۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۹۶۲۹۹
آیت الله کعبی:

برخی تحت شعار و لوای اعتدال احیای ناسیونالیسم ایرانی را دنبال می کنند

برخی تحت شعار و لوای اعتدال احیای ناسیونالیسم ایرانی را دنبال می کنند
عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان اینکه ما در آغاز راه شکل دهی تمدن نوین اسلامی هستیم،گفت: برخی تحت لوای اعتدال احیای ناسیونالیسم ایرانی را دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه مدرسه علمیه معصومیه نقطه پیوند حوزه و دانشگاه و نقطه تحول در حوزه و نظام است، گفت: امام راحل فتح الفتوح انقلاب اسلامی را وجود جوانان مؤمن، انقلابی، پای کار با روحیه جهاد و شهادت طلبی دانستند و حضور جوانان با تحصیلات بالا در مدرسه معصومیه نشانگر تحقق این آرمان انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز باید دانست که تشکیل جبهه ای از جوانان مؤمن، انقلابی و پای کار با جمعیت 8 تا 10 میلیون نفر همه مشکلات را حل کرده و زمینه تمدن اسلامی را فراهم می سازد؛ یکی از وظایف مهم حوزه علمیه تربیت چنین افرادی است.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: ما در زمینه های علمی، پزشکی، هسته ای، سلول های بنیادی و نانوتکنولوژی پیشرفت های بسیاری داشته ایم؛ به عبارت دیگر ما طی 4 دهه ای که از انقلاب اسلامی می گذرد هم با توطئه ها، مکرها و فریب های دشمن مقابله کرده و هم به سوی پیشرفت، رشد، بالندگی و فتح قله های پیشرفت و عدات حرکت کرده ایم.

نسبت به دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی کم توجهی می شود

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه متأسفانه امروز نسبت به دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی کم توجهی می شود، ابراز داشت: اگرچه دستاوردهای مادی انقلاب اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما باید در نظر داشت که این پیشرفت ها در سایه معنویات انقلاب به دست آمده است.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت های مادی کشور باید در سایه تحول ایمانی، فرهنگی و معنوی معنا و مفهوم پیدا کند، عنوان کرد: فرض کنید انقلاب ما در عرصه های مادی پیشرفت داشته باشد، اما از لحاظ معنوی دچار انحطاط و عقب ماندگی شود، آیا با این حال می توان گفت ما کشوری پیشرفته هستیم؟ شاخص پیشرفت در انقلاب اسلامی تلاش برای تحقق اهداف انقلاب است.

آیت الله کعبی افزود: به عنوان مثال اگرچه رسیدن به رتبه های بالا در زمینه هسته ای حائز اهمیت است، اما مهم تر از آن جوانانی بودند که با عزم، اراده، انگیزه، ایمان و تعهد این مقوله را از صفر به صد رساندند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دین باوری، خوداتکایی و خودباوری از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: پیش از انقلاب اکثر جوانان ساده اندیش و مدگرا بودند و تنها به مسائل حاشیه ای و فساد می پرداختند، اما انقلاب اسلامی در پرتو اسلام و خدمات روحانیت آن ها را بیدار کرد.

وی با بیان اینکه مسجد سنگر انقلاب، انقلابی گری و سنگر پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب است، گفت: همه تمدن ها عقبه فرهنگی دارند و عقبه فرهنگی انقلاب اسلامی ایمان، عشق به خداوند، برادری اسلامی، مقابله با شرک و کفر، ارتباط با نواب عام امام زمان(عج) و رهبری حکیمانه ولایت فقیه است.

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه هماوردی امروز جهان، هماوردی میان تفکر اسلامی و لیبرالی است، اظهار کرد: انقلاب ما در راه خدا و برای خدا تحت رهبری امام خمینی(ره) جهت تحقق حاکمیت الله شکل گرفت، بنابراین مکتب انقلاب، اسلام بوده و موتور محرک آن نیز اسلام ناب محمدی و آموزه های اهل بیت(ع) است؛ دشمن سعی می کند تا این موتور محرک را از کار بیاندازد تا امت اسلامی بپندارند اسلام دیگر فایده ای نداشته و پاسخگوی نیاز بشریت نیست.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب مارکسیست ها نظریه پایان دین را مطرح می کردند، عنوان داشت: انقلاب اسلامی با طرح نظریه حکومت دین در دوران معاصر همه ادعاهای دشمن را نفی کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن در پی استحاله انقلاب اسلامی است، افزود: دشمنان می خواهند اسلام در مملکت ما حاکم نباشد، از همین جهت سعی می کنند تا نظریه پایان حکومت دین را در تفکر تحصیل کردگان و نخبگان نهادینه کرده و به آن ها بقبولانند که باید برای پاسخ به نیازهای خود از غرب الگو بگیرند؛ دشمن با روحانیتی که غرب گرا بوده و به قوانین اسلام عمل نکند کاری ندارد، بلکه مشکلش با آن دسته از روحانیتی است که در پی پیاده سازی قوانین اسلام هستند.

در آغاز راه شکل دهی تمدن نوین اسلامی هستیم

آیت الله کعبی با بیان اینکه اخیراً آقای حجاریان اعلام کرده بود که «دهه پنجم انقلاب یا زمان پایان جمهوری اسلامی و یا آغاز تحول دوباره بر پایه دموکراسی و آزادی است» تصریح کرد: مگر ما بر پایه دموکراسی لیبرال انقلاب کرده ایم که این حرف ها گفته شود؟ ما تازه در آغاز راه برای شکل دهی تمدن نوین اسلامی هستیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جریانات ناسیونالیستی قبل از انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب اسلامی همه شعارهای امت اسلامی بدون محتوا بود و قبله دولت های اسلامی نیز آمریکا و بلوک شرق بود، اما هم اکنون امت اسلامی دریافته است که می تواند مستقل بوده و تحت سیطره استعمار قرار نگیرد.

وی ابراز داشت: هم اکنون برخی افراد همچون سید جواد طباطبایی در قالب نظریه «ایران شهری» درصدد احیای ناسیونالیسم ذیل پادشاهی و کوروش پرستی هستند؛ این شخص در آمریکا زندگی نمی کند، بلکه سال گذشته با عنوان محقق از دست رییس جمهور جایزه گرفت؛ وزیر مستعفی آقای روحانی، آقای آخوندی بنیادی تحت عنوان «بنیاد ایران شهری» تأسیس کرد و این نظریه را ترویج می کند.

برخی ناسیونالیسم ایرانی را تحت لوای اعتدال احیا می کنند

آیت الله کعبی با بیان اینکه برخی ناسیونالیسم ایرانی را تحت لوای اعتدال احیا می کنند، تأکید کرد: امروز آقای سید جواد طباطبایی به ایدئولوگ کارگزاران دولت تبدیل شده است؛ از جمله گفته های این شخص این است که می گوید «اسلام به عنوان یک نظام معنایی که بتواند به زندگی جهت بدهد مرده است»؛ همچنین در رابطه با امت اسلامی ایران می گوید «ایران عضو امت اسلامی نیست» و با این نظریه ها درصدد طرح امپراطوری ایران در ذیل کوروش پرستی است؛ پیروان این اندیشه قصد دارند به جای ولایت فقیه مسأله سلطنت را مطرح کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی، نظام محاسبات طاغوتی به نظام توحیدی تبدیل شده، حاکمیت غربی ها در کشور نفی شد و از مصرف گرایی و عقب ماندگی به پیشرفت های بزرگ دست پیدا کردیم؛ همچنین به واسطه انقلاب اسلامی مدیریت کشور از عهده افراد بی اراده و فاسد برداشته شده و فاصله گرفتن مردم از دین در عرصه های سیاسی و اجتماعی جبران شد.

در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیازمند اسلام دولت ساز هستیم

وی با اشاره به اینکه در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیازمند اسلام دولت ساز هستیم، افزود: در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی باید از عقبه دولت سازی بر پایه اسلام عبور کرده تا به جامعه سازی و تمدن سازی دست پیدا کنیم؛ در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید مکتبی پاسخگو و حرکت بخش همراه با رویکرد اجتماعی و  جامعه ساز در کشور حاکم شود.

آیت الله کعبی در ادامه با بیان اینکه مراجع تقلید قله معارف اسلامی هستند، ابراز کرد: امروز وجهه پاسخگویی فقه باید حفظ شده و در کنار این موضوع مکتبی نظام ساز داشته باشیم تا بتوانیم بر محور آموزه های اسلامی انسان سازی کنیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امروز باید منشور جامع اسلام ناب متناسب با دهه پنجم انقلاب اسلامی تدوین شود، گفت: سند الگوی پیشرفت در راستای همین مقوله است، زیرا جزئیات حرکت نظام را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مشخص می کند.

وی بازخوانی اهداف انقلاب اسلامی را مأموریت حوزه انقلابی دانست و اضافه کرد: حوزه باید این مسأله را در متن نظام آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و اندیشه ورزی خود نهادینه کند.

باید برای اداره انسان آینده برنامه محتوایی داشته باشیم

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه ما باید پیام اسلام را به جهان برسانیم، بیان کرد: ما باید برای اداره انسان آینده برنامه محتوایی داشته باشیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد، ابراز کرد: بدون شک امروز جمهوری اسامی در موضع قدرت قرار دارد و دشمنان آن رو به افول هستند؛ اگر ما قوی نبودیم بدون تردید دشمن تا این اندازه خودش را مشغول ضربه وارد کردن به نظام اسلامی نمی کرد.

وی در پایان یادآور شد: جریان اسلام ناب قابلیت و ظرفیت تمدن سازی دارد، اما شکوفایی آن مبتنی بر همت و اراده جوانان است./841/پ200/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات