۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۹۶۰۱۳
آیت‌الله ری شهری:

هیچ انسان گناه کاری نباید از مغفرت خداوند مایوس شود

هیچ انسان گناه کاری نباید از مغفرت خداوند مایوس شود
آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه خداوند تواب است، گفت: هیچ انسان گناه کاری نباید از مغفرت خداوند مایوس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: مغفرت و رحمت خداوند بی نهایت است.

وی افزود: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای مکارم الاخلاق از خداوند متعال درخواست می کنند، بارالها، در مقام نیایش می گویم به سوی مغفرت و رحمت تو روی آورده ام و به آمرزش تو امید دارم؛ انسان باید به مغفرت و رحمت خداوند امیدوار باشد.

آیت الله ری شهری با بیان اینکه در قرآن کریم بارها لفظ غفار بیان شده است، ابراز کرد: انسان باید به مغفرت الهی امید داشته باشد و از این خصوصیت بهره ببرد، انسان باید برای آن که بتواند مغفرت الهی شامل او شود باید از دیگران سبقت بگیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه خداوند غفار است و توبه انسان‌های گناه کار را می‌بخشد، اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) می فرمایند: خداوند چون غفار است توبه انسان توبه کننده را می بخشد و بعد از بخشش گناهانش اعمال او مجدد ثبت می شود و اگر دوباره توبه خود را بشکند و از گناهش پشیمان شود باز خداوند او را مورد مغفرت خود قرار می دهد و او را می بخشد چرا که خداوند تواب است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: با تواب بودن خداوند هیچ انسان گناه کاری نباید از رحمت خداوند مایوس شود./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات