۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۵۹۶۳۷۸

دعوت آیت الله مکارم از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن

دعوت آیت الله مکارم از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن
حضرت آیت الله مکارم شیرازی آحاد ملت را به حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد.

این مرجع تقلید با گرامیداشت یوم الله 22 بهمن و ایام دهه مبارک فجر، بر لزوم حضور گسترده و حماسی آحاد مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و گفت: ان شاءالله همه در راهپیمایی شرکت می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: به عقیده ما حضور در راهپیمایی 22 بهمن یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی است، دشمن به دنبال آزمایش کردن ما است که آیا فشارها و تحریم ها مؤثر واقع شده است یا نه؟

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: برای ناکام کردن دشمن ان شاءالله همه مردم باید حضور داشته باشند، بویژه این که با عمل خود بیان کنند تحریم ها و فشارها و نامردی ها تاثیری نداشته است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: البته این حضور دلیل بر عدم وجود مشکل و رضایت مردم از همه جهت نیست، مشکلات در جای خود، اما آدم عاقل باید حساب امور را از هم جدا کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: هم مشکلات فرهنگی زیادی داریم، بویژه با فیلم هایی که اخیرا نشان می دهند، هم مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما این مشکلات مانع از دست بر داشتن از اصولی که به آن ایمان داریم نیست.

طوفان ها و بحران های زیادی را در چهل سال گذشته تجربه کرده ایم

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به این که در این چهل سال طوفان های زیادی از جمله جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته ایم، خاطرنشان کرد: در این جنگ همه بر ضد ما بودند، ما در شرایط اوائل انقلاب قرار داشتیم و همه چیز ما متلاشی شده بود، در چنین شرایطی ما هشت سال پایداری و مقاومت کردیم و این واقعا شبیه معجزه بود؛ تحریم های الان در مقایسه با کاری که اول انقلاب کردند کمتر است.

این مرجع تقلید با تاکید بر پایبندی به اصول و آرمان هایی که سبب شکل گیری، دوام و بقای انقلاب شد، اتحاد و همدلی مردم را از مهم ترین عوامل پیروزی و تثبیت انقلاب دانست.

متحد باشیم هیچ گاه شکست نخواهیم خورد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: رای مثبت 98 درصدی به جمهوری اسلامی ایران واقعا بی سابقه و نشانه یک وحدت و انسجام بی نظیر بود؛ الان نیز اگر این گونه متحد باشیم ابدا شکست نمی خوریم.

وی اضافه کرد: عامل اصلی انسجام وحدت حول محور امام و رهبری بود که کشور را از بحران ها و مشکلات عبور داد؛ جمعیتی که دارای پیشوا و رهبر نافذ الکلمه نباشد دچار مشکل می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اصل دوم را خلوص نیت مردم دانست و گفت: اکثریت قاطع با خلوص نیت کار می کردند، امروز متاسفانه توجه به منافع شخصی زیاد شده و این باعث عقب ماندگی است.

وی بیان کرد: مساله سوم ایستادگی و مقاومت است که ما را در برابر فشارهای همه جانبه حفظ کرد، ما شهدای زیادی تقدیم کردیم، جانفشانی ها و ایثارگری های بسیاری صورت گرفت تا این انقلاب به ثمر نشست و به اینجا رسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر توجه به این اصول برای تداوم انقلاب اسلامی، گفت: اگر بیراهه رفتیم دچار مشکل می شویم؛ باید برگردیم به همان مسیر اصلی. امیدواریم بتوانیم این اصول را زنده نگه داریم و افرادی که بیراهه رفته اند به راه برگردند و این مرحله حساس را هم پشت سر بگذاریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) بر لزوم حضور گسترده در مجالس سوگواری و دعا برای حل مشکلات تاکید کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات