلاب با روح استکباری و ظلم و جنایت مخالف است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین بر تبیین دستاوردهای مادی انقلاب هم تأکید کرد و رشد علمی، رشد فناوری، گسترش سواد در کشور را از دستاوردهای مهم انقلاب دانست که باید برای جوانان تبیین شود.

وی با تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی 22 بهمن عنوان کرد: 22 بهمن امسال یک راهپیمایی کاملا استثنایی است، دشمن محاسباتی نسبت به انقلاب داشت که به فضل الهی همه محاسبات غلط از آب در آمد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دشمنان برای انقلاب خواب های آشفته دیده بودند و می خواستند مانع رسیدن انقلاب به 40 سالگی شوند اما تیر دشمن به سنگ خورد و در آستانه این جشن بزرگ هستیم  که باید شکوهمندتر از سال های گذشته آن را گرامی بداریم چرا که خاری در چشم دشمنان و مایه دلگرمی دوستان انقلاب است.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین اقدام سران بحرین در صدور جکم حبس ابدی برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق را محکوم کرد و حکومت بحرین را مزدور آمریکایی ها دانست.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات