۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۹۶۱۸۵
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

نیازمند ایجاد ارتباط میان دانشگاه با صنعت و جامعه هستیم

نیازمند ایجاد ارتباط میان دانشگاه با صنعت و جامعه هستیم
رییس دانشگاه قم از تحصیل 600 دانشجوی بین المللی در دانشگاه قم خبر داد و گفت: نیازمند ایجاد ارتباط میان دانشگاه با صنعت و جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز رییس دانشگاه قم در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در «نمایشگاه شکوه چهل ساله در قم» برگزار شد، با اشاره به اینکه شهر مقدس قم در دوران پیش از انقلاب تنها یک واحد آموزشی وابسته به دانشگاه تهران داشت، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی نخستین اقدام با توجه به نیاز کشور به قضات شایسته و کاردان و دبیران دینی در آموزش و پروش، مدرسه عالی قضایی با همت شهید بهشتی، شهید باهنر و آیت الله مؤمن قمی در قم تأسیس شد و سپس ارتقا پیدا کرده و به دانشگاه قم تبدیل شد.

وی ادامه داد: هم اکنون 300 عضو هیأت علمی، 400 کارمند و 10 هزار دانشجو در دانشگاه قم مشغول هستند؛ همچنین ما در این دانشگاه 6 دانشکده، پردیس مجازی و بخش خودگردان نیز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به جدا بودن واحد خواهران از واحد برادران در دانشگاه قم ابراز داشت: اداره بخش خواهران در سطح اساتید و کارمندی بر عهده خود خواهران است و این یک مزیت بسیار خوب در سطح دانشگاه های کشور است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: قبل از انقلاب و حتی چند سال پس از انقلاب اسلامی برخی می پنداشتند که قم نمی تواند در حوزه فناوری های نوین و تکنولوژی گامی بردارد، بلکه گمان می کردند در قم تنها می توان به علوم انسانی پرداخت، اما امروز شاهد هستیم که این پندار اشتباه بوده و ما هم اکنون در دانشگاه قم دانشکده فناوری و علوم پایه داریم و عده بسیاری در این زمینه فارغ التحصیل شده و به خدمت در عرصه های گوناگون در کشور مشغول هستند.

وی افزود: دانشگاه قم پیشرفت و توسعه بسیاری داشته و به محل امنی برای تحصیل انسان های شایسته و تراز اسلامی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند که کاستی هایی نیز وجود دارد، اما تلاش می کنیم که همه آن ها را جبران کنیم.

رییس دانشگاه قم با بیان اینکه امروز نیازمند ایجاد ارتباط میان دانشگاه با صنعت و جامعه هستیم، عنوان کرد: یکی از مزایای اقتصاد دانش بنیان که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، ایجاد ارتباط میان دانشگاه با صنعت و جامعه است، بنابراین امروز دانشجویان باید خود را ملزم کنند که در طول تحصیل از مراکز مختلف بازدید داشته باشند، زیرا این کار به دانشگاه کمک می کند تا بداند تئوری هایش تا چه اندازه با واقعیات صنعت و جامعه نزدیک است.

وی تصریح کرد: از بخش عمرانی و صنعت قم می خواهیم که پروژه ای خود را به دانشجویان دانشگاه قم واگذار کنند و بر این دانشجویان تکیه داشته باشند؛ ما با آن ها کمال همکاری را داریم و تضمین می دهیم ضعف های موجود را جبران کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز همچنین از تحصیل 600 دانشجوی بین المللی در دانشگاه قم خبر داد و بیان کرد: 80 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه متمرکز هستند و ده ها آزمایشگاه و کارگاه مهندسی، زیست شناسی و علوم پایه نیز در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشگاه قم در رشته حقوق در رتبه پنجم کشور قرار دارد، افزود: دانشگاه قم 33 کارگروه آموزشی و 140 رشته دارد؛ همچنین دانشکده های فنی، مهندسی، علوم پایه، حقوق، الهیات، ادبیات و علوم انسانی و اقتصاد از جمله دانشکده های فعال در دانشگاه قم هستند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات