۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۹۶۳۲۵
آیت الله آملی لاریجانی:

دستگاه قضا در مسیر تکامل حرکت می کند|ایران هرگز تسلیم خواست دشمنان نمی شود

دستگاه قضا در مسیر تکامل حرکت می کند|ایران هرگز تسلیم خواست دشمنان نمی شود
رییس دستکاه قضا گفت: منکر وجود برخی کاستی‌ها نیستیم اما دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان جمهوری اسلامی، همسو با نظام در مسیر تکامل حرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله آملی لاریجانی در حاشیه حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل و شهدا، ایام‌الله دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: قوه قضاییه یکی از بخش‌های تاثیرگذار حاکمیت جمهوری اسلامی است. این نظام، یک نظام یکتا در زمانه ماست که بنای عظیم آن از سوی حضرت امام (قدس‌الله نفسه الزکیه) بنیان نهاده شد و به عنوان یک روش جدید در حکمرانی شناخته می‌شود.
 

رییس قوه قضاییه ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با همت ملت غیور ایران و با جانفشانی شهدا و مجاهدت مجاهدان راه خدا، مسیر تعالی را طی می‌کند و قوه قضاییه نیز به عنوان بخشی از این نظام که شاخصه آن پیوند مردمسالاری با ارزش‌های الهی است، متولی تحقق گوشه‌ای از اهداف عظیم نظام است.
 

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضاییه جمهوری اسلامی از زمان تاسیس این نظام الهی در یک سیر تکاملی قرار داشته است، افزود: این ادعا را با ارزیابی‌های کمی و کیفی می‌توان ثابت کرد. از نظر کمی، تعداد قضات در اول انقلاب با تعداد قضات در زمان حاضر قابل مقایسه نیست. از زمانی که اینجانب مسئولیت قوه قضاییه را به عهده گرفتم، حدود ۷ هزار قاضی داشتیم که این رقم با توجه به بازنشستگی و رفتن حدود ۴ هزار قاضی طی این ۱۰ سال، به قریب ۱۲ هزار قاضی رسیده است.
 

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه روند جذب قاضی کار بسیار دشواری است، به توسعه کیفی دستگاه قضایی طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: تحقق عدالت در نظام جمهوری اسلامی با تکامل منابع انسانی قوه قضاییه در بخش قضایی ارتباط مستقیم دارد. امروز بیش از ۱۶ میلیون پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود و همین رسیدگی‌ها از جمله مهم‌ترین شاخصه‌های تحقق عدالت است.

آیت‌الله آملی لاریجانی یادآور شد: اگر رسیدگی‌ها با به‌کارگیری نیروی انسانی و امکانات محدود قوه قضاییه نبود، بی‌تردید بخشی از عدالت که مربوط به دستگاه قضایی است محقق نمی‌شد و در خصوص امور غیرقضایی نیز که مربوط به سازمان‌های تابعه قوه قضاییه از جمله سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ... است، کارها زمین می‌ماند؛ لذا امروز شاهد یک توسعه فوق‌العاده عظیم در این عرصه هستیم.
 

رییس قوه قضاییه همچنین با اشاره به توسعه فناوریهای نوین و تاثیر آن بر تحقق عدالت، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی می‌توانیم بگوییم با در اختیار داشتن قضات شجاع و متدین، رسیدگی به پرونده‌های تشکیل‌شده در حد امکان با سرعت و دقت انجام می‌شود و البته کاستیهایی داریم که موجب فاصله ما با قله‌های مدنظر شرع، قانون، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌شود اما همگام و همسو با سیر تکاملی نظام، دستگاه قضایی نیز پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته و در مسیر تکامل حرکت می‌کند.
 

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تبیین هر چه بیشتر پیشرفت‌های عظیم نظام در طول ۴ دهه گذشته، خاطرنشان کرد: خدمات و حسنات نظام نباید دستخوش تبلیغات سوء دشمن قرار گیرد. برخی سیاه‌نمایی‌ها از سوی  ضد انقلاب بیرونی، طبیعی است اما متاسفانه عده‌ای در داخل نیز همسو با دشمنان اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند و در جهت کتمان خدمات برجسته جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند.
 

رییس قوه قضاییه افزود: خدمات نظام، مرهون امر اصیلی است که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در روحیه جامعه ایرانی احیا کردند و آن چیزی نیست جز خودباوری و اتکا به توان خود. امروز جوانان و دانشمندان ما با این خودباوری، کارهای عظیمی انجام می‌دهند که همگی باید قدر آن را بدانیم و خدا را بر این نعمت شاکر باشیم.
 

آیت‌الله آملی لاریجانی ابراز اطمینان کرد که مردم بصیر ایران اسلامی با حضور حماسی خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن توطئه‌های دشمن و عملیات روانی آمریکا و اذناب آن را خنثی می‌کنند و تاکید کرد: آمریکایی‌ها مدعی بودند که ایران، ۴۰ سالگی جمهوری اسلامی را نخواهد دید. این در حالی است که امروز با اقتدار و صلابت اعلام می‌کنیم این ملت مسیر خود را ادامه خواهد داد و مردم بصیر، شریف، توانمند، عازم و مصمم ایران، هرگز تسلیم خواست دشمنان نخواهند شد.

محمد قمین
ارسال نظرات