۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۵۹۵۹۳۱
آیت الله شب زنده دار:

مراقب باشیم تبلیغات دشمن و مشکلات ما را از مسیر حق انقلاب سست و ناامید نکند

مراقب باشیم تبلیغات دشمن و مشکلات ما را از مسیر حق انقلاب سست و ناامید نکند
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مشکلات نباید سبب یأس جامعه از انقلاب شود،گفت: مراقب باشیم تبلیغات دشمن و مشکلات ما را از مسیر حق انقلاب سست نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: با اخلاص، جانفشانی ها، عمل به وظایف و وفاداری مردم و روحانیت خداوند متعال نعمت انقلاب و حکومت اسلامی را که آرزوی شیعه بود عطا فرمود که باید شکرانه آن را به جا بیاوریم.

وی با تأکید بر این که شکر هر نعمتی باید متناسب با همان نعمت باشد، افزود: شکر نعمت انقلاب این است که در جهت تحقق آرمان ها، اهداف و مقاصد عالیه انقلاب که اجرای احکام دین و کسب رضایت الهی است قدم برداریم، هر کس به هر نحوی که می تواند باید در این راه تلاش و فعالیت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فراز و نشیب ها نباید سبب ناامیدی و یأس انسان شود، اظهار داشت: تاریخ نشان می دهد که پیگیری راه حق همواره فراز و فرود داشته و با مشکلاتی همراه بوده است، ممکن است مشکلاتی مانند گرانی ها و ناملایمتی های فرهنگی وجود داشته باشد اما آنچه که مورد نگرانی می شود این است که مشکلات سبب فراموشی نعمت بزرگ الهی یعنی انقلاب نشود.

وی ادامه داد: نباید کاری کنیم که با بی توجهی ها نعمت انقلاب را از دست دهیم، خداوند متعال با کسی قوم و خویشی ندارد و اگر ما از نعمت الهی قدردانی نکنیم ممکن است دچار سلب نعمت شویم، اگر این بار نعمت گرفته شود به این زودی ها کسی نمی تواند عَلم اسلام، تشیع و مکتب اهل بیت(ع) را بلند کند.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که دشمنان از اسلام و انقلاب ضربه های بسیاری خورده اند، ابراز داشت: صیانت از انقلاب واجب تعینی برای همه افراد جامعه در هر منصب و جایگاهی است و برای رسیدن به آرمان های انقلاب باید فعال باشیم.

وی عنوان کرد: نباید تصور کنیم که انقلابی رخ داده و به اهداف خود رسیده است و آن را رها کنیم چرا که این اهداف به تدریج محقق می شود، از این رو پیوسته باید در راه تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مشکلات نباید سبب یأس شود، مشکلات و کم کاری ها وجود دارد و مورد گلایه شدید است اما اصل انقلاب و این راه درست باید با قوت ادامه پیدا کند و با عنایات الهی و اهل بیت(ع) باید راه را ادامه داد.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در یکی از سفرها به قم فرمودند به امام عرض کردم پیروزی انقلاب نتیجه هزار سال کار روحانیت است که شما بهره برداری کردید؛ از این به بعد هم اوضاع همینگونه است، روحانیت است که باید با رفع شبهات و تبیین مسائل مقابل تبلیغات و توطئه های دشمن ایستادگی کنند.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که نباید اجازه دهیم که دشمن با انواع تبلیغات دروغ از طریق رسانه ها مردم را به انحراف بکشاند، گفت: امروز وظیفه بزرگی بر عهده روحانیت قرار دارد، مردم گلایه هایی درستی دارند و باید به آن ها توجه شود اما باید تببین کنیم که دشمن از وجود حس ناامیدی سوء استفاده می کند.

وی افزود: دشمن می خواهد مردم را از انقلاب ناامید کند و اگر ناامیدی به وجود آید دشمن چیره خواهد شد از این رو باید با توضیح و تبیین مسائل باید مردم را توجه داد و به مسؤولان نیز باید متذکر شد که به وظایف خود به درستی عمل کنند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد قمین
ارسال نظرات