۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۹۶۳۱۱
آیت الله فاضل لنکرانی:

گسترش علوم دینی در حوزه به برکت انقلاب است|مشکلات را بااصل انقلاب گره نزنیم

گسترش علوم دینی در حوزه به برکت انقلاب است|مشکلات را بااصل انقلاب گره نزنیم
عضو جامعه مدرسین انقلاب را احیا کننده دین دانست و با اشاره به تحول عظیم انقلاب در حوزه گفت: امروز نباید مشکلات را با اصل انقلاب اسلامی پیوند زده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از سوی مجمع فضلای مدرسین قمی حوزه علمیه قم، در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این نشست با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: امیدواریم از برکات دعاهای این بانو انقلاب اسلامی بهره مند باشد و ان شاءالله ایام فاطمیه را باید با شکوه برگزار کنیم که همه حقیقت و هستی و سرمایه ما در فاطمیه است.

وی افزود: خدا را شاکریم که انقلاب عزیز اسلامی ایران را به بلوغ خودش یعنی چهل سالگی خودش رساند و با همه دشمنی ها و با همه توطئه ها به امروز رسیده است و به عقیده من باید مسؤولان نظام باید کتاب و فصلی را برای آن باز کنند و مقدار توطئه ها و دشمنی ها را بیان کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این که ساعتی از عمر انقلاب نگذشت الا این که دشمن یک توطئه و نقشه جدید علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی ایجاد کرد، گفت: بزرگترین دعای ما این است که این انقلاب استمرار پیدا کرده و به دست مبارک امام زمان(عج) برسد.

وی اضافه کرد: نسل امروز سؤال می‌ کند که انقلاب اسلامی برای ما و ملت های دیگر چه آثاری داشت؟ اجمالا باید بگوییم انقلاب، احیای دین بود و وقتی می‌ گوییم انقلاب اسلامی است یعنی دین در حکومت طاغوت اثری نداشت و در طول قرن ها افیون ملت ها نامیده می‌ شد و انقلاب و امام راحل دین را که به انزوا رفته بود احیا کرد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سرمایه بزرگ یک انسان دین او است، دین امانت بزرگی است که خدا در اختیار ما قرار داده است و برای حفظ دین خودمان و دین جامعه و دین نسل آینده مسؤول هستیم، روز قیامت از انسان سؤال خواهند کرد با دینی که پای آن خون های ارزشمندی از جمله حضرت سیدالشهدا(ع) ریخته شد، چه کردی؟

وی با اشاره به این که بزرگترین فریاد امام راحل در مدرسه فیضیه در خطر بودن اسلام بود، گفت: باید بگوییم دین در تاریخ ایران و جهان به این نحوی که توسط انقلاب معرفی شده، تاکنون معنا و مفهوم نداشت؛ همچنانکه امروز دین در کشورهای غربی یک مسأله فردی، بی اثر و منفعل است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که دین در حقیقت نفی ظلم و سلطه است، گفت: قبل از انقلاب، آمریکا و انگلیس و شوروی برای ما تصمیم می‌ گرفتند در حالی که قرآن دستور می‌ دهد که یهود و نصارا را سرپرست خود قرار ندهید و ولایت خدا و انسان های کامل را بر سر خود ببینید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ولایت فقیه یک رشحه ای از ولایت رسول خدا است، این تعبیری است که امام راحل به کار برد و یک تعبیر دقیق و کامل فقهی است؛ دین ولایت فقیه را معرفی و تقویت کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نقش انقلاب در گسترش علوم دینی در حوزه های علمیه ابراز داشت: اگر صدها سال دیگر بر کشور  می گذشت و انقلاب نبود، حوزه های علمیه این مقداری که امروز با دین آشنا هستند، آشنایی پیدا نمی کردند؛ حوزه های علمیه از قدیم مهد قرآن و عترت و کانون دین بوده است ولی انقلاب اسلامی تحول عجیبی را در آن به وجود آورد.

وی افزود: جوانان و نسل جدید انقلاب اسلامی باید بدانند که اسلام جدای از مکتب اهل بیت(ع) هیچگاه حکومت نخواهد داشت و این انقلاب بود که این باور را به وجود آورد؛ استقلال و آزادی و جمهوری همه به برکت اسلام و دین است در حالی که قبل از انقلاب برای کسی قابل باور نبود که دین، آزادی می‌ آورد.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این که مردم ما در انتخاب همه ارکان نظام حضور دارند، بیان داشت: اگر حفظ اسلام واجب است، اگر حفظ دین ضروری است و اگر امام حسین(ع) در روز عاشورا برای بقای اسلام به شهادت رسید به همان ملاک حفظ انقلاب و دفاع از آن لازم است.

وی اضافه کرد: اسلام آمریکایی هیچ ارزشی ندارد، اسلامی ارزش دارد که به انسان هویت و وجود می‌ بخشد و اسلامی ارزش دارد که کارگزاران نظامش مردمی باشند؛ امروز یک مسؤول فکر نکند که اگر کم کاری کند فقط به خودش خیانت کرده است بلکه او به اسلام و دین ضربه زده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز وقت سستی به خرج دادن نیست بلکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دشمن به دنبال مأیوس کردن مردم است؛ ما منکر مشکلات و گرانی ها و مسائل بد فرهنگی نیستیم ولی نباید آن را با انقلاب پیوند بزنیم، چراکه بسیاری از این مشکلات عوامل داخلی دارد و تحریم ها و دشمنی ها در مرحله بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به این که بی توجهی ها و بی سلیقگی ها از علل قطعی مشکلات کشور است، گفت: دشمنان برای جدایی انداختن در صف انقلابیون تلاش می‌ کند به همین جهت این مسائل باید در چهل سالگی انقلاب حل شود.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که مراجع بزرگ حوزه در مسائل اصلی کشور حضور دارند، گفت: هیچگاه در حوزه دو فکر انقلابی و غیر انقلابی وجود نداشته است، بله شاید قلیلی باشند که انقلاب را از همان ابتدا قبول نداشتند ولی قاطبه حوزه انقلابی، ولایت مدار و عاشق انقلاب و کشور هستند و تا پای جان حاضرند که به میدان بیایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اختلاس ها و دزدی ها و دست درازی به اموال بیت المال ربطی به دشمنی های خارجی ندارد بلکه داخلی است؛ این مشکلات هست ولی خداوند در قرآن تأکید می‌ کند که انسان مسلمان مجاهد علو بر سایر بشریت دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: این انقلاب عنایات غیبی و امدادهای الهی زیادی داشته ولی شرط بقای انقلاب این است که روحانیت و مسؤولان باورهای انقلابی خود را محکم کنند این دستور خدا است که امید به دشمنان نداشته باشیم.

وی افزود: نمی گوییم مذاکره نکنیم و دیواری به دور کشور بکشیم و با کسی رابطه ای نداشته باشیم ولی آمریکا صریحا بیان کرده که نمی خواهد این انقلاب بماند، از این رو اگر انقلاب خود را با وحدت و همدلی حفظ کنیم موفق خواهیم بود.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این که باید رسانه های ما مبانی علمی و تاریخی انقلاب اسلامی را به درستی تبیین کنند، گفت: شرط بقای انقلاب استقامت و تدبیر دقیق تر مسؤولان برای حل مشکلات است و امیدواریم این انقلاب که خون مطهر شهدا و ایثار ایثارگرانی که همه وجود خود را برای گذاشتند به دست با برکت امام زمان(عج) برسد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات